obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Windows 7 + tg789vn
jvlonden
Bester kpn gebruikers,

Sinds vandaag kan een van de bedrade computers in ons huis geen verbinding meer maken met onze router (de Thomson tg789vn met firmware van KPN). Windows geeft aan dat er geen kabel is aangesloten, terwijl dit overduidelijk wel het geval is. Dit alles gebeurde na een update van windows 7 en is mij al eerder gebeurd met een andere computer (ook win7), dit heb ik toendertijd opgelost door windows eropnieuw op te zetten. Maar daar heb ik op het moment geen trek in ivm school etc.
De kabel doet het gewoon want als ik onze netbook (met win xp) erop aansluit krijgt deze wel een verbinding. Verder heb ik zowel de windows drivers voor mijn netwerkkaart én die van de fabrikant van mijn moederbordchip (nVidia 570-sli) geprobeerd, maar geen van beide werken. Ook heb ik zowel met als zonder een statisch ip-adres geprobeerd verbinding te maken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
alvast bedankt,

Jordy

p.s.: weet niet of dit het goede forum is
 
jvlonden
Iemand een idee?
 
kpntester

Quote

jvlonden schreef:
Iemand een idee?

El-cheapo netwerkkaartje doorgebrand? Kan wel eens gebeuren. Probeer het is met een andere netwerkkaart in de PC.
 
jvlonden
nope.... is een onboard netwerkkaart op mijn Asus m2n-sli deluxe. Lijkt me sterk dat die is doorgebrand.
 
kpntester

Quote

jvlonden schreef:
nope.... is een onboard netwerkkaart op mijn Asus m2n-sli deluxe. Lijkt me sterk dat die is doorgebrand.

Kan prima gebeuren hoor (de elektronica van een onboard kaartje is veelal simpeler uitgevoerd dan op een aparte netwerkkaart). Heb wel eens bij een kennis hetzelfde probleem gehad.
 
jvlonden
Ik heb het opgelost. Heb een Windows 7 USB-stick gemaakt (bootable) en kon door hem op te starten vanaf de usb stick herstellen naar een eerder punt (kon vanuit windows 7 zelf niet ver genoeg). Ik heb hem hersteld naar voor de update en hij doet het gewoon weer. Voor degenen die het interesseert om welke update het gaat, het gaat om een update voor Windows Defender (KB915597). Windows Defender uitzetten werkt daarentegen niet.
 
doritosoranje
Wij hebben ook een tg789vn Experia box. Bij ons zit onze pc met w7 ook met draad aangesloten op de experia box. Wij hebben nog nooit problemen daar mee gehad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Windows 7 + tg789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV Windows 10 Hardware instellingen : 1 06 apr 2017
Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App Planet Internet : 8 31 dec 2016
Windows 10 itvonline Helpdesk : 1 05 aug 2015
KPN FON op windows tabet 8.1 WiFi : 1 18 apr 2015
VOX8 7519ARC geen apparaten in netwerkomgeving windows Eigen netwerk : 6 19 nov 2014
Advertentie