obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nat staat op strict
casualgamer
Hallo,
Ik heb sinds kort KPN glasvezel en sinds die tijd staat mn natpoort op strict, waardoor ik niet optimaal online kan gamen op mn Xbox 360. Bij Kpn verlenen ze gewoon voor het gemak geen service, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al in het modem gekeken door het IP-adres in te vullen in de browser en wat dingen geprobeerd, maar dat werkt nog niet. Kunnen jullie me helpen?

Even een quote van een ander forum om aan te geven wat ik zelf gedaan heb en wat info die mss relevant is.

Quote


Ik heb in de modem in mn browser Upnp ingeschakeld en de modem een tijd van de stroom gehad, maar de NAT is nog steeds strict.

Ik moet volgens mij in de modem naar tools en dan naar "delen van spelen en toepassingen" waar ik ook de Upnp heb ingeschakeld. Daaronder staat overigens "uitgebreide beveiliging gebruiken" niet aangevinkt.

Dan heb ik 3 opties:

Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Een spel of toepassing wijzigen

Ik doe de bovenste, de tweede is volgens mij als je toepassing niet in de lijst staat, en Xbox Live staat in de lijst, die selecteer ik dan en dan moet ik daarnaast apparaat selecteren, ik kan kiezen uit:
LaptopDaBert
LaptopDaBert
"mijn achternaam"
Laptop
Unknown-00-25-ae-15-0a-56
sony player


Die combi kan ik dan toevoegen en dat is het. Ik heb al een keer "mijn achternaam" geprobeerd, maar dat werkte niet, maar toen heb ik niet mn modem gereset. Ik ga nu Unknown-00-25-ae-15-0a-56 proberen, omdat bij home dit overzicht staat:

Quote

Thuisnetwerk

Wireless: Laptop

Ethernet: Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Telefonie: Telefoon 1

Telefoon 2

Dect 1

Dect 2

Dect 3

Dect 4

Dect 5

En de Xbox is aangesloten op bedraad internet, ik zal dan ook de modem weer even resetten.

Bij deze instellingen staat dit bij Xbox live, het spel of toepassing dus, in de modem:

Quote

Xbox Live

Definitie spel of toepassing
Een spel of toepassing bestaat uit een of meer TCP/UDP poortbereiken. Elk inkomend poortbereik kan worden omgezet in een ander intern (lokaal netwerk) poortbereik. Poortbereiken kunnen zowel statisch als dynamisch met een uitgaande trigger worden toegewezen.



Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort



UDP 88 - 88 88 - 88 - -


TCP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -


UDP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -


En dit staat bij apparaat, Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Quote


Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Informatie

Status: Actief

Type: Generic Device

Verbonden met: ethport2 (Ethernet)

Addressering

Fysiek adres: 00:25:ae:15:0a:56

Toewijzing IP-adres: DHCP

IP-adres: 192.168.2.1

Gebruik steeds hetzelfde IP-adres: Nee

DHCP-leasetijd: 0 dagen, 23:49:36

Verbinding delen


Spel of service



Xbox Live

Het logboek staat uit.


Je kan ook nog een nieuw spel of toepassing maken en dan kan je van alles zelf instellen, maar dit is vrij technisch en lijkt mij onnodig (?) omdat Xbox Live al in de lijst staat?

Volgens de modeminstellingen in mn browser gaat het om een Thomson TG789vn Softwareversie 8.3.H.4


EDIT: Deze hiervoor beschreven combi xbox live/ Unknown-00-25-ae-15-0a-56 heeft dus niet gewerkt, de NAT in MW2 staat nog steeds op strict, zucht. Iemand die een oplossing weet? Hier dus meer info over de instelling in het modem: http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-...id=11170#B
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
 
Bo55
Wat ik begrepen heb op verschillende site's is dat iig met de PS3 het portforwarding niet goed werkt
Dit komt dan door de firmware op de experiabox kpn heeft deze dicht getimmerd

Kpn beloofd al een tijdje een update voor dit probleem maar dit laat erg lang op zich wachten.

Dit is wat ik ervan weet op dit moment.

Hier staat meer informatie http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ead_id=392
Gewijzigd door Bo55 op 10 september 2010, 12:12
 
casualgamer
Maar ik heb een XBOX 360 en ik zie in de 2e post in dit topic: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1124 Dat er daarvoor wel een oplossing lijkt te zijn. Hoe werkt dat dan?
 
Bo55
Ik zal even voor je kijken op die link als ik meer weet laat ik het je weten
 
casualgamer
Ik heb gister van alles zitten prutsen, maar niks werkte, wel steeds modem gereset. Maar vanochtend stond mn Nat ineens op Open! Heel vreemd, ik had niks veranderd, alleen upnp stond nog aan, maar dat was gister ook zo, hoe kan dat ineens veranderd zijn? Ben nog bezig geweest met instellingen die ik van Thomson heb gekregen, daar kwam ik niet uit en die heb ik weer verwijderd, maar nu staat hij weer op strict, ik snap er niks van. Ik heb nu dit stappenplan gevolgd: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ead_id=627 Maar dat werkt ook niet, maar mss komt het omdat ik mn modem niet gereset heb. Dat zal ik nog proberen, maar hoe kan het dan dat hij vanochtend dan ineens op open stond? En nu weer op strict?
[size=1]--- automatische edit ---[/size]
Ik heb de modem gereset en de xbox live test op de xbox was nu goed en de poort in MW2 staat weer open!! Ik hoop nu dat dat zo blijft. Toen hij net open was had ik wel gewoon weer volle streepjes ingame, maar ik vind nog steeds dat het matchmaken erg lang duurt, niet zo lang als met een stricte poort, maar wel langer dan ik gewend ben van toen ik nog Tele2 had, maar mss komt dat omdat er nu weinig Amerikanen online zijn ofzo? Want als de poort open is is ie toch open? Daar zitten toch geen gradaties in? Ik heb overigens wel dat stappenplan gevolgd van kpn:http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ead_id=627 EN de upnp staat aan, kan dat wel als combinatie?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat staat op strict', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid : 2 28 feb 2017
Internet valt weg zodra de tv aan staat Eigen netwerk : 3 06 feb 2015
NAT 2 en UPnP ingeschakeld maar MW3 NAT STRICT Hardware instellingen : 4 01 jan 2013
NAT-type strict Algemeen : 1 11 sep 2012
DNS staat dicht bij Experia box KPN met eigen modem/router : 1 03 jun 2012
Advertentie