obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Slechte download-verbinding sinds week 34
jjvanka
Omstreeks 29 augustus moet iets gebeurd zijn dat de downloadsnelheid in het KPN-netwerk dramatisch liet dalen. Vragen hierover bij de helpdesk bleven onbeantwoord.

Probleem: video's (flash, winmedia, realplay) die op mijn nieuwssite staan kan ik niet meer bekijken. Een video loopt op zijn best een paar seconden en staat dan weer een tijd stil. Met andere sites geen problemen.

Acht van mijn bezoekers heb ik gevraagd een bepaalde video te checken. Bij vier (in het buitenland) liep alles uitstekend, bij vier anderen (KPN-abonnees) niet.

OS: Win Vista Sp2
Experiabox: ST780 WL, draadverbinding
Abonnement: InternetPlusBellen Extra - tot 16 Mb/s
Meting vanaf de Capelle-server: Download 8.40 Mb/s, Upload 0.76 Mb/s, Ping 48 ms.

Hoe is het mogelijk dat een vertragingsstoring zo selectief optreedt dat alleen KPN-abonnees worden getroffen?
Uw reactie zal zeer op prijs worden gesteld.
Dank bij voorbaat. :-)
 
Codemeister
Welke Experia Box heb je? Daarnaast was ik ook benieuwd naar de snelheid die je voorheen haalde?
 
jjvanka
ST780WL.
Hoe mijn snelheid was voor de nieuwe situatie kan ik niet zeggen. Ik ben daarin pas geïnteresseerd geraakt toen eea plotseling stagneerde.

Belangrijker dan de Experiabox is m.i. in dit verband dat ook andere KPN'ers het 'slachtoffer' zijn, maar mensen met andere providers niet. Of het nu inderdaad de snelheid is die de ellende veroorzaakt kan ik niet met zekerheid zeggen; er kan ook iets anders aan de hand zijn waar de doorsnee sterveling geen weet van heeft.
Gr - JJ
Gewijzigd door jjvanka op 07 september 2010, 14:22
 
Codemeister
Zou je via http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/ov/?be...&l0=2&l1=0 de gegevens van je verbinding willen kopiëren?
 
jjvanka
Het is daar zeker druk, want ik krijg voortdurend een time-out.
Hebt u nog een alternatief adres?
 
Codemeister
Correctie, mijn fout: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/ov/?be...&l0=2&l1=0.
 
jjvanka
DSL-verbinding
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 17:48:27
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.031 / 9.747
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 237,23 / 564,46


Dat was het.
JJ
 
jjvanka
Codemeister,
Grote verrassing: Na bijna 14 dagen slakkegang zit er nu plotseling weer vaart in. Ik hoop dat het zo blijft. Snelheidmeting geeft nog steeds 8.40, 0.79, 26 aan, dus het zal wel ergens anders aan hebben gelegen.
Ik weet niet of het herstel uw werk is, maar toch dank voor de moeite!
Happy customer. :-)
 
Codemeister
Misschien was het gerelateerd aan onderhoud in de wijkcentrale of iets dergelijks, wie weet. Fijn om te horen dat je weer verder kunt Smile
 
jjvanka
De andere KPN-klanten die dezelfde verschijnselen constateerden zitten niet op mijn wijkcentrale, dus dat zal wel niet. Maar ik begrijp dat u ook geen verklaring kunt geven, dus ik laat het hier maar bij.
Gr - JJ
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte download-verbinding sinds week 34', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Advertentie