obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
EB + router?
japio
De Experiabox van mijn Internetplusbellen-abo geeft te weinig signaal in mijn huis van 3 verdiepingen. Een repeater wegens absoluut on-instelbaar naar KPN teruggebracht. Nu raadt men mij aan een router aan de EB te hangen omdat die zeker 100 meter kan overbruggen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe installeer je dat en hoe werkt dat dan precies? Kan die router dan (na installatie) los van mijn PC blijven anders zit ik nog met draden door het huis en juist om dat tegen te gaan had ik de EB aangeschaft.
Iemand?
Dank alvast.
 
KaPteiN
Een draadloze router kun je gewoon aansluiten.
Verbind LAN uitgang van modem met WAN ingang van router.

Let erop dat modem en router verschillende ip ranges hebben.
Gewijzigd door KaPteiN op 05 november 2008, 17:40
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
japio
KaPteiN, dank. Maar je bericht is voor een leek als ik te algemeen. De EB staat draadloos 1 verdieping lager dan mijn PC. Blijft die router dan aan mijn PC? Hoe praat ie dan met de EB?
Ik wilde als router mijn oude speedtouch 585v6 gebruiken maar diens installatieprodecure vraagt om een adsl-verbinding, maar die is er natuurlijk niet omdat díe juist draadloos van de EB opgebouwd moet worden. Of moet ik de router gewoon met een kabel met de EB verbinden (router kabel in dsl-ingang en eb kabel in lan-ingang?).
Sorry, maar tast nogal in het duister. Graag nadere info, mag ook naar jvanhoek@planet.nl.
 
KaPteiN
Allereerst probeer eens wat verschillende antennestanden uit van je EB. Een goed begin is om de antenne horizontaal te leggen.

Die speedtouch is niet als router te gebruiken maar wel als switch. Steek daartoe de Lan kabel uit de EB in een van de 4 poorten. Als je mazzel hebt kun je nu via het draadloze gedeelte van de ST toch internetten.

http://www.speedtouchdslshop.be/produ...prt-v7.htm

Een dergelijke construktie heb ik met een sitecom router. (overigens wil ik nooit meer sitecom)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
japio
dank weer. Je doelt dus op het verbinden van EB en ST met een netwerkkabel, beide in een lan-poortje.
Ik zal dat proberen en houd je op de hoogte.
 
japio
dank. Helaas, verschillende standen en kabelverbindingen geprobeerd maar alleen een lan-verbinding van EN naar ST werkt op 2 pc's. Echter krijgen dan 2 laptops (die ver van de EB af staan, 2 etagens hoger om precies te zijn) ineens de speedtouch-pagina van de ST in beeld die meldt dat er geen dsl-verbinding is. Die laptops zien het netwerk wel, kwaliteit is goed, maar er is geen internet-verbinding. Ik maak alles dus weer los en wacht hoopvol op je volgende aanwijzing.
 
KaPteiN
Je ST is geen modem router maar een modem switch, met een aparte router heb je dit probleem niet. (denk ik)

Je kunt nog proberen of je de ST kan configureren zodat die alleen het interne netwerk doet en niet naar die adsl verbinding kijkt. Ken het app niet dus kan je niet echt helpen met settings.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
japio
OK. Ik kan de ST wel configureren, als router of als bridge. Het is nu een router maar ik ga het eens proberen als bridge.
Als dat niet helpt ga ik maar een KPN-monteur in huis halen denk ik...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EB + router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
firewall router V10 Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie