obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding maken met SSH poort 22
WuPnu
Inmiddels loop ik een tijdje te klooien met een linux server en hier voor wil ik een SSH poort open hebben op de standaard poort 22. Modem die ik heb is de Thomson TG789vn.

Poort heb ik al open staan, alleen kan ik deze niet vanuit buiten af bereiken... Ik kan wel binnen het netwerk via SSH op de server komen, kan de server pingen, maar daarna houd het op.

Dus ik hoop dat iemand een oplossing weet en hoop niet dat KPN dit geblokkeerd heeft of onmogelijk maakt.

Groet,
Alexander
Gewijzigd door WuPnu op 09 oktober 2010, 20:15
 
WuPnu
Niemand?
 
kpntester

Quote

WuPnu schreef:
Niemand?

Geef het maar op! Pfft
Je bent #zoveelste die aan zit te klooien met die Experiadozen. Als je alleen internet hebt koop je een eigen modem, ben je van het gedoe af. Anders moet je maar overstappen of elke dag bidden dat er *ooit* nog is een firmwareupgrade komt.
 
WuPnu
Wat is toch het probleem met dat *** internet van van KPN? kunnen ze niet eens fatsoenlijke modems leveren met goede software er op? Poort open zetten kan wel maar ze blokkeren het gewoon vanuit vanuit de software als ik het zo begrijpt?
 
kpntester

Quote

WuPnu schreef:
Wat is toch het probleem met dat *** internet van van KPN? kunnen ze niet eens fatsoenlijke modems leveren met goede software er op? Poort open zetten kan wel maar ze blokkeren het gewoon vanuit vanuit de software als ik het zo begrijpt?

Nouja, ze blokkeren op netwerkniveau praktisch niets eigenlijk. Het is puur en alleen dat door de beveiligingspolicies die KPN ingesteld heeft in de firmware er veel functies missen en de portforwarding niet (altijd) goed toegepast wordt.

Als ze deze modemrouters niet zo dichtgetimmerd hadden dan kon je gewoon met behulp van telnet snel en eenvoudig een poortje open zetten. Dan zou je ook af zijn van die omslachtige webinterface.

Soms lukt het om een poort doorgestuurd te krijgen, maar vaak ook niet. Het opgeven van een adres dat niet in het lijstje staat heeft bijvoorbeeld nooit gewerkt (de optie bleef maar terugspringen na het invoeren). Wat ook hinderlijk is, is dat de DHCP-pool het hele subnet in beslag neemt.

Heb jij Internet of InternetPlusBellen? VDSL of ADSL?
Gewijzigd door kpntester op 11 oktober 2010, 13:34
 
WuPnu
Ik heb inderdaad InternetPlusBellen via ADSL, maar het lijkt mij toch niet nodig om van alles dicht te timmeren? ok ik snap dat je geen mail server mag maken, maar gewoon SSH poort lijkt me niet schuldig.
 
kpntester

Quote

WuPnu schreef:
Ik heb inderdaad InternetPlusBellen via ADSL, maar het lijkt mij toch niet nodig om van alles dicht te timmeren? ok ik snap dat je geen mail server mag maken, maar gewoon SSH poort lijkt me niet schuldig.

Dat dichttimmeren is gewoon een bedrijfsstrategie. Ze hebben dan ook zoiets van "wil je meer, ga dan maar naar onze dochter XS4ALL". Ik heb dat antwoord ook wel is van de helpdesk gekregen.
 
WuPnu
ohw lol dus eigenlijk wilt KPN dus basic klanten hebben of je moet over gaan naar dure bedrijfsnetwerken of overstappen naar echte providers -O_ this toch ook altijd wat met KPN :+
WuP: Brings people together | Holygame.nl | WuP Chatbox | Track Mania
 
kpntester

Quote

WuPnu schreef:
ohw lol dus eigenlijk wilt KPN dus basic klanten hebben of je moet over gaan naar dure bedrijfsnetwerken of overstappen naar echte providers -O_ this toch ook altijd wat met KPN :+

Daar komt het wel min of meer op neer inderdaad Cool

Vergelijk maar is de KPN forums qua inhoud met de nieuwsgroepen van xs4all (xs4all.adsl, xs4all.general). Het "soort" klanten bij KPN is toch anders.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding maken met SSH poort 22', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Advertentie