obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NAT 3 PS3 oplossing Thomson TG787v SIP sofware versie 8.2.T.4
r0279s
Hoi,
Ik heb zo erg lopen pielen en klooien met dit waardeloze router om ervoor te zorgen dat nat type 2 op mijn ps3 verschijnt en heb de oplossing gevonden en wil deze graag even delen voor diegene die ook met dit probleem zit.
Met nat type 3 op je ps3 of xbox kun je niet fatsoendelijk online gamen. Bijv de game Red Dead Redemption geeft melding als je nat 3 hebt dat je dan niet online kunt spelen met anderen.. Beetje lullig maar hier is de oplossing:

Ga naar 192.168.2.254
Ga naar Toolbox en Delen van spelen en toepassingen click (rechtsboven) op Configureren, Activeer (aanvinken) UPnP.
Click dan op Een nieuw spel of toepassing maken
Vul bij naam in PSN (mag ook andere naam zijn) en Kies Handmatig invoer van Poortkaarten

Kies dan bij Any TCP en vul in 80 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
TCP 443
TCP 5223
TCP 9293
TCP 10070-10080 (kies willekeurig getal tussen deze 2 poorten)

Kies bij Any UDP en vul in 3478 bij eerste 3 beschikbare vakjes
Herhaal deze stap met volgende poorten:
UDP 3479
UDP 3658
UDP 10070

Click vervolgens op Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
Selecteer bij Spel of Toepassing het boven aangemaakte spel of toepassing
Selecteer bij Apparaat de playstation dat aangesloten is op het netwerk
Click dan op Toepassen
Ga dan naar Thuisnetwerk (links in het menu)
Click op de etherpoort waar de Playstation staat
Click op Configureren
Selecteer bij type Spelconsole
Click op ip adres en zorg dat deze Statisch is (altijd zelfde ip adres gebruiken)
Click op toepassen

En dan nu het vage gedeelte: Je doet alles wat je net aangemaakt hebt ongedaan maken door het modem te resetten. Gebruik daarvoor een prikker of pincet en prik zachtjes in het gaatje achter op de router om de router te resetten.
Als de router gereset is zet je je ps3 of xbox aan
Ga opnieuw naar 192.168.2.254
dan naar Toolbox en Delen van spelen en andere toepassingen
Click op configureren
Activeer UPnP
Toepassen

Ga dan op je ps3 of xbox naar internet connection settings (instellingen)
Doe opnieuw de instellingen configureren
Op de ps3 kun je easy selecteren
En dan test connection

Je gelooft het niet maar gek genoeg staat er dan NAT 2!
Happy online gaming Smile

Helaas is het niet een stabiele oplossing want 1x in de zoveel tijd doet de router zichzelf weer resetten maar pas dan de bovenstaande oplossing weer toe en het werkt weer voor een hele tijd!

Hoop dat het lukt!
Gr,
Raymond
 
FreddyS
Hey heb jij ook KPN Glasvezel internet? Ik heb geprobeerd wat jij hier had gezet alleen biij mij blijft eind van het verhaal gewoon NAT TYPE 3.

Ik heb een Experia box TG789vn

Mijn reset knop zit aan de zijkant!?
 
Holger
Deze oplossing is alleen voor het spel waar hij het over had, elk spel heeft zn eigen poorten.

Ik kan je denk ik wel helpen en iedereen met Nat Strict.

Ik kan hem hier met de TG789vn iig wel op Open krijgen.

De meest gebruikte luisterpoort, in vrijwel elke multiplayer-game is 80. KPN gebruikt deze poort voor telefonie heb ik het vermoeden.

Trek je telefoon eruit of schakel je SIP severs uit, herstart de modem. Nat : Open.

UPNP aanhebben zou nu genoeg moeten zijn.

Wil je bellen? Telefoon erin SIP activeren, modem herstarten.
Misschien moeten ze dit bij KPN ook ff testen en het meenemen voor de volgende firmware update.
 
FreddyS
Bedoel je gewoon de steker uit de expiria box halen?

En ik speel Call of duty modern warfare 2
 
spaceone
Poort 80 wordt normaal gesproken gebruikt voor web server. Het lijkt mij sterk dat KPN deze voor voip gebruikt. Web server kunnen zover ik weet zonder problemen worden gebruikt en ook tijdens het bellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT 3 PS3 oplossing Thomson TG787v SIP sofware versie 8.2.T.4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ITVONLINE van KPN werkt wel met Silverlight versie 4.4.10329.0 Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 5 01 mrt 2014
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
thomson tg712 Hardware instellingen : 1 02 sep 2013
Advertentie