obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)
kpntester

Quote

KOOJAK schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil mijn ST780 alleen als modem laten fuctioneren, daarnaast moet het telefoneren ook blijven functioneren. Ik heb een IPB abonnement
De firewall funkties wil ik door een externe firewall (ZyWall 35) laten doen.
Omdat de oplossing volgens mij ergens hier in het forum ligt heb ik een tweede ST780 aangeschaft. Om deze veilig te gaan modificeren, deze ST780 blijkt een firmware 6.2.29.2 te hebben, en in het user.ini komt geen role=kpnuser voor maar wel een role=Administrator en een role=TechnicalSupport.
Is deze ST780 al aangepast? Is de firmware daarom nog niet op 7.4.5.1? Is het nog wel nodig om verder te gaan met modificeren.

mvg
koojak

Volgens mij heb je een 780 zonder KPN-firmware gekocht. Deze kan je niet gebruiken voor het belgedeelte van IPB.
 
KOOJAK
Ik heb vandaag de verkoper van de ST780 gesproken, en het bleek dat deze afkomstig is van een HETNET ADSL aansluiting. Overigens zijn de configuratie opties voor telefonie wel aanwezig. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vrees dat de software dan overschreven gaat worden met 7.4.5.1. en dan heb ik twee speedtouches waar ik "niets" mee kan.
 
kpntester

Quote

KOOJAK schreef:
Ik heb vandaag de verkoper van de ST780 gesproken, en het bleek dat deze afkomstig is van een HETNET ADSL aansluiting. Overigens zijn de configuratie opties voor telefonie wel aanwezig. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vrees dat de software dan overschreven gaat worden met 7.4.5.1. en dan heb ik twee speedtouches waar ik "niets" mee kan.

Ik heb al wat aanwijzingen om zonder Experiabox te kunnen bellen met IPB. Ik hoop dat ik later deze maand wat instructies kan geven.

Voor de tech-oriented mensen: je moet een tweede VPI/VCI van 8.47 instellen (zie een van mijn andere replies voor meer details). Vervolgens moet je van de volgende SIP-servers een statische route toevoegen zodat het verkeer over dat tweede VPI/VCI gaat. Je username is je telefoonnummer en je password 'kpn'.

Er zijn een aantal mogelijkheden w.b.t. de servers, en ik ben nog niet helemaal achter de logica.

Gebruik één van deze:


almere2.cust.kpn.net
beverwijk2.cust.kpn.net
diemen5.cust.kpn.net
haarlem1.cust.kpn.net   
ijmuiden3.cust.kpn.net
sloten1.cust.kpn.net
tiel0.cust.kpn.net
zaandam4.cust.kpn.net
 
KOOJAK
Ik heb inmiddels de modificatie om een gebruiker met rootrechten uitgevoerd en kan root rechten inloggen op de ST780.
Helaas ontbreken de opties om de SIP server te configuren, en van de CLI zie ik ook niet zo snel opties om deze toe te voegen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het een orgine een internet only modem voor Hetnet is. Ik ga de box binnenkort eens aansluiten.............
 
boebe
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw in dit wereldje en krijg glasvezel vanaf vrijdag.
Nu heb ik nog de gewone kabels om het maar zo te zeggen.

Maar ik heb meer een vraag uit interesse.
Mag ik vragen wat dit allemaal precies doet wat jullie hier boven vermelden allemaal.

Wat kan je precies doen met rooten en daarna met de experia box

Ik hoor het graag.
 
kpntester

Quote

bernard schreef:
kan je met dat root access ook je login wachtwoord van het modem (thompson,kpn glasvezel) achterhalen? kpn wil het niet geven en ik heb het nodig om mijn zywall (zyxel) aan te sluiten.
Als iemand iets weet...mijn mailbox staat wagenwijd open (osca_r@hotmail.com)

Je zou is eymey op tweakers.net een berichtje kunnen sturen. Die zit in hetzelfde circuit en hij heeft het werkend.
 
edwin112
jammer dat er geen hack is voor de 789
 
Measuring
Ja inderdaad...
Ik zou het wel fijn vinden als ze tenminste firewall opties geven en niets blokkeren zonder dat de gebruiker dit weet.

Maar niemand leest deze posts toch...
 
jamerson
Username: rootuser
Password: su
is this also for Thomson TG789vn?
ik ben Cisco guy en wil dat via Telnet overnemen maar helaas heb gebruiker naam nodig
 
Sjaakie7048
Dit zou gewoon ook op de Thomson TG789vn moeten werken... ik ga dat zo proberen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie