obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)
gebruiker
Beste iedereen!

Ik vraag me af, voor ik dit allemaal ga proberen, is het mogelijk een backup van de huidige firmware + settings te maken. (Zodat als het fout gaat alles weer in orginele staat kan terug brengen)

Groetjes
 
pronto22
Hmm dit klinkt wel heel interessant allemaal. Ik heb sinds een week glasvezelinternet en IPtv van KPN. Kom er nu dus achter dat experiabox helemaal dichtgetimmerd zit inderdaad. Dit zou dus erg prettig zijn om op te lossen, onder andere omdat ik dan gebruik kan maken van de sip-functionaliteit (ga niet het bellen gedeelte erbij nemen, dat heb ik in het verleden altijd zelf gedaan, maar gaat nu dus ook lastig ivm blokkeren van poort 5060)

Ik vraag me alleen de volgende dingen af: zou bovenstaande procedure ook werken voor de TG787v SIP met firmware 8.2.T.4? En zo ja, is hier ook dan herstelsoftware voor beschikbaar? Het is namelijk zo dat de IPTV natuurlijk een bepaalde poort nodig heeft op de EB aangezien die voorgeprogrammeed is. Ook heb ik 1 van de 4 poorten als "up-poort" want mijn internet komt niet binnen op de dsl poort omdat ik glas heb. Dat moet ik wel weer terug kunnen zetten om te kunnen internetten en tv te blijven kijken Wink

Ik zou in ieder geval al geholpen zijn om poort 5060 te kunnen unbinden, of de ingebouwde sip weer te gebruiken, maar dit lukt dus niet zonder roottoegang helaas.
Gewijzigd door pronto22 op 10 december 2009, 14:02
 
erik7
Is het mogelijk om een Experiabox (ST780i) om te toveren in een normale orginele SpeedTouch ST780i? En zo ja, hoe?
 
grhd
Kan iemand mij toevallig anders dat user.ini bestand evt toe zenden, ik kan helaas zelf geen backup maken met de huidige herstel software.

m.v.g. michael
 
Shar
Ik durf dit niet te doen aangezien ik niet eigenaar ben van de experia box (alleen bruikleen).

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij te helpen met het configureren van een eigen router, zodat KPN mij wel op het (glasvezel)net laat, maar dat ik de router verder zelf in kan richten?
 
Jivemen
Kaptein bedankt! Ik ben gisteren ook een avondje aan het kloten geweest met een 780WL. Ik heb het weer op een andere manier gedaan. Mijn 780 bleef bij het Backuppen van de Config file maar zeuren om zijn Wachtwoord en kreeg daarom geen Config file uit de EB. ik heb de nieuwste Firmware+config van Speedtouch.nl gedownload, dit liep elke keer vast om dat de "Klik" in Modem de Netwerkverbinding verbrak.(ik denk een bescherming van de kpn software) Na een lange reset(reset+aan-uitknop) in gehouden te hebben ging de Powerled Oranje branden en even later de Ethernetled snel knipperen. Start dan gelijk de nieuwe Niet KPN firmware en wala hij installeerd hem helemaal.Daarna kon ik wel een configfile Backuppen. Ik heb Telfort+bellen op een Speedtouch 716 en heb daaruit een user.ini gehaald en deze weer geupt in de speedtouch 780WL en ik kan nergens meer iets vinden dat het ooit een Kpn Experiabox was geweest. Dit alles heb ik gedaan zonder dat de adsllijn kabel in de 780wl zat.(dus geen internet)! Maybe lucky,Maar hij werkt nu prima op Telfort. maar van het weekend krijg ik nog een experiabox eens kijken of het nog een keer lukt .Wink
Gewijzigd door Jivemen op 25 februari 2010, 22:05
 
KaPteiN
Ben benieuwd of je de resultaten kunt herhalen. Je kunt e.v. files bij je post plakken. Wink
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jivemen
Daar ben ik weer, Het verhaaltje wat ik eerder schreef gaat niet op voor de 780WL die ik nu voor me hebt staan Sad heb van alles geprobeerd maar krijg er geen User ini uit of in. Heb nu echt van alles geprobeerd van upgrade en downgrade (als ik downgrade kon ik helemaal niet meer in de Box) het wil niet. Ik denk dat mijn eerste box wel een experia box was maar uit een abbo kwam zonder bellen.. Iemand nog tips ?? Thx alvast
Gewijzigd door Jivemen op 11 maart 2010, 20:15
 
caesu
ik heb ook vanalles geprobeerd maar het is me tot op heden niet gelukt.
heb mbv een hexeditor in andere firmware geprobeerd in te laden.
maar dat wordt dan geen succes. power-lampje blijft groen en internet-lampje wordt oranje.
dan krijg ik hem met de kpn-herstelsoftware wel weer aan de praat maar het lukt niet op bij de user.ini te komen, hij vraagt om een wachtwoord die ik niet heb...
jammer want ik wou een andere voip-provider er op instellen.
Gewijzigd door caesu op 24 maart 2010, 17:59
 
KOOJAK
Hallo allemaal,

Ik wil mijn ST780 alleen als modem laten fuctioneren, daarnaast moet het telefoneren ook blijven functioneren. Ik heb een IPB abonnement
De firewall funkties wil ik door een externe firewall (ZyWall 35) laten doen.
Omdat de oplossing volgens mij ergens hier in het forum ligt heb ik een tweede ST780 aangeschaft. Om deze veilig te gaan modificeren, deze ST780 blijkt een firmware 6.2.29.2 te hebben, en in het user.ini komt geen role=kpnuser voor maar wel een role=Administrator en een role=TechnicalSupport.
Is deze ST780 al aangepast? Is de firmware daarom nog niet op 7.4.5.1? Is het nog wel nodig om verder te gaan met modificeren.

mvg
koojak
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie