obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi Snelheid veel lager dan kabel snelheid
Koenieboy
Beste mensen,

wij hebben al een tijdje draadloos internet met de experiabox in huis, maar sinds eergisteren is de snelheid lager dan voorheen. Behalve dit probleem heb ik nog allemaal andere problemen met de rottige experiabox(zoals NAT, resetten zonder reden, noem maar op), maar daarvoor is deze tread niet. Wou dat mn ouders nooit waren overgestapt naar die box, voorheen was alles perfect.

Anyway... Op de kabel direct uit de experiabox, op een andere pc, heb ik gewoon de normale snelheid van ~14Mbps... Echter, boven met Wifi is de snelheid, mits ik geluk heb, 4,4 Mbps dus slechts 1/3. Dit is gemeten met de KPN Speedtests die op deze site staan aangegeven.

Voorheen haalde ik boven dezelfde snelheid als ik beneden haalde en in de tussentijd is er niet veel gebeurd. Het gekke is, vind ik, dat bij de Thomsom gateway pagina, waar je de instellingen kan veranderen, het volgende staat:

Interfacetype: 802.11b/g/n

Huidige snelheid: 13 Mbps

Band: 2.4GHz

waarom staat daar dat de snelheid maar 13Mbps is? Hoe krijg ik die snelheid omhoog? En heeft iemand een idee waardoor dit zo gekomen is?Het is ondertussen wel heel vervelend om met prehistorische snelheden op de snelheidsintensieve pagina's te surfen...

Iemand een idee?

Thanks in advance,

Koen
 
spaceone
Al een ander kanaal geprobeerd 1, 6 of 11. Kan wel eens helpen als een ander kanaal minder druk is.

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/c...aqid=11027
 
Codemeister
De snelheid die de Experia Box over WLAN aangeeft is dynamisch: deze kan continue wijzigen naarmate de signaalsterke toe- of afneemt.

Ga je met je laptop naast de Experia Box zitten dan zul je 54 Mbps (of 108/130 Mbps als je adapter die snelheden aankan) zien. Echter maakt dit niets uit voor de snelheid die je haalt als je gaat internetten, tenzij je signaalsterke drastisch laag is.

Dat neemt niet weg dat als ik je verhaal lees, je last hebt van traag internet - is dat echt merkbaar als je kijkt naar de snelheid met LAN (ja, draadloos is altijd wat trager dan bedraad)?
 
SirPeter
Als je de kanalen wilt aanpassen van de modem en je wilt zeker weten dat je een goede hebt zonder 5 of 6 keer te moeten testen dan raad ik http://www.metageek.net/products/inss...s/inssider aan.

Programmaatje waarmee je de omgeving kunt scannen op draadloze verbindingen die invloed kunnen hebben op die van jou.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi Snelheid veel lager dan kabel snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie