obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
dongel werkt niet op laptop
abc
Waar de dongel vandaan komt is irrelevant.
Heeft tijdje gewerkt onder XP maar onder Vista niet aan de praat te krijgen.

Bedankt voor de input, ik geef het op, zonde van mijn schaarse vrije tijd.
Dat simpele dingen zo nodeloos ingewikkeld kunnen worden gemaakt Sad

I stand defeated.
 
desch
Irrelevant ? Als gebruiker heb je gewoon fabrieksgarantie. Wellicht ligt het aan de hardware. ER worden er vele duizenden verkocht, daarbij kan er altijd eentje tussen zitten die niet naar behoren werkt.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar wijt dit niet alleen aan KPN. Bel als zakelijk gebruiker naar 1200, wellicht kunnen ze je daar helpen. Of ga naar de winkel waar je dit hebt aangeschaft.

grt, Martijn
 
abc
Bedankt Martijn maar je hebt wellicht niet gelezen dat eea eerder wel heeft gewerkt onder XP.
Aan je goedbedoelde adviezen heb ik ergo niets.

Simpel gesteld, als een product geleverd wordt dan is de aanbieder ervoor verantwoordelijk dat eea werkt.
Mochten er om wat voor reden dan ook upgrades nodig zijn, dan dienen die en beschikbaar te zijn en te werken.
Dus ja, KPN laat het afweten.

Support is en blijft een crime daar en dat is niet bepaald een bedrijfsgeheim.
Bellen met support van KPN, tja zou graag willen maar gezien eerdere ervaringen met support is dat zonde tijd en geld Sad
 
andreh
download eens versie 2.1 build 154 van de kpn software. deze werkt bij mij onder windows 7 en e270 modem
succes
andre
 
RabanePaco
Ik heb bijna zeker hetzelfde probleem, ook met de nieuwste versie van het dashboasd (2.1 build 154). Na een nieuwe installatie doet 'ie het een keer of drie, kan ik er gewoon mee werken, en na een keer of drie geeft hij weer hetzelfde probleem: "No network".

De enige oplossing is op deze (nieuwste) software en het Huawei modem (apart!) op een special manier de de-installeren (ik gebruik Revo Uninstaller) waarbij ook allerlei achtergebleven registry entires worden verwijderd. (Je kan ook een registry cleaner gebruiken na een gewone uninstall.) Hierna rebooten, de software opnieuw installeren en nog eens rebooten. En ik kan weer mobiel internetten. [Geen doen natuurlijk elke 3 of 5 keer dat ik het wil gebruiken.].

Het Huawei modem wordt bij het probleem als ik geen netwerk krijg ook niet gezien! En de Disk (pseudo CD drive) op het modem wordt even gezien en verdwijnt dan. Ik heb nog wel wat meer waarnemeninge over het probleem.

Het modem werkt prima en bij herhaling op mijn desktop, maar daar heb ik er natuurlijk niets aan.

Wat betreft KPN: Ik heb zelfs iemand van de help desk aan de lijn gekregen die mij naar het Dashboard 2.1 build 154 verwees. Maar over deze nieuwe problemen heb ik nog geen antwoord op mijn mailtjes gehad.

Systeem: Win XP SP3 + updates
Asus laptop Intel T5600 CPU
Gewijzigd door RabanePaco op 09 januari 2010, 14:12
 
magicwizz
Heren,

Kan iemand mij vertellen over welk type het gaat?? Ik zie hier alleen de naam 'Huawei' voorbij komen maar verder geen typenummer.. Ik weet alleen dat het een usb stick is. Maar als ik het merk en type weet kan ik er misschien iets meer over te weten komen..

hebben jullie ook al eens geprobeerd om in apparaatbeheer het apparaat ook te verwijderen?
En draaien jullie met de USB modem op Vista of XP? Ik zie wel vragen maar ik zie geen verdere informatie over het systeem waar jullie op zitten.. Dit is misschien ook makkelijk om te weten voor andere zodat we sneller een probleem op kunnen lossen in plaats van dat we tegen elkaar op gaan discussiƫren.

** UPDATE **

Excuses ik zie nu dat het type nummer er wel bij staat. Wink Is er al iemand die de vraag en antwoord sectie al heeft gelezen van de handleiding????
Gewijzigd door magicwizz op 09 januari 2010, 15:31
 
RabanePaco
> Kan iemand mij vertellen over welk type het gaat?
Huawei R270 (KPN MIM 802 Mobiel Internet Modem). Dat staat ook in de eerste post.

> hebben jullie ook al eens geprobeerd om in apparaatbeheer het apparaat ook te verwijderen?
Ik heb er minstens 10 uur aan gespendeerd en van alles geprobeerd. Ook met device mgmt.

Enkel een deep de-install en herinstallatie zoals ik heb beschreven helpt. En dan nog tijdelijk.

> Is er al iemand die de vraag en antwoord sectie al heeft gelezen van de handleiding????
Wat verwacht je? Staat niest in.

Op de Huawei site (http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/list.do?type=-1&id=1720) staan upgrades voor het modem. Zou je het KPN modem hiermee kunne upgraden?

Ik probeer ook op het Huawei forum te komen. Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden. Heb een mailtje gestuurd omdat ik mij niet kan registreren.

Systeem: Win XP SP3 + updates
Asus laptop Intel T5600 CPU
Gewijzigd door RabanePaco op 09 januari 2010, 15:43
 
RabanePaco
Het lijkt er op dat mijn probleem is opgelost [knock on wood ....].

Ik heb Adobe flashplayer verwijderd (dit werd elders gesuggereerd) en diverse ander services waarvan ik niet wist wat ze deden, o.a. NVIDEA device drivers (mijn scherm werkt wel met de standaard instellingen).

Mobiel internet lijkt nu stabiel te zijn; ik kan het al enkel dagen steeds opstarten.
 
Vuurzee
Heeft iemand bovenstaand gedaan?
Ik heb de applicatie voor de E180 gedownload bij huewai maar dan krijg ik een foutmelding dat het apparaat niet verbonden is of dat ik geen admin rechten etc heb.
Is onder Win 7, alle KPN meuk is eraf maar het standaard KPN dashboard werkt niet.
 
Mittchel
waar download ik de mobile partner dan?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dongel werkt niet op laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie