Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Is er een betrouwbaar alternatief voor instabiel KPN?
|
|
kpntester |
Geplaatst op 31 August 2010, 20:50
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 206 Lid sinds: 26 Mar 2010 |
Quote Bren schreef: Over boerenbedrog gesproken ![]() Tsja, hun reputatie op gebied van PSTN en Mobiel is sowieso erg sterk. Het ADSL-netwerk is even stabiel als die van alle andere ADSL-aanbieders die van KPN-wholesale gebruik maken (en dat zijn er veel!). Feit is gewoon dat ADSL niet helemaal meer mee kan komen met de snelheden van kabel en instabieler/gevoeliger is op de hogere snelheden. VDSL is geen oplossing, want dat werkt alleen fatsoenlijk op korte afstanden (zie ook mijn curve op de vorige pagina). VDSL vanuit de wijkkast is nog wel interessant daarintegen (FttC), maar dat is bijna nergens. Gewijzigd door kpntester op 31 August 2010, 20:52 |
|
|
SirPeter |
Geplaatst op 31 August 2010, 20:51
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 222 Lid sinds: 10 Oct 2009 |
Hoezo bedrog? Dat het bij u niet het geval is hoeft het nog bij anderen niet zo te zijn. |
|
|
Bren |
Geplaatst op 31 August 2010, 21:06
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 23 Lid sinds: 05 Jul 2010 |
Dat is voor mij een schrale troost, want vanaf de "snelheidsverhoging" heb ik daar maar kort van mogen profiteren en is mijn snelheid inmddels teruggelopen naar een fractie van die vóór de verhoging. |
|
|
Bren |
Geplaatst op 01 September 2010, 11:48
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 23 Lid sinds: 05 Jul 2010 |
Geweldig bedankt 0900-0244 ![]() DSL-verbinding Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:22:40 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 204 / 2.208 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 4,74 / 82,24 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 17,0 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 50,0 / 57,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 9,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 539 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.011.345 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.246 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 270 / 653 |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 01 September 2010, 13:08
|
![]() Activiteit ![]() » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 Aug 2010 |
@bren: Je bekabeling is verder 100% in orde? Die fouten in je router mogen ondanks de afstand naar de centrale niet zó hoog liggen. |
|
|
Bren |
Geplaatst op 01 September 2010, 16:56
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 23 Lid sinds: 05 Jul 2010 |
Ik wacht niet op betere tijden. Dit verschijnsel deed zich eerder voor en zonder de bekabeling te hebben vervangen zat ik weer op 7000 snelheid;ergo zal het daar niet aan liggen. Morgen ga ik naar de primafoonwinkel om te vragen wat mijn opzegtermijn (waarschijnlijk een maand) is. Vervolgens naar UPC voor een kabelaansluiting. In ieder geval bedankt, maar mijn vertrouwen in KPN komt niet meer terug. Vanmorgen ook nog de helpdesk gebeld, zonder resultaat en bovendien liet men mij vergeefs 15 minuten wachten op overleg met andere medewerkers, waarna ik eenvoudigweg werd afgesloten. |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 01 September 2010, 17:04
|
![]() Activiteit ![]() » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 Aug 2010 |
Als het goed is kun je via Mijn KPN ook inloggen en daar je contractperiode zien. |
|
|
sluimer |
Geplaatst op 01 September 2010, 22:27
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 14 Lid sinds: 02 Sep 2008 |
Hier hetzelfde probleem. In het begin een perfecte verbinding, wel wat duur, maar gezien de problemen die ik had bij Wannadoo/Orange/Online, was KPN een verademing. Op een gegeven moment nam het aantal fouten toe, zie: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...#post_1926 Snelheid bleef onveranderd ergens tussen de 12 en 14 mb (ik had een 20 mb PREMIUM abo), dus geen probleem. Echter nadat de snelheidsverhoging werd aangekondigd, heb ik de volgende vraag gesteld: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...#post_4101 Ondanks dat ik het maximum bedrag betaald, zou ik er dus niets mee opschieten. Maar ja tussen de 12 en 14 mb is ook tot 40 mb. Dus contractueel niets mis, volgens KPN. Nadat de snelheid plotseling zakte tot onder de 8 mb vond ik het welletjes. Wederom gebeld met KPN. Probleem uitgelegd, aangegeven dat er reeds door diverse naar gekeken was en dus eigenlijk geen oplossing was. De afstand tot de centrale zou immers niet wijzigen. De plotselinge verlaging was niet te verklaren, maar zou wel weer goed komen. Via mijn KPN had ik mijn opzegtermijn reeds gevonden en dit werd door KPN ook telefonisch bevestigd. Vreemd dat je moet blijven betalen voor iets wat men niet waar kan maken. Abo omzetten naar een EXTRA abo was mogelijk. Contract wat nu per maand opzegbaar was, werd dan weer een jaarcontract. Geen probleem, echter de garantie dat mijn snelheid met een EXTRA abo weer ergens tussen de 12 en 14 mb uitkwam kon men niet geven. Ook kon men niet aangeven waarom men klanten laat betalen voor iets wat je niet waar maakt. Op dat moment besloten er mee te stoppen. Er is dan ook geen enkele poging gedaan om mij als klant te behouden, ondanks dat zowel het internet als telefoon werden opgezegd. Vreemd dat als ik nu op de KPN site probeer een PREMIUM abo te bestellen op mijn postcode, het systeem zegt dat dit abo niet mogelijk is op deze postcode. Men heeft schijnbaar toch geleerd van het opzeggen van diverse klanten. Abo opgezegd op 10 juli en aangemeld bij UPC. Binnen een aantal dagen alle spullen van UPC thuis ontvangen. Abo geactiveerd rond 20 juli doordat ik de MEDIABOX installeerde. Op 26 juli is mijn telefoon overgezet van KPN naar UPC nadat ik hierover keurig per mail was geinformeerd. Ook van KPN keurig het te veel betaalde abonnements geld terug ontvangen (opgezegd per 10 juli, contract overname compleet op 10 augustus). Teveel betaalde geld van 26 tot 31-7 inmiddels retour gehad. Ben nu dus een tevreden UPC gebruiker. Jammer, want met een beetje goede communicatie tussen de klanten had KPN mijns inziens veel klanten kunnen behouden. Echter dit wordt totaal niet gedaan. Veel mensen voelen zich benadeelt. Ben nu bij UPC mindergeld kwijt per maand. Heb een 30 mb abo en dat maakt men waar. Verbinding is vanaf ingebruik name tot nu probleemloos. http://www.speedtest.net/result/93693...935023.png Gewijzigd door sluimer op 01 September 2010, 22:34 |
|
|
Bren |
Geplaatst op 07 September 2010, 21:01
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 23 Lid sinds: 05 Jul 2010 |
Goed gedaan Sluimer. Ik heb nu ook UPC, prachtige snelheid en perfecte kwaliteit HD tv. De overstap had ik al 2 jaar eerder moeten maken. Met HD televisie betaal ik nu wel € 9.= meer, maar dat wordt dik gecompenseerd omdat ik nu ook mijn abo op Canal Digitaal `raison van € 13.50 kan opzeggen. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is er een betrouwbaar alternatief voor instabiel KPN?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN | KPN Glasvezel diensten | : 4 | 19 Dec 2019 |
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte downloadsnelheiden? | Snelheid | : 12 | 04 May 2017 |
Multicast voor Ambilight | Hardware instellingen | : 3 | 31 Oct 2016 |
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen | Frequently Asked Questions | : 7 | 28 Dec 2015 |
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit | Algemeen | : 3 | 21 Sep 2015 |