obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Onjuiste facturering
sawamizu
In mei 2010 ben ik overgestapt van Snel Surfen en Bellen en Interactieve TV (voorheen van Het Net) naar InternetPlusBellen en Interactieve TV.
In de overeenkomst met KPN zijn de navolgende bedragen overeengekomen:
-InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV; EUR 39,95 (EUR 45,00 min 12 maanden korting EUR 5,05)
-KPN BelOnbeperkt Altijd; EUR 10,00
-KPN Extra telefoonnummer; EUR 2,50
-KPN BelOnbeperkt Weekend en Avond; EUR 2,50
-Korting BelOnbeperkt Weekend en Avond; EUR -2,50
TOTAAL; 39,95 + 10,00 + 2,50 + 2,50 - 2,50 = EUR 52,45

Met de eerstvolgende factuur van juni 2010 gaat het allemaal nog goed maar met de factuur van juli 2010 gaat het fout, hierin worden de navolgende bedragen in rekening gebracht:
-InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV; EUR 40,00 (EUR 30,00 plus EUR 10,00)
-BelOnbeperkt Altijd; EUR 12,50
-Extra nummer; EUR 2,50
-BelOnbeperkt Weekend + Avond; EUR 5,00
TOTAAL; 40,00 + 12,50 + 2,50 + 5,00 = EUR 60,00

Zonder mij hiervan in kennis te stellen heeft KPN EUR 7,55 teveel in rekening gebracht.
Heb meerdere malen contact opgenomen met de Helpdesk van KPN (0900-0244), de laatste reactie van de Helpdesk is als volgt: "Het verwerken van de korting is een administratieve handeling die los van alle andere wijzigingen in de administratie moet worden verricht. Wij adviseren u dan ook om de eerstvolgende factuur af te wachten. Op deze factuur zal de betreffende korting verrekend worden. Mocht dit alsnog niet het geval zijn, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij alsnog deze korting kunnen verlenen."

Vandaag heb ik de eerstvolgende factuur ontvangen, de korting zijn nog steeds niet verwerkt!

Wat kan ik nog doen?
 
Giant2000
Je kan klachten t.a.v. facturen via een invulformulier van de site van KPN doen. De administratie werkt met terugwerkende kracht d.w.z. het teveel betaalde wordt in de volgende factuur verwerkt.

Edit: oh, die hebben ze inmiddels van de site afgehaald... ik stuur je een privéberichtje.
Gewijzigd door Giant2000 op 24 augustus 2010, 12:24
 
sawamizu
Tot op heden heb ik enkel alleen de volgende reactie van KPN ontvangen
"Uit onze administratie blijkt dat er telefonisch contact is geweest waarbij is aangegeven dat uw klacht met kenmerk xxxxxxx nog in behandeling is. Vriendelijk verzoeken wij u om geduld. Zo spoedig mogelijk na het doorzetten van uw klacht zal er contact met u opgenomen worden. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest."

De klacht is inmiddels van 6 weken geleden, zo lang mag een klacht toch niet duren als je je klant tevreden wil houden.
 
sawamizu
Ik ben vandaag gebeld door de KPN, ze gaan voor BelOnbeperkt Altijd EUR 10,00 euro rekenen (i.p.v. EUR 12,50).
Voor de korting van EUR 5,05 (op het InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV) moest ik nog wachten op de verdere afhandeling van mijn klacht. Toen ik hierop door wou vragen waarom dit niet gelijk geregeld kon worden (ik heb nu toch de KPN aan de telefoon) was er geen verder overleg mogelijk, de medewerkster van KPN verbrak vervolgens de verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onjuiste facturering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Klantenservice / facturering...diep triest! KPN Glasvezel diensten : 5 03 jul 2011
Onjuiste factuur van KPN Glasvezel Algemeen : 1 01 jul 2011
Advertentie