obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Mobiel internet met dongle
Hans Huybers
Hallo, vanmorgen het pakket Mobiel internetten mbmv de KPN USB-Modem ontvangen, en meteen geinstaleerd op mijn laptop. Echter, bij het maken van de verbinding met internet komt de melding "Er kan geen verbinding met de externe computer gemaakt worden, waardoor de poort voor deze verbinding werd gesloten'.

Het resultaat: geen mobiel internet op mijn laptop. Wel verbinding kunnen maken met en nder, niet beveiligd mobiel netwerk, maar daar heb ik geen KPN abo voor nodig, en ik wil ook niet via een niet beveiligd netwerk.

Ook op andere PC's geinstalleerd, mar met hetzelfde effect (foutmelding zie boven).

Wat kan hiervan de oorzaak zijn??
 
KaPteiN
Word er tijdens het maken van de verbinding om een wachtwoord gevraagd?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hans Huybers
Nee, de oplossing was nog erger. Het bleek dat het nummer dat bij het gebruik van de dongel hoort nog niet was geaktiveerd. Bellen met 06 1200 1200 loste het probleem op. Gelukkig maar.
 
KaPteiN
Bedankt voor het melden van de oplossing. Smile
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
barbie
weet inmiddels dat als je bovenstaand probleem ook hebt, EN je wachtwoord wordt geaccepteerd, dat het dan aan
je simkaart ligt!!
Gewijzigd door barbie op 15 november 2008, 00:19
 
boogie87
Hoi

Ik heb het zelfde probleem alleen is de mijn wel geaktiveerd maar geef die dus dezen fout ook aan

wie o wie weet het

gr Boogie87
Gewijzigd door boogie87 op 14 april 2009, 19:40
 
desch
Simkaarten worden na toezenden per post geactiveerd na een telefoontje bij de klantenservice.
Dit heeft te maken met het feit dat deze dongel in hand kan komen van de buren of iets dergelijks en zij op jou kosten kunnen internetten.
 
Paulus
Hallo, onlangs de KPN dongel geïnstalleerd. Ook ik had de melding "Er kan geen verbinding met de externe computer gemaakt worden, waardoor de poort voor deze verbinding werd gesloten'. Na overleg met de helpdesk bleek dat je zelf handmatig een verbinding moet configureren. Bij naam Configuratiebestand mag je zelf een naam invullen. Bij nummer kiezen *99# invullen en bij de volgende APN-naam gebruiken dient "internet" te worden ingevuld. Vervolgens even op Standaardwaarde instellingen aanklikken. Werkte in ieder geval bij mij.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Mobiel internet met dongle', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
DVR benaderen met mobiel netwerk Hardware instellingen : 3 08 feb 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Advertentie