obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn en W7 64 bit - geen internet.
roeld
Goedemiddag,

sinds de upgrade van mijn internetverbinding van 4 naar 16 en de plaatsing van een nieuw Thomson modem TG789vn 8.3.H.4, heb ik met het opstarten van de pc regelmatig geen internetverbinding. Netwerk icoontje rechtsonder staat een uitroepteken. Alleen door de netwerkadapter uit- en weer in te schakelen, komt de verbinding op. Alleen hoe leg je dit je vrouw uit en bovendien hoort het niet zo.
De pc is een HP Pavilion p6210nl met een netwerkkaart Realtek PCIe FE Family Controller, stuurprogramma 7.6.820.2009 (laatste versie).
Besturingssysteem is Windows 7 Home Premium 64 bit build 7600.

Het betreft een vast bekabelde pc. Met wireless heb ik overigens geen enkel probleem. Maar dat is een laptopje met XP.

Zou het zijn, dat ik een progje moet installeren voor het nieuwe modem ? Stuurprogje of zo ?

Groetjes en bedankt voor eventuele reacties alvast,

Roel Dirksen.
 
Codemeister
Roel, gebruik je de driver die in Windows wordt meegeleverd? Zo ja, bezoek dan de website van de fabrikant en download daar de complete driver.
 
roeld
Bedoel je de driver + fabrikant van de netwerkkaart ? Deze HP pc (achteraf beetje spijt van de aankoop) is plug and play geleverd, dus zonder install ceedee's. Wel met heel veel HP meuk, dus vandaar de spijt. Overigens is het een onboard kaartje denk ik.
Gewijzigd door roeld op 07 september 2010, 16:46
 
Codemeister
Ik heb voor je gekeken op de website van HP en daar is geen driver voor netwerkkaarten te vinden (athans niet voor jouw PC). Kun je de volgende stappen doen zodat we kunnen achterhalen welk type netwerkkaart je hebt:

1) Open menu Start en open het Configuratiescherm
2) Klik op 'Netwerk en internet'
3) Klik op 'Netwerkcentrum'
4) Klik (links) op 'Adapterinstellingen wijzigen'

Je ziet nu je verbindingen en als het goed is je LAN-verbinding. Bij diezelfde verbinding zul je zien staan 'Realtek RTLxxxx Family Fast Ethernet' of iets in die richting. De specifieke RTL-code heb ik nodig.
 
roeld
Heb ik gedaan en:

LAN-verbinding
Desktop
Realtek PCIe FE Family Controller

Dat is alles wat ik zie. Verder laat HP Assistent laat weinig meer zien dan deze omschrijving.
Apparaat systeemnaam is een lange hexcode, maar daar kan je niks mee denk ik.
Stuurprogramma rt64win7.sys

Ik heb nog een HP systeemtest gedaan, maar deze geeft geen andere omschrijving van de Realtek kaart. Nergens een RTL code te vinden.

Ik denk dat ik toch de schuld aan het modem moet gaan geven. De vorige Siemens SX552 deed het prima, nooit problemen. Ik kan nog eens van poortje wisselen, of KPN gaan spemmen.
 
Codemeister
Voila: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/so...6&sw_lang=. Installeer deze driver en laat even weten wat je ervaringen zijn!
 
roeld
Die had ik dus al ;-) Zie opening van de draad hierboven. Betreft 7.6.820.2009 en die had ik al gedownload en install. Helaas, zelfde probleem.

Bedankt voor de downloadtip & het meedenken, maar het probleem is iets hardnekkiger.

Ik ga er weer een nachtje over slapen. Vriendelijk bedankt tot zover.
 
roeld
Even de KPN Mail en Internet Assistent ge-installeerd, maar die weet ook geen raad, indien de verbinding (icoontje) een uitroepteken geeft. Schiet dus ook niet op.
Op aanraden van een collega DHCP uitgezet en de pc een vast ip-adres gegeven.

PC twee keer herstart gegeven en internet verbinding komt op. Moet wat meer restarten om het zeker te weten.

Toch is het vreemd, want indien ik geen verbinding heb, kan ik wel het modem benaderen en als ik het modem de verbindingen laat testen, heb ik wel internet. Vreemd, maar ik wacht even af hoe de pc zich zonder DHCP gedraagt.

update 11-09-2010: werkt nog steeds.
update 12-09-2010: werkt nog steeds.
Gewijzigd door roeld op 12 september 2010, 14:26
 
Codemeister
Een vast IP-adres instellen werkt dus prima. Misschien had je ergens een oude IP-configuratie opgeslagen staan waardoor je verbinding niet goed werkte.
 
roeld
Ik weet het niet. Ik zou het moeten uitproberen en even ethereal sniffen. Misschien dat er toch iets van een soort handshake niet lekker gaat, indien DHCP gebruikt wordt. Misschien dat de Thomson net iets te laat een ip uitgeeft.

Als ik een hele goeie bui en teveel tijd heb, ga ik het eens verder testen. Ben nu allang blij dat het allemaal weer werkt.

Codemeister, zeer bedankt voor je hulp & meedenken.

Groetjes & fijne zondag,

Roel.
Gewijzigd door roeld op 12 september 2010, 14:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn en W7 64 bit - geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Advertentie