obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
NAT 3 wijzigen naar NAT 2 OPLOSSING Thomson TG787v SIP 8.2.T.4
r0279s
Hoi,
Ik heb zo erg lopen pielen en klooien met dit waardeloze router om ervoor te zorgen dat nat type 2 op mijn ps3 verschijnt en heb de oplossing gevonden en wil deze graag even delen voor diegene die ook met dit probleem zit.
Met nat type 3 op je ps3 of xbox kun je niet fatsoendelijk online gamen. Bijv de game Red Dead Redemption geeft melding als je nat 3 hebt dat je dan niet online kunt spelen met anderen.. Beetje lullig maar hier is de oplossing:

Ga naar 192.168.2.254
Ga naar Toolbox en Delen van spelen en toepassingen click (rechtsboven) op Configureren, Activeer (aanvinken) UPnP.
Click dan op Een nieuw spel of toepassing maken
Vul bij naam in PSN (mag ook andere naam zijn) en Kies Handmatig invoer van Poortkaarten

Kies dan bij Any TCP en vul in 80 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
TCP 443
TCP 5223
TCP 9293
TCP 10070-10080 (kies willekeurig getal tussen deze 2 poorten)

Kies bij Any UDP en vul in 3478 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
UDP 3479
UDP 3658
UDP 10070

Click vervolgens op Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
Selecteer bij Spel of Toepassing het boven aangemaakte spel of toepassing
Selecteer bij Apparaat de playstation dat aangesloten is op het netwerk
Click dan op Toepassen
Ga dan naar Thuisnetwerk (links in het menu)
Click op de etherpoort waar de Playstation staat
Click op Configureren
Selecteer bij type Spelconsole
Click op ip adres en zorg dat deze Statisch is (altijd zelfde ip adres gebruiken)
Click op toepassen

En dan nu het vage gedeelte: Je doet alles wat je net aangemaakt hebt ongedaan maken door het modem te resetten. Gebruik daarvoor een prikker of pincet en prik zachtjes in het gaatje achter op de router om de router te resetten.
Als de router gereset is zet je je ps3 of xbox aan
Ga opnieuw naar 192.168.2.254
dan naar Toolbox en Delen van spelen en andere toepassingen
Click op configureren
Activeer UPnP
Toepassen

Ga dan op je ps3 of xbox naar internet connection settings (instellingen)
Doe opnieuw de instellingen configureren
Op de ps3 kun je easy selecteren
En dan test connection

Je gelooft het niet maar gek genoeg staat er dan NAT 2!
Happy online gaming

Helaas is het niet een stabiele oplossing want 1x in de zoveel tijd doet de router zichzelf weer resetten maar pas dan de bovenstaande oplossing weer toe en het werkt weer voor een hele tijd!

Hoop dat het lukt!
Gr,
Raymond
 
ChristopherBaak
Dit zou geweldig zijn als het zou lukken, maar ik volg het net niet helemaal.. Zou je misschien een printscreen naar me toe kunnen sturen met hoe het volgende eruit moet zien:

Kies dan bij Any TCP en vul in 80 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
TCP 443
TCP 5223
TCP 9293
TCP 10070-10080 (kies willekeurig getal tussen deze 2 poorten)

Kies bij Any UDP en vul in 3478 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
UDP 3479
UDP 3658
UDP 10070

MvG,
Chris
C.j.baak@hotmail.com
 
SnorkelM
Ik heb problemen met mn PS3 in combinatie met de KPN experiabox. Op dit forum heb ik een aantal oplossingen gelezen en geprobeerd uit te voeren. Elke keer als ik echter in het menu 'delen van spelen en toepassingen' een toepassing wil koppelen aan een apparaat (en dus klik op 'toevoegen' na het invullen van de gegevens) verandert er niets. De toepassing is niet toegevoegd, er staat niets in het lijstje. Er blijft staan 'geen spelen of toepassingen toegezewen'.

Wat doe ik verkeerd?? Of kan dit aan de experia box liggen?
 
Sarge
@ SnorkelM: Forum even doorzoeken dan vind je ruimschoots antwoorden.

Probleem is in ieder geval hardware gerelateerd
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
SnorkelM
Bedankt voor je antwoord, maar dat heeft niet geholpen. Ik kan op het forum geen antwoord vinden op mijn vraag.
Het is niet dat ik niet weet hoe ik de poorten open moet zetten, maar dat de router mijn instellingen kennelijk niet
accepteert... Hij slaat niks op wat ik invoer dus hebben alle oplossingen op dit forum geen zin Sad
 
Sarge
Ik bedoel daarmee dat er geen oplossing is. Er moet een update komen waar eenieder al enige tijd op zit te wachten. tot die tijd heb je geen andere keus dan geduld te hebben.
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
SnorkelM
Aha, nou dat is bijzonder kl*te dan.... dan maar afwachten!
Bedankt iig.
 
Vriend-Frits
kijk es op

http://www.portforward.com/


Staat van alles,
hoe je ze moet openzetten,
en welke poorten.
 
SnorkelM
tsja ik zit er ook aan te denken. Je kan zeker niet zonder experiabox gebruik maken van je kpn-abonnement...? Sad
 
Johnny Bos
@Doemaariets

We zitten allemaal met dit probleem en ik heb diverse modems uitgeprobeerd. Weet je zeker dat je een andere modem erop aan kan sluiten?

Weet iemand ook wanneer die firmware update komt?

Gr. Johnny
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT 3 wijzigen naar NAT 2 OPLOSSING Thomson TG787v SIP 8.2.T.4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie