obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
TG789vn in combinatie met Linksys Sipura SPA-3000
Abbe
Ik heb altijd internet gehad van de KPN met een 780i WL modem, en daar had ik een LinkSYS Sipura SPA-3000 aangesloten omdat ik veel via de vaste lijn naar Australie bel. Dat werkte altijd perfect. Nu heb ik een nieuw abonnement gekegen (Internet PlusBellen), en daarvoor heb ik een nieuw modem gekregen, een TG789vn. Lijkt een superding, MAARRRRRR....
- ik zie nergens een mogelijkheid om WDS aan te zetten op de TG789vn (Wireless Distribution System, zodat ik een ander modem als range extender kan gebruiken)
- mijn LinksSYS Sipura SPA-3000 belt niet meer uitgaand, het lijkt haast wel of de TG789vn hem niet doorlaat. In mijn oude opstelling hoefde ik nooit een poort te forwarden, dus dat kan het niet zijn. Op diverse fora ben ik tegengekomen dat dit een specifiek probleem voor de TG789vn is.

Mijn vraag is dus: hoe los ik dit op? Ik zou (mits het aan de praat te krijgen is, zowel qua internet als het bellen-gedeelte van de KPN (dus niet de SPA3000), ben ik bereid om terug te gaan naar mijn oude modem, de Thomson 780iWL. Even er vanuit gaande dat het geen probleem is dat het een ISDN modem is, en ik mijn ISDN abo heb verruild voor een InternetPlusBellen...)

Alvast bedankt voor de moeite!
Abbe
 
Codemeister
De TG789vn heeft inderdaad een dichtgespijkerde interface, waaronder de mogelijkheden tot het beheren van WDS: dit is niet mogelijk. In het vierde kwartaal van dit jaar moet een firmware-update verandering brengen in deze huidige "beperkingen".

Qua port forwarding is het eigenlijk hetzelfde verhaal, dit is zeer beperkt en werkt (nog) niet goed.

Wat betreft tegaan naar de 780iWL: je moet een ADSL of ADSL2-signaal ontvangen. Ontvang je nu VDSL, dan werkt de 780iWL niet.
 
kpntester
Het schijnt steeds vaker voor te komen dat SIP niet fatsoenlijk door een Experiabox komt (poort 5060). Kan je niets aan doen, afgezien van moedeloos wachten op een update of een eigen modem gebruiken (kan niet met IPB, alleen internet).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG789vn in combinatie met Linksys Sipura SPA-3000', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
V10 en linksys EA6900 Routers : 2 10 mei 2017
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
Advertentie