obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Onbevredigd gevoel
Martijn Verduijn
Hallo allemaal,

Ik ben al jaren (toch) een tevreden klant van eerst Planet en nu van KPN, totdat de gehele wapenwedloop ging lopen tussen het ADSL en de kabel. Inmiddels heeft kabel een duidelijke voorsprong genomen in down- en upload snelheden. Om een beetje mee te gaan in deze versnelling ben ik 3 maanden geleden overgestapt, via ‘MijnKPN’ van ADSL Advanced (voormalige Planet) naar ADSL Premium van KPN. Voordelen te meer: ik betaal minder en de down- en uploadsnelheid gaan omhoog. Ik ben nog gebeld door iemand van de klantenservice en uitgelegd dat ik van ADSL2+ naar VDSL2 wilde gaan, geen probleem volgens deze meneer.
Na een aantal dagen de nieuwe Experiabox binnen gekregen en binnen drie tellen weer op het internet gekomen. Vervolgens even in de modem gekeken hoe de lijn geconfigureerd was: ITUG.992.5 in plaats van de ITUG.993.2.
Ik heb een paar dagen gewacht en vervolgens de klantenservice gebeld met de vraag wat de status was van het configureren van de lijn. De lieftallige dame vertelde dat ze ermee bezig waren en dat ze me zou bellen als het klaar was. Ik heb een voicemail (een gemiste oproep) na een maand gehad, dat het nog niet gereed was maar dat ze hard aan het werk waren. Vervolgens is het stil gebleven.

Tijdens gesprekken met wat vrienden, blijkt dat de snelheid inmiddels van de kabel (Ziggo in dit geval) verhoogd is naar 120Mb! Waardoor de vraag bij mij naar boven kwam hoe het met mijn VDSL2 lijn stond. Maar weer even met de klantenservice gebeld. Deze keer wordt mij verteld dat mijn koperen lijn geen snelheden boven 20Mb aan kan (2,35 km van de centrale) en dat daarom de lijn niet overgezet kan worden naar VDSL2. Bij mijn vraag hoe ik dan een hogere snelheid kan krijgen, blijft het stil. Ik opper nog in goede moed: “en glasvezel dan?” ik krijg een nummer en bel daarnaar toe. Ook hier wordt bevestigd dat glasvezel geen optie is aangezien deze wel in de wijkcentrale ligt maar niet tot mijn huis, de bottleneck blijft dat koperen lijntje van 2,35 km.
Met mijn opmerking dat alleen dus een hogere snelheid mogelijk is door over te stappen naar kabel wordt bevestigd geantwoord. Ik blijf met een onbevredigd gevoel zitten.

Iemand nog opties mogelijkheden, aangezien nu mijn abonnement tot juli 2011 doorloopt?

Abonnement: KPN Premium
Downloadsnelheid: 20 MB/s, gemeten 1,95 tot 2,1Mb/s
Postcode: 4817BE
Centrale: Doornbos, Breda
 
The_DutchAvenger
Beste Martijn,

Als ik het goed begrijp heb je dus een abbenoment op iets wat ze je niet kunnen leveren?
Met andere woorden: Je krijgt niet waar voor je hebt getekend.

Ik durf het niet met de volle 100% te zeggen, maar volgens mij mag jij dan contractbreuk plegen als ik het goed heb.
Dit omdat jij niet krijgt wat er in je contract staat.

mvg

JP
 
SirPeter
Denk het niet want het internet signaal wordt geleverd. Het abbo is een "tot" abbo en die snelheid ziet er prima uit voor een premium pakket. Het enige wat KPn evt zal aanbieden is om een stapje terug te doen in pakket kosten en om te zetten naar een Extra (16Mbit) verbinding.

Ik denk dat het voor u niets anders opzit dan te wachten tot het einde van de looptijd van het pakket. Dan over te stappen naar Kabel. Tenzij er op dat ogenblik misschien wel glasvezel beschikbaar is.
 
Martijn Verduijn
Hallo allemaal,

het lijkt wel of KPN mijn gedachte heeft gelezen. Ik heb vandaag een brief thuis gekregen. Ze komen tegemoet betreffende mijn abonnement omdat de beloofde snelheid niet wordt gehaald. Ze hebben me een korting aangeboden per maand en de snelheid blijft daarbij ongewijzigd. Met andere woorden zoals het in de brief staat: "Er veranderend niets aan uw huidige internetsnelheid en u gaat geen nieuw jaarcontract aan. Maar u bent maandelijks wel goedkoper uit."
Daarbij wordt er vermeldt dat hogere snelheden mogelijk in de toekomst wel mogelijk zijn.

Nou voor deze korting en de huidige verbinding wil ik wel een jaartje wachten, het is niet wat ik gevraagd (een hogere internet snelheid) maar dit doet me wel deugd dat KPN zelf met dit soort voorstellen komt.

Bedankt voor de reacties.

Martijn Verduijn
 
Codemeister
ADSL2 heeft een maximale doorvoersnelheid van 24 Mbit. VDSL2 daarintegen heeft een doorvoersnelheid van (bij KPN dan) 40 Mbit. Dat jij dus niet boven de 20 Mbit komt is logisch, de afstand tot de centrale speelt hier ook een rol.

Overigens mag je in je handen knijpen dat je deze snelheid haalt, ik zelf kom op 2 kilometer afstand niet hoger dan 17 Mbit. Hieruit kunnen we dus ook concluderen dat je met VDSL2 nooit hoger had gehaald dan de 20 Mbit die je nu haalt.

Als je nu een compensatie krijgt dan heb je het prima geregeld.
 
Martijn Verduijn
Als gevolg op de brief heeft KPN mijn abonnement gewijzigd! Dat stond er niet!! In plaats van premium heb ik nu extra met een downloadsnelheid van 16MB/s terwijl ik eerst 20MB/s had...natuurlijk wel 35 euro maar who cares! Ze hadden beloofd dat mijn snelheid het zelfde zou blijven! Wie o wie kan mij helpen wat ik kan mijn abo niet veranderen op mijnkpn.

Martijn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onbevredigd gevoel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie