obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
Vind jij dat KPN open moet zijn over haar netwerk?
Jazeker, dit is een belangrijk onderdeel in het leveren van een kwalitatieve dienst. Jazeker, dit is een belangrijk onderdeel in het leveren van een kwalitatieve dienst. 100%[7 stemmen]
Nee. Als het maar werkt en anders verspil ik wel 10 cent per minuut bij 0900-0244. Nee. Als het maar werkt en anders verspil ik wel 10 cent per minuut bij 0900-0244. 0%[0 stemmen]
Totaal stemmen : 7
 Onderwerp afdrukken
Artikel: Openheid isp's over netwerkbeheer leidt tot betere verbindingen
kpntester
http://tweakers.net/nieuws/69365/openheid-isps-over-netwerkbeheer-leidt-tot-betere-verbindingen.html

Leer er wat van KPN!

Zijn jullie netwerken zo slecht beveiligd dat je de VoIP-gegevens niet vrij wilt geven?
Waarom kan XS4ALL wel die openheid verlenen, en hoofdbedrijf KPN niet?!

Iemand van de Helpdesk die hier een antwoord op kan geven? Een stevige discussie hierover zie ik ook wel zitten. Lees eerst maar eens het artikel door zou ik zeggen Wink
Gewijzigd door kpntester op 01 september 2010, 17:09
 
Codemeister
Prima verhaal! Hier zou KPN nog een goed voorbeeld aan kunnen nemen, dat absoluut...
 
SirPeter
Het ligt aan mij, maar wat voor openheid wordt hiermee precies bedoeld? Wat wil ik nog meer weten? Pfft

De site van de overheid ligt er momenteel uit bij mij trouwens, kan niet de inhoud van de onderzoek zien.
 
kpntester

Quote

SirPeter schreef:
Het ligt aan mij, maar wat voor openheid wordt hiermee precies bedoeld? Wat wil ik nog meer weten? Pfft

De site van de overheid ligt er momenteel uit bij mij trouwens, kan niet de inhoud van de onderzoek zien.

Ze bedoelen hiermee dat internetproviders (KPN, Ziggo, UPC enzovoort) transparant moeten zijn wat zij filteren en/of welk soort verkeer zij voorrang geven op het netwerk. Verder wordt hier mee bedoeld dat ISP's de gebruikte technieken bekend moeten maken (voor VoIP, DSL e.d.).

Als ze dit doen, zo concludeert de Universiteit van Tilburg, verbeterd dit de concurrentie en de netwerkkwaliteit doordat er een nieuw punt bijgekomen is waarop providers met elkaar kunnen concurreren. Voor de eindgebruiker des te beter dus.

Er zit al wetgeving aan te komen om dit te verplichten ... Smile
 
SirPeter
Ik vindt het belachelijk. Als bijvoorbeeld veel geïnvesteerd is in ontwikkeling van software oid dan moet een provider dat maar zomaar op straat gooien? Een nieuw onervaren pruts provider kan zomaar wat aanprutsen en alles kopiëren zoals een bestaande goede provider jaren over heeft gedaan om op te bouwen. Vind ik niet eerlijk. Eenprovider zal nu wel wat minder gaan investeren in ontwikkeling en dus niet goed voor de klant.
 
kpntester

Quote

SirPeter schreef:
Ik vindt het belachelijk. Als bijvoorbeeld veel geïnvesteerd is in ontwikkeling van software oid dan moet een provider dat maar zomaar op straat gooien? Een nieuw onervaren pruts provider kan zomaar wat aanprutsen en alles kopiëren zoals een bestaande goede provider jaren over heeft gedaan om op te bouwen. Vind ik niet eerlijk. Eenprovider zal nu wel wat minder gaan investeren in ontwikkeling en dus niet goed voor de klant.

Volgens mij snap jij het verhaal niet.

Het gaat hier om netneutraliteit, dat heeft niets te maken met iets dat ze 'jaren aan gewerkt hebben', dat heeft gewoon te maken met hoe de provider met het verkeer omgaat tussen het internet en de klant. Als je het artikel goed gelezen had, was je dat tegen gekomen Wink

Ik denk maar dat ik vertrek naar een ander forum, ****
Gewijzigd door Giant2000 op 01 december 2010, 08:38
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Artikel: Openheid isp's over netwerkbeheer leidt tot betere verbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
slechte wifi verbindingen Routers : 1 02 sep 2013
WiFi verbindingen tussen pc via Thomson TG789Vn en Tv Eigen netwerk : 2 31 mrt 2011
Advertentie