obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Hulp nodig met TG789vn
arno
Ik heb het gehele forum doorgespit maar kon geen antwoord vinden.
Ik heb nu een modem TG789vn en daarvoor een Speedtouch 546.v6
Met de Speedtouch kon ik zonder problemen een verbinding maken met vrienden in Thailand dmv Truenettalk. Ik hoefde daarvoor niets te doen met de modem.
Nu heb ik een TG789vn maar ik krijg steeds een melding van Truenettalk "forbidden". Ik heb me laten wijsmaken ( want ik ben een enorme beginner op computer gebied) dat je dan een poort in de modem moet openzetten. Ik weet echter het poortnummer van Truenettalk niet en ook niet waar en hoe je dat moet doen.
Alsjeblieft geef me een duidelijke hulp wat te doen. Een beetje radeloos na een week zoeken hoe dit op te lossen.
Voor een heel goed antwoord ben ik veel dank verschuldigd.

Edit: ik gebruik windows XP.
Bij een kennis die W7 gebruikt behoef je niets in te stellen en kan je zonder problemen een verbinding maken met truenettalk
Gewijzigd door arno op 16 september 2010, 12:54
 
Cyberbot
je moet weten welke prot gebruikt die trunettalk, en voeg het naar jouw router firewall toe,
jij kan in de officieel site van de truenattalk kijken
 
arno
Dank voor het antwoord, ik word er alleen niet wijzer van. Ik ken een aantal buitenlandse talen alleen niet de Thaise taal. De website van Nettalk kent wel Engels maar daar kan ik nergens een poortnummer vinden ( en dit laatste schreef ik ook al).
 
Cyberbot
misschien jouw vrienden kan je helpen?
als zij vanuit Thise taal komt, misschien kunt zijn je helpen
 
arno
Maar ik woon toch in Nederland? En gebruik een modem van KPN. De mensen in Thailand
daar kan ik geen contact mee krijgen. dat schreef ik al in mijn eerste bericht. Maar ik snap niet dat een "modemwisseling" dit kan veroorzaken. Waarschijnlijk is de kennis om dit probleem op te lossen hier niet aanwezig? En als ik een "poortnummer" zou weten hoe moet ik dit dan oplossen?
 
Cyberbot
als je de port nummer weet
voeg de port hier toe,
http://192.168.2.254/cgi/b/games/cfg/...&l0=3&l1=4
Gewijzigd door Cyberbot op 16 september 2010, 21:20
 
arno
Dank je wel, alleen die link werkt niet. Krijg melding:

Oops! This link appears broken.
DNS error occurred. Server cannot be found.
 
Cyberbot
je moet inlogen in jouw modem, http://192.168.2.254
daarna ga je naar toolbox daarna Delen van spelen & toepassingen
 
Codemeister
Probeer deze eens: http://192.168.1.254. Deze zou moeten werken voor de oudere Thomson-modems. Ik heb even op Google gezocht maar kan geen info vinden over benodigde poorten voor het programma wat je noemt.
Gewijzigd door Codemeister op 17 september 2010, 13:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp nodig met TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwbouw: wat heb ik nodig? WiFi : 5 10 nov 2017
Hulp met Experia Box V10 en Tp link router Eigen netwerk : 8 23 jan 2016
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
Advertentie