obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Werkzaamheden
Zijn er meldingen op de website van KPN. Zo ja wat wordt er gemeld.
 Onderwerp afdrukken
vdsl beschikbaar?
iklucas
hoi,

ons gezin heeft op het moment een 16 Mb ADSL verbinding van kpn, alleen heb ik ontdekt dat, vanwege de afstand tot de centrale(iets van 250 meter) ik maximaal 8 Mb kan halen(volgens een ander forum).

Dus mijn vraag is klopt dit, en anders, is er misschien VDSL beschikbaar in baarn, 3743EG nummer 6

Groetjes,
Lucas
 
Codemeister
Dat lijkt me sterk! Op 250 meter van de centrale - let wel, hemelsbreed, dus we rekenen ongeveer 400 á 500 meter - is VDSL veel sneller met een maximale doorvoersnelheid van 40 Mbit bij KPN.

Als je overstapt naar Premium dan zul je gebruik kunnen maken van maximaal 40 Mbit download en 3 Mbit upload. Daarvoor moet je dan wel de overstap doen naar VDSL mét een nieuwe Experia Box. Ik zou wel echter het forum bekijken met betrekking tot klachten over de nieuwste Experia Box; de Thomson TG789vn. Deze brengt namelijk wat klachten met zich mee...
 
iklucas
alleen halen we op het moment maximaal 6 mb

terwijl onze modem tot 10 mb zou moeten gaan (speedtouch 510i)
Gewijzigd door iklucas op 01 september 2010, 10:20
 
Codemeister
Zoals ik al zei heeft ADSL een maximale doorvoersnelheid van 8 Mbit. Wanneer je overstapt naar VDSL zul je een hogere snelheid halen kijkend naar je afstand tot de centrale.
 
iklucas
okee, sorry ik snap het niet helemaalPfft

dus vanwege afstand tot centrale is 16 mb via ADSL onmogelijk?

en mochten we wel hogere snelheden willen halen zouden we moeten overstappen naar vdsl? Kan dat in combinatie met het abbo dat we nu hebben, 16 mb vanwege kosten, en hoe kan ik weten of vdsl beschikbaar is hier in baarn?

(sorry mocht ik nu heel dom overkomen)
 
Codemeister
Niemand is hier dom en vragen is altijd goed Smile

ADSL kan maximaal 8 Mbit aan bandbreedte kwijt.
ADSL2+ kan maximaal 24 Mbit aan bandbreedte kwijt en dit wordt op dit moment geleverd aan nieuwe klanten.
Mocht een klant binnen 1,4 kilometer van de centrale wonen én gebruikt pakket Premium, dan wordt VDSL geleverd. Met VDSL kun je tot 1,4 kilometer van de centrale 40 Mbit halen.

In jouw geval, het 16 Mbit-pakket: dus VDSL is niet nodig, aan ADSL2+ heb je voldoende. Volg je het nog? Grin

Wat je dus zou kunnen doen is KPN contacteren en vragen naar de mogelijkheden om gebruik te gaan maken van ADSL2+. Let wel: misschien heb je hiervoor een nieuwe router nodig. Deze krijg je van KPN in bruikleen.
 
iklucas
super! ik snap hem, dus wat we moeten doen is een belletje aan de kpn geven
 
Codemeister
Ja, even bellen naar de helpdesk op 0900-0244 en vragen naar de overstap van ADSL naar ADSL2+ Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vdsl beschikbaar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
ZTE V10 is (beschikbaar) KPN Nieuws : 5 12 aug 2015
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem? KPN met eigen modem/router : 10 19 dec 2014
haperend tv beeld VDSL KPN Internet Storing : 4 26 nov 2014
Advertentie