obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Thomson Speedtouch 546i power resets
rsegers
Beste forum genoten,

sinds een paar weken heb ik een ADSL modem welke af en toe een power cycle
krijgt zonder aanwijsbare externe invloed. Lijkt wel gerelateerd te zijn aan gebruik, als
de PCs uit staan lijkt de modem stabiel(er).

Gisteren was het een uurtje helemaal mis, het power ledje gaat even uit, wordt rood,
vervolgend groen, knippert een keer, en wordt weer rood.

Heb de output van de voeding gemeten (onbelast) en die lijkt wel goed, ruim 16 volt AC.
Maar dat is wel onbelast. Uiteindelijk de modem losgehaald, alle kabels er af, ook de
telefoonlijn. En dan zie ik hetzelfde resultaat. Om onduidelijke reden boot-te de modem
uiteindelijk na een uurtje of zo wel weer goed op. Zonder dat ik er iets aan gedaan had.

Als ik in de modem inlog zie je geen vreemde dingen, en de modem geeft ook aan
dat deze x minuten op is.

Ik denk dus dat de modem (bijna) defect is (of de voeding). Wat kan ik dan doen ?
Is dat iets voor de KPN helpdesk, of moet ik zelf een modem aanschaffen ?
Zijn er specifieke dingen die dan geconfigureerd moeten worden op een nieuwe modem ?
(ik heb natuurlijk de adsl-surfen username en wachtwoord op papier staan)

Overigens was ik gisteren avond ook even in de Mediamarkt, maar daar hadden ze geen
geschikte ADSL modem (ISDN ADSL modems verkopen ze niet meer). Maar ik kan de 546i
op het internet nog wel vinden.

Als iemand advies heeft hoor ik het graag.
 
rsegers
Yep, had ik ook al een keer gedaan. Haalde niets uit.
Maar het blijft vreemd dat de modem het na een tijdje toch wel
weer gaat doen.

Dus, de modem gaf het power probleem. Power ledje rood, dan groen, 1 knipper
dan uit, vervolgend weer rood, etc. etc. Heb de modem verder laten staan, met alleen
de tel lijn aangesloten. Alle Ethernet kabels los. (dit was na een hard reset, en
de voeding er uit voor een paar minuten).
Uiteindelijk na een 45 minuten of zo, na ontelbare cyclussen als beschreven, kwam
de modem toch weer op. en bleef ie nog stabiel ook.
Daarna heb ik weer een paar uur kunnen internetten, ook grotere files binnengehaald.

Maar dat heb ik al eens eerder gezien, op gegeven moment is het weer mis, en zit
ik weer zonder internet (en mijn VoIP Gigaset).
 
rsegers
Ik was een Hetnet klant, vroeger inbel klant (ISDN) maar heb sinds
2006 deze modem in huis. Aangezien deze modem sinds 2007 of
zo 24 uur per dag aanstaat, vindt ik het niet zo gek dat ie een keer
kapot gaat. En als dat een paar centen kost is dat ook niet het einde
van de wereld.

Ik zit vooral met, of je zomaar een modem kan kopen, en aansluiten
(en of dat dan zomaar werkt als je de username/passwd invoert).
Of dat dit iets is wat via KPN zou moeten gaan.

Ik dacht eerst dat dit een link had met een snelheids verhoging die
ik sinds een maand of 2 heb. Maar toen ik gisteren zag dat het gedrag
ook zo was zonder de tel lijn aangesloten, wijst het toch wel meer richting
de modem zelf, of de voeding natuurlijk.
 
rsegers
Knoll, bedankt. Lijkt inderdaad de beste optie. Ik laat het wel even weten t.z.t.
 
kpntester

Quote

rsegers schreef:
Knoll, bedankt. Lijkt inderdaad de beste optie. Ik laat het wel even weten t.z.t.

NB: KPN zal je waarschijnlijk een dichtgetimmerd modem sturen als oplossing.
In jouw geval (zonder telefonie) zou ik eerder zelf een nieuw modem kopen (weer een 546 - prima apparaatje hoor Smile - of bijv. een Draytek Vigor 120).
 
TokkieTokkie
Jammer dat je ISDN hebt, anders had je waarschijnlijk de Arcadyan Experiabox gekregen, die is niet helemaal dichtgetimmerd (ja ik heb reeds gezien dat je zo'n beetje alles kan instellen en er geen functionaliteit is uitgeschakeld).
 
kpntester

Quote

TokkieTokkie schreef:
Jammer dat je ISDN hebt, anders had je waarschijnlijk de Arcadyan Experiabox gekregen, die is niet helemaal dichtgetimmerd (ja ik heb reeds gezien dat je zo'n beetje alles kan instellen en er geen functionaliteit is uitgeschakeld).

Maar aangezien hij geen telefonie heeft kan hij praktisch elk ADSL-modem gebruiken Pfft

(@Tokkie²: waar heb je die Arcadyan gezien als ik vragen mag trouwens? Ik wil nog graag een review schrijven, maar heb er tot op heden nog geen kunnen uitproberen..)
 
rsegers
Kom ik toch nog even terug op dit topic. Ik was een paar weken met vakantie, dus
heb nog geen follow-up kunnen doen. De modem doet het nu weer even, maar
heb nog niet kunnen ontdekken wat nu de trigger van de reset precies is.

Een nieuwe modem nodig dus, want het zaakje moet wel een beetje betrouwbaar
werken. Op het internet kan ik gewoon een nieuwe 546i bestellen voor een 55 euro.
Dus dat is het probleem niet.

De vraag is hoe krijg ik die nieuwe modem aan de praat ? Wat voor dingen moeten
er geconfigureerd worden ? Moet er wat aan de KPN kant gedaan worden ?
 
kpntester

Quote

rsegers schreef:
Kom ik toch nog even terug op dit topic. Ik was een paar weken met vakantie, dus
heb nog geen follow-up kunnen doen. De modem doet het nu weer even, maar
heb nog niet kunnen ontdekken wat nu de trigger van de reset precies is.

Een nieuwe modem nodig dus, want het zaakje moet wel een beetje betrouwbaar
werken. Op het internet kan ik gewoon een nieuwe 546i bestellen voor een 55 euro.
Dus dat is het probleem niet.

De vraag is hoe krijg ik die nieuwe modem aan de praat ? Wat voor dingen moeten
er geconfigureerd worden ? Moet er wat aan de KPN kant gedaan worden ?

Je kan gewoon een willekeurig ADSL2+ ISDN modem kopen. Aan de KPN kant hoeft niets te gebeuren.

Gebruik deze instellingen: http://kpn.uberfail.nl/eigen-modem

Succes. Je kan inderdaad een nieuwe 546 kopen, niets mis met die doosjes.
Gewijzigd door kpntester op 11 september 2010, 12:48
 
rsegers
Inderdaad een nieuw modem was geen probleem. Heb dezelfde modem als ik had maar met een nieuwere firmware. Ook de hardware is anders. Kastje is een stuk kleiner.

Het instellen was als al aangegeven een fluitje van een cent. Maar een paar instellingen en meteen weer online.

Getest of het nu goed was, en daar leek het wel op. Echter, hetzelfde probleem
is weer terug. Ben ik niet blij mee.

KPN maar even gebeld, en die zagen inderdaad ook een stel onderbrekingen, ofschoon het signaal wel sterk genoeg was. Aangegeven dan een 6 weken geleden er een probleem was met de telefoon, toen was de NT1 kapot, niet alleen hier, maar ook bij meerdere mensen in de buurt. Bliksem inslag.

Splitter is nu verdacht, ze sturen een nieuwe. Maar net even buiten de splitter om het zaakje aangesloten, geeft hetzelfde probleem.

KPN kijkt nog even, maar gaat waarschijnlijk een monteur sturen om te kijken wat er mis kan zijn. Kan het op dit moment ook bijna hard oproepen, een VoIP call met de S450 IP, en na een seconde of 5 valt eerst internet weg, (ledje op de modem gaat uit, geen voice meer) en een seconde of 2 later gaat de speedtouch resetten (power off/on).

Zou het dan toch bij KPN zitten ?

wordt vervolgd dus Frown
Gewijzigd door rsegers op 16 september 2010, 21:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson Speedtouch 546i power resets', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL) Algemeen : 23 28 sep 2013
thomson tg712 Hardware instellingen : 1 02 sep 2013
Advertentie