obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos probleem met Arcadyan ARV7519
sabinevv
Hallo,

Ik heb sinds een week de nieuwe (zoals ik vernomen heb ) soort modem van KPN. De Arcadyan ARV7519. Gedraad internetten gaat perfect, maar draadloos is een ramp. Het werkt gewoon niet. Heb al uren met KPN aan de telefoon gehangen, veel geprobeert maar het werkt nog steeds niet.
Gisteren nogmaals met de KPN gebeld. Kreeg ik te horen dat Vista gewoon niet werkt in combinatie met de Experiabox. Dus, ik moet volgens deze man gewoon altijd met een netwerkkabel werken.

Ik ben van mening dat dit wel kan, op een ander adres is het na veel gedoe gelukt met de Thomson.

Dus mijn vraag: Ik ben verbonden met de Experiabox, alleen lokaal. Dus het internet wordt tegengehouden. Ik denk dat dit in de instellingen zit van de modem. Als ik het IP-adres intoets kan ik daar dingen veranderen. Maar wat??? Geen idee, kan iemand mij vertellen wat ik hier kan/mag veranderen??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gewijzigd door sabinevv op 11 oktober 2010, 15:16
 
sabinevv
Helaas, ik heb hetzelfde gedaan als u net beschreef. Werkt nog steeds niet.
Wel lokaal krijg ik verbinding, maar geen internet. Ga er maar een router tussenzetten denk ik..
Bedankt in ieder geval voor de reactie.
 
Codemeister
Heb je de mogelijkheid handmatig een kanaal te selecteren waarop het signaal wordt uitgezonden?
 
sabinevv
Ja, dat kan ik veranderen.

Ik heb ondertussen een router ertussen gezet, daarin kan ik ook het kanaal veranderen..
 
sabinevv
Nou het draadloos internet doet het! Welliswaar met tussenkomst van de router, maargoed. Ik ben allang blij.

@ Pwiskey: Je login ID is inderdaad: KPN. Je wachtwoord bij de moet blanco blijven. Dus geen admin oid. intoetsen. Ik heb daar ook lang op zitten klooien. Gewoon 'enter', en dan kom je in je modem terecht.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Gewijzigd door sabinevv op 20 oktober 2010, 13:10
 
Codemeister
Het aanpassen van het kanaal in de Experia Box rechtstreeks gaf geen resultaat?
 
Codemeister
Ik ben bang dat het Arcadyan-modem dezelfde problemen heeft als de TG789vn, eerdere topics van andere gebruikers gaven ongeveer dezelfde meldingen.

Even voor de zekerheid: je PC heeft een vast IP-adres door jou toegewezen gekregen?
 
blikman53
Codes ssid en wpa omdraaien en het werkt!
Staan verkeerd op het modem.

Mvg J B
Gewijzigd door blikman53 op 14 november 2010, 20:31
 
dasrim
Beste,

Ik heb ook een Experia Box Arcadyan ARV7519. Deze werkt op zich goed. Alleen mijn uitdaging is het Wireless. Ik draai op dit moment op Win7.

Als ik Wireless onbeveilig heb ik wel verbinding, echter als ik de beveiliging type wil wijzigen naar WPA gebeurt er zeer weinig als ik het verander bij WLAN - Security.

Heeft iemand ook zo een uitdaging gehad?

Gr Dasrim
 
Sapje
Wat je moet doen is WPA2-psk gebruiken.. Druk de knop op de voorkant in (uit mun hoofd 5 seconden) dan springt deze op WPS als je dan naar netwerk zoek vraagt deze om een Pincode, deze staat op de achterkant van het modem.. (8 cijfers) Mocht dit niet werken probeer eens je virusscanner uit te zetten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos probleem met Arcadyan ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Advertentie