obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wireless Netwerk valt uit als de experiabox aangaat
Non-jeeves
Ik heb twee wireless AP's een 54g van Belkin en een 300N van Sweex. Beide functioneerden prima toen ik begin deze maand nog Telfort ADSL had.

Omgeschakeld naar Experiabox en de hele wireless stort in met hetzelfde verschijnsel: wel een duidelijk signaal, maar geen verbinding.
Sterker elke pc toont andere beveiligingslevels (WEP, WPA, geen).

En nou komt het Experiabox uit = Wireless aan. Experiabox aan = wireless nokt er mee.

KPN service desk doet alle stappen die ik zelf al had gedaan en snapt het na een uur niet meer en stuurt een monteur.
Monteurt komt en begint zijn KPN-disclaimer te scanderen, maar is wel geïntrigeerd, doet hetzelfde wat ikzelf en de service desk hebben gedaan en ziet dezelfde verschijnselen.
Uiteindelijk doet-ie waarvoor ik hem heb laten komen en vervangt de experiabox.

Wat dus geen verschil uitmaakt, ook dat klereding stoort mijn wireless. Sterker middels InSSIDer zien we een wireless van de buren ineens fanatiek naar kanalen gaan zoeken, terwijl die genoeg voorhanden zijn.

Wireless op de Experiabox uitzetten helpt niet, het blijft Exp.box uit = wireless netwerk aan en vice versa.

Heeft iemand ideeën/suggesties wat hier aan de hand kan zijn? En vooral wat een oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
 
Codemeister
Hebt u al geprobeerd het standaard WiFi-signaal van de Experia Box uit te schakelen, of gebruikt u deze naast de accesspoints? Een andere optie, soms werkt het: stel voor de WiFi van de Experia Box een specifiek kanaal in. De accesspoints moeten vervolgens een ander kanaal gebruiken.
 
Non-jeeves
Ja, wireless uitgezet, SSID broadcast uit, uiteindelijk modem opnieuw gestart en plat ging het wireless.

De kanalen hebben we ook nagekeken en er waren geen conflicten.

Ik zit meer aan een signaal- of ruisstoring te denken, die ergens door versterkt wordt.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of dit bij meer mensen voorkomt en of ze het op hebben kunnen lossen (en hoe).
 
Non-jeeves
Nou denk ik er pas aan: het wireless netwerk gaat ook onderuit als de experia-wireless uit staat. Hoewel het nog steeds de Experiabox is die bepaalt of mijn wireless aan mag of niet.

Ik ga wat zwerven met dat ding en lukt het niet dan wordt het een andere provider.
 
Codemeister
Welke Experia Box hebt u eigenlijk?
 
Non-jeeves
oeps dat was slordig: een thomson tg789vn
 
Codemeister
Wilt u de Experia Box benaderen op de volgende pagina: http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/dt/?be=0&l0=2&l1=0 - en vervolgens de weergegeven waarden kopiëren? Dan kijk ik voornamelijk naar de SN-marge (ruisverhouding op de lijn).
 
Non-jeeves
Hm, hij kent het adres wel, maar geeft aan dat DSL uit staat.
Maar allereerst bedankt voor je hulp, die dsl optie is nl niet via het menu te vinden.

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Koppelingsstatus: Verbinding verbroken
DSL-type: N.A.

Ik heb de box inmiddels elke hoek van het huis geprobeerd uitgezonderd het dak. Het is te bizar voor woorden, de wireless op de experiabox staat uit, maar toch verlies ik weer mijn wireless netwerk. Het werkte wel even, toen ik de experiabox weer uit zette.
 
spaceone
Wat je eens kunt proberen is tijdelijk de experiabox af te schermen met aluminiumfolie of het modem in een grootte ijzeren pan of geldkist te leggen en dan aluminiumfolie zo dicht mogelijk te maken dat er geen straling uit komt.

Let op bovenstaande kun je alleen tijdelijk gebruiken want het modem kan anders zijn warmte niet goed kwijt maar je kunt op deze manier wel uitsluiten of er straling uit de experiabox komt.

Een ander punt kan de draadloze telefoon zijn die in combinatie met de experiabox wordt gebruikt en deze storing veroorzaakt op het wlan en deze is volgens mij niet uit te schakelen.
Gewijzigd door spaceone op 21 augustus 2010, 11:20
 
Non-jeeves
Folie had ik ook al geprobeerd.

Maar ik kijken of ik mijn eigen netwerk kan afsplitsen door een router er tussen in te zetten. Het zou kunnen zijn dat de DHCP van de Thomson de boel loopt te zieken. Het is nl raar dat de pc's en andere apparaten een sterk signaal zien, proberen te verbinden en dan niet of heel kort verder komen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless Netwerk valt uit als de experiabox aangaat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie