obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
KPN premium nog steeds het 20mb abbo
XpreZ
Hallo, ik woon in Steenwijk ( Overijsel ) Destijds hadden wij premium internet van kpn genomen 55 euro permaand en nog steeds betalen wij dat bedrag.
Op de site zag ik dat ik al 40 MB hoorde te krijgen omdat die snelheden zijn verhoogt etc. Ik heb een paar keer met de medewerker gesproken en die zeiden tegen mij dat op mijn adres die snelheid niet haalbaar is. Terwijl op de site aangegeven staat dat dat wel het geval moet zijn. Na een 2e keer bellen kreeg ik iemand anders aan de telefoon en die vertelde mij dat de centrale misschien te ver weg stond. Dat is onzin want toen 20 mb nog in hun premium pakket zat downloade ik netjes met een 1620 MB, dit is overgens nog steeds het geval.

Ik wil mijn abbonoment wel opzeggen maar ik zit er nog tot aan november vast en als ik ga downgraden ben ik bang dat ik er weer een jaar aan vast zit. De enige mogelijkheid is misschien vroegtijdig beëndigen van mijn contract tegen betalen.
 
XpreZ
Wij hadden premium genomen in november toen zat er in dat premium pakket nog 20 MB dus wij zijn niet mee verhoogt naar die 40 MB van KPN en betalen nu dus veel te veel en downgraden wil ik ook niet.
Gewijzigd door XpreZ op 11 augustus 2010, 13:55
 
TokkieTokkie
Het is 20 tot en met 40, zolang je 20 mBit haalt dan voldoet kpn aan haar verplichtingen.

40 mBit ga je nooit halen op 1600 meter van de centrale
 
XpreZ
Ik haal geen 20 mb ik haal 16MB alsnog ben ik tevreden met 16mb. Je haalt er misschien geen 40 MBIT uit maar je moet er zeker wel 30 MB uit halen op zo'n afstand. Zelfs 35 MB moet kunnen met die afstand
Gewijzigd door XpreZ op 11 augustus 2010, 14:04
 
TokkieTokkie

Quote

XpreZ schreef:
Ik haal geen 20 mb ik haal 16MB alsnog ben ik tevreden met 16mb. Je haalt er misschien geen 40 MBIT uit maar je moet er zeker wel 30 MB uit halen op zo'n afstand. Zelfs 35 MB moet kunnen met die afstand


Nee, VDSL is rendabel tot 1400 meter, daarna is er een snellere drop off in snelheid dan bij ADSL2+
 
XpreZ
Dan is er dus waarschijnlijk niets meer aan te doen. Dat is erg jammer! Ik zeg niet dat KPN een slechte provider is. Het is een goede stabiele provider. Ben ongeveer al 3 jaar klant bij Kpn (internet) altijd wel een stabiele verbinding. Problemen zijn er natuurlijk bij elke provider, maar ik denk toch dat ik het bij deze op moet zeggen omdat ik gewoon liever een hogere snelheid heb. Zoiezo betaal ik nu veel te veel.

Edit: Knol. Ja, ik zit aangesloten op het centrum van Steenwijk. Bij mij geeft hij een afstand aan van 628 Meter
Gewijzigd door XpreZ op 11 augustus 2010, 14:18
 
TokkieTokkie

Quote

XpreZ schreef:
Dan is er dus waarschijnlijk niets meer aan te doen. Dat is erg jammer! Ik zeg niet dat KPN een slechte provider is. Het is een goede stabiele provider. Ben ongeveer al 3 jaar klant bij Kpn (internet) altijd wel een stabiele verbinding. Problemen zijn er natuurlijk bij elke provider, maar ik denk toch dat ik het bij deze op moet zeggen omdat ik gewoon liever een hogere snelheid heb. Zoiezo betaal ik nu veel te veel.

Edit: Knol. Ja, ik zit aangesloten op het centrum van Steenwijk. Bij mij geeft hij een afstand aan van 628 Meter



628 meter?

Ik dacht 1628 meter

Bij 628 meter moet je aanzienelijk meer kunnen halen dan 16 mBit, dan komt 30 mBit inderdaad eerder in de buurt.

Zit je wel op VDSL?
Zo nee, trek dan aan de bel bij KPN en zeg dat je om gezet wil worden naar VDSL (als je echt op 628 meter zit)
Gewijzigd door TokkieTokkie op 11 augustus 2010, 14:33
 
XpreZ
Tokkie, het is heel erg moeilijk om met de klantenservice te spreken als je snapt wat ik bedoel. Elke keer doorverbonden en je krijgt de hele tijd hetzelfde antwoord! Klopt, mijn afstand bedraag 628 Meter. Dus zou je idd zeggen dat ik die snelheid halen moet!
Gewijzigd door XpreZ op 11 augustus 2010, 14:36
 
TokkieTokkie

Quote

XpreZ schreef:
Tokkie, het is heel erg moeilijk om met de klantenservice te spreken als je snapt wat ik bedoel. Elke keer doorverbonden en je krijgt de hele tijd hetzelfde antwoord! Klopt, mijn afstand bedraag 628 Meter. Dus zou je idd zeggen dat ik die snelheid halen moet!


Ik vermoed dat jij nog op een ADSL2+ aansluiting zit in de centrale, gewoon klagen dat je geen 20 mBit haald werkt het beste, jij hebt premium dus jij MOET contractueel een snelheid van minimaal 20mBit halen, zelfs al zit je op ADSL2+


DUs gewoon klagen dat je die 20 mBit niet haalt.
 
XpreZ
DSL centrale
Afstand tot centrale 498 meter
Code centrale Stwk-C
Naam centrale Steenwijk-Centrum


Tokkie, ik heb heel erg veel geklaagt ook toen ik net die 20mbit besteld had en maar 16mb haalde. Ze doen er echt helemaal niets aan. Echt ik zit met me handen in de haren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN premium nog steeds het 20mb abbo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet steeds traag KPN Internet Storing : 3 15 jul 2016
Fon schakelt zichzelf steeds uit. KPN Internet Storing : 3 09 jul 2016
Wifi samsung smart tv valt steeds weg WiFi : 6 29 jan 2015
H220N kpn glasvezel nog steeds niet normaal kunne gamen ps3 Helpdesk : 10 09 feb 2014
KPN streams nog steeds veel te laag. KPN Glasvezel diensten : 2 04 okt 2013
Advertentie