obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
SX551 experiabox PS3
ronald87
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een redelijke tijd aan het knoeien met de experiabox SX551.
Het probleem is dat mijn playstation op NAT 3 staat. en ik krijg hem niet naar NAT 2.
ik las meerdere topics, maar voor mijzelf maar even een eigen topic gemaakt.

Ik heb al rond gezocht op het internet maar kon niks vinden wat hielp.
Sommige mensen hebben blijkbaar de SX551 wel werkend gekregen op NAT 2. nu vraag ik me af hoe.
anderen zeggen dat er Q4-2010 een update komt.

Huidige status
- PS3 heeft een vast IP
- SX551 heeft firmware versie (1.47.8 (Aug 11 2010))

nu heb ik het volgende allemaal geprobeerd.

- IP van PS3 ingevoerd in de exposed host.
- IP van PS3 ingevoerd in port forwarding. (samen met de poorten uiteraard)
- Firewall uit.
- Upnp aan en uit.
- reboot

Dit heb ik in alle mogelijke combinaties en volgordes gedaan maar niks hielp, ik hoop dat iemand kan helpen.

Met vriendelijke groet.

Ronald
Gewijzigd door ronald87 op 07 september 2010, 17:41
 
Codemeister
Je zegt al in alle mogelijke combinaties, alleen ik vraag het alsnog: heb je geprobeerd de poorten te forwarden en vervolgens een reboot gegeven?
 
ronald87
zojuist nog een keer getest. met die optie..maar geen resultaat.

de PS3 staat als volgt.
IP = 192.168.2.9 of 192.168.2.250 (beide getest)
subnetmask = 255.255.255.0
standaardrouter = 192.168.2.1
primair DNS =195.1221.1.34
Secundair DNS = 195.121.1.66

volgende poorten geopend
tcp : 80/443/10070-10080
tcp/udp: 5223
udp: 3478/3479/3658/6000-6999/10070-10080

dhcp netwerk loopt van 192.168.2.2 tot 200

als iemand een fout ziet hoor ik het vast wel.

met vriendelijke groet.
eerst proberen dan vragen.
 
gazebo
Hallo, ik heb een tijdje geleden een PS3 gekocht en had eerst ook NAT3 met de KPN Experiabox SX551 van Siemens. Dit is wat ik heb gedaan om NAT2 te krijgen;

LET OP! Verwijder alle open NAT poorten eerst voordat je begint. Port Forwarding hoeft niet want daar gebruiken we Exposed Host al voor. Zorg er ook voor dat UPnP is uitgeschakeld in je router, hebben we ook niet nodig.

1. Typ 192.168.2.1 in je browser en ga je router in.
2. Ga naar Advanced Settings -> Local Network Hier dus
3. Zet bij DHCP Last Issued IP '100' in het laatste vakje (First Issued IP staat al goed)
4. Ga naar Internet -> NAT -> Exposed Host
5. Typ 192.168.2.90 bij local IP address met de comment 'PS3' en klik op Enable en Add
6. Start je PS3 en zoek en schrijf het MAC-adres op Guide
7. Ga terug naar Advanced Settings -> Local Network Hier dus
8. Vul onderaan bij MAC address je PS3 MAC-adres in dat je hebt opgezocht en daarnaast 192.168.2.90 en klik op Add
9. Herstart je router (dus niet resetten!)
10. Ga naar je PS3 en dan naar Network Settings -> Internet Connection Settings -> Custom
11. Ga het menu door tot je bij IP Address Setting komt en kies Manual
12. Vul bij IP Address 192.168.2.90 in, Subnet Mask 255.255.255.0, Default Router 192.168.2.1, Primary DNS 208.67.222.222, Secondary DNS 208.67.220.220
13. Ga verder in het menu (spreekt redelijk voor zich) en kies dan bij UPnP 'Disable' en test de connectie
14. Als het goed is heb je nu NAT 2

Bij vragen hoor ik het wel.
Gewijzigd door gazebo op 17 september 2010, 09:57
 
ronald87
hallo gazebo,

ik heb alles uitgevoerd zoals u verteld hebt, alleen nog steeds NAT type 3.

vooraf zoals gezegd alles terug gezet, geen poorten en dergelijke open. en upnp uit.
alle stappen doorlopen, oftewel
last issued ip = 100
expended host: ps3 invoeren met ip
mac adres ps3 ingevoerd.
REBOOT
ps3 ingesteld als aangegeven met dns servers en dergelijke.
upnp disable

getest en werkt nog niet.

Mis ik een stap of was dit correct?
 
gazebo
Hallo Ronald,

Ik vind het vreemd dat het nog steeds niet werkt bij jou, aangezien we precies dezelfde router hebben.
Als ik het zo lees heb je toch echt niets gemist...

Misschien een domme vraag, maar heb je nadat je in je router alles hebt ingevuld op Add geklikt na het invullen van de Exposed Host en het MAC-adres met het IP-adres?

Weet je 100% zeker dat je het PS3 MAC-adres goed hebt ingevuld?

Weet je 100% zeker dat je het IP-adres (192.168.2.90) van je PS3 overal goed hebt staan? Zowel in je PS3 network settings als in je router bij Exposed Host.

UPnP zowel bij je PS3 network settings als je router uit(gezet)?

En heb je je MAC-adres met IP ingevoerd in dit scherm? Bij Wireless Network kun je het ook invullen maar die moet je niet hebben.

Staat in hetzelfde scherm First Issued IP address op 1 (of 2, weet niet meer waar hij op staat standaard)?

Ik hoor het wel, groet en succes!

EDIT: Mocht alles hierboven kloppen en je nog steeds NAT 3 krijgen, probeer dan eens in je router de firewall tijdelijk helemaal uit te zetten en probeer de connection test nog eens op je PS3.
Niet vergeten terug aan te zetten na de tijd!
Gewijzigd door gazebo op 20 september 2010, 12:37
 
ronald87
Misschien een domme vraag, maar heb je nadat je in je router alles hebt ingevuld op Add geklikt na het invullen van de Exposed Host en het MAC-adres met het IP-adres? Juist

Weet je 100% zeker dat je het PS3 MAC-adres goed hebt ingevuld?Juist

Weet je 100% zeker dat je het IP-adres (192.168.2.90) van je PS3 overal goed hebt staan? Zowel in je PS3 network settings als in je router bij Exposed Host.Juist

UPnP zowel bij je PS3 network settings als je router uit(gezet)?Juist

En heb je je MAC-adres met IP ingevoerd in dit scherm? Bij Wireless Network kun je het ook invullen maar die moet je niet hebben.Juist

Staat in hetzelfde scherm First Issued IP address op 1 (of 2, weet niet meer waar hij op staat standaard)?2

Ik hoor het wel, groet en succes!

EDIT: Mocht alles hierboven kloppen en je nog steeds NAT 3 krijgen, probeer dan eens in je router de firewall tijdelijk helemaal uit te zetten en probeer de connection test nog eens op je PS3.
Niet vergeten terug aan te zetten na de tijd![/quote]
Ook gedaan heeft ook geen nut

oftewel het blijft nog steeds NAT3. en ik snap ook niet waarom geen 2 aangezien de firewall dan uitstaat. ik kijk vanavond nog een keer met wat meer reboots.\

Gr
eerst proberen dan vragen.
 
Codemeister
Geen oplossing, maar wel een korte opmerking: ondanks dat jullie hetzelfde modem hebben is er geen garantie dat het bovenstaande bij iedereen werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SX551 experiabox PS3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie