obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
hosted sip telefoon
Arjen L
Wij hebben sinds kort een nieuwe experiabox van KPN type Thomson TG789vn.
Omdat ik vaak thuis werk, wil mijn werkgever graag dat wij gebruik gaan maken van een hosted Sip telefoon. Zodat de klanten niet merken dat ik thuis zit, en onderling bellen met collega's grratis is.
Echter wil KPN dit niet ! Ik kan wel naar "buiten" bellen, maar niet gebeld worden.
Blijkbaar houdt de experiabox dit tegen, en is dit ook door KPN "dichtgetimmerd" om wijzigingen in het modem te doen.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Groet,
Arjen
 
Codemeister
SIP is beperkt ingeschakeld en te beheren binnen de Experia Box. Je kunt proberen te achterhalen welke poorten je telefoon gebruikt om ze vervolgens te 'forwarden' naar je computer. Dat zou in principe moeten werken.

Raadpleeg de handleiding van het apparaat eens. Wellicht vind je er informatie omtrent 'port forwarding'.
 
Arjen L
OK, maar ik gebruik geen PC, maar een IP telefoontoestel
KPN gebruikt ook poort 5060, de SIP provider ook. KPN geeft als oplossing om poort 5080 te gebruiken, maar dat kan volgens de SIP aanbieder niet.
 
Codemeister
In dat geval doen we het ietwat anders. Sluit in eerste instantie het apparaat aan op het netwerk. Kun je een vast IP-adres toekennen aan de telefoon, doe dit dan en noteer of onthoud dat adres.

Als je naar de webadministratie van de Experia Box gaat via http://192.168.2.254/cgi/b/devs/ov/?b...&l0=4&l1=0, zou je het apparaat moeten zien. Misschien kom je iets in de trend van Unknown-00-00-00-00-00-00 tegen, dan is dat waarschijnlijk de telefoon. Kom je de telefoon nog niet tegen in de lijst? Geef het modem dan ongeveer 10-15 minuten om de telefoon te herkennen. Vernieuw daarna de lijst met F5.

Als je dit lukt dan gaan we een stapje verder, succes!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hosted sip telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vaste telefoon DX800a Hardware firmware : 4 17 mrt 2018
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 KPN Glasvezel diensten : 3 27 jun 2016
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing : 8 21 dec 2015
voip snom gebruiken als normale telefoon? KPN Glasvezel diensten : 9 18 aug 2015
Na opnemen telefoon niets te horen KPN Telefonie Storing : 6 06 feb 2015
Advertentie