obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef je ervaringen met kpn internet op je mobieltje. Kun je b.v. https verbindingen maken?
 Onderwerp afdrukken
Blokkering skype en poort 1863
sygys
Kan iemand mij bevestigen dat sinds een paar weken skype video gesprekken worden geblokkeerd en dat poort 1863 gebruikt voor o.a. msn chat niet meer werken.

Als je KPN belt krijg je een of andere geit aan de lijn die niet eens weet wat een Poort is.

Ik gebruik al een tijd de nokia N900, ideaal ding voor al mij internet behoeftes. ook gebruikte ik het voor de grap wel eens om met skype iemand te video bellen. Ik kwam er laatst al achter dat dit opeens zonder aankondiging niet meer ging. Ook het inloggen op msn met mijn n900 plugin die verbinding maakt op poort 1863 geeft aan geen verbinding te kunnen maken.

Als ik mijn n900 aansluit op de wifi werkt alles prima.

Echter krijg ik van niemand bevestiging dat deze poort sinds kort zijn geblokkeerd.

Ik vind het zoiezo een bijzonder slechte zaak dat KPN onaangekondigd en als het ze zelf uitkomt poorten blokkeerd voor eigen best wil. Ik vraag me daarom ook af of dit uberhaupt wel zomaar mag!
 
sygys
heb jij een mobiel gsm internet abonnement extra snel van kpn? of een sim kaart met dongel? uiteraard is een simkaart met dongel niet geblokkeerd. dit is alleen geblokkeerd bij een gsm internet abbo. daarnaast heb ik mijn n900 al meerdere malen gereflashed (komt overeen met het opnieuw installeren van windows op een pc) en het probleem blijft zich voordoen. op wifi waar uiteraard geen poorten geblokkeerd zijn werkt het prima.
 
sygys
als ik op deze website

http://webtools.live2support.com/nt_cport.php

de poort: 1863 invoer en server: messenger.live.com

en dit controleer vanaf mijn siim kaart krijg ik terug dat de poort niet open is.

werkt dit bij jou wel dan?
 
sygys
op wifi werkt het ook niet... ik snap er geen fluit van waarom het niet werkt
 
Codemeister
Ik vermoed dat dit een probleem bij jezelf is. Heb je de instellingen van Skype zelf al bekeken?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blokkering skype en poort 1863', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
usb poort experia v10 t.b.v. externe usb hard disc Algemeen : 11 18 okt 2015
Skype via KPN mobiel wifi WiFi : 6 23 jun 2015
Voip poort 5060 4G KPN Mobiel Internet : 20 18 mrt 2015
Poort openen in Z|XV10 H220N Hardware instellingen : 7 27 okt 2014
Advertentie