obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
SIP account KPN Internet+Bellen
jwveenhuis
Hallo, ik maak gebruik van glasvezel Internet plus Bellen van KPN en deze maakt ook gebruik van een echt SIP account.

Nu wil ik graag een softphone gebruiken (zoals X-lite of Eyebeam) maar dan heb ik dus de SIP-account gegevens nodig om te kunnen registeren. Deze gegevens bestaan uit een username en password en een SIP gateway (een ip-adres of domainname).

KPN wil me deze gegevens niet geven. Vreemd, want ik betaal er wel voor en ik ga daardoor ook alleen maar meer bellen, waar KPN dus ook aan verdient, denk ik dan.

Kan ik die gegevens niet uit mijn Thomson Speedtouch TG789VN halen? Ik heb al geprobeerd om een backup van de config te maken om daar die data uit te halen maar daar heb ik de rechten niet toe.

Iemand een beter idee?
 
TokkieTokkie
Je moet je softphone aanmelden op je modem.

bijv op tel nummer 103 (101 & 102 zijn de poorten achter op je modem).
 
kpntester

Quote

Knol schreef:
Dat kan je vergeten! KPN zal nooit de SIP gegevens vrijgeven. Overigens kan je uit je Speedtouch ook niet de benodigde gegevens eruit vissen!

Het adres van de configuratieserver die de SIP-gegevens uitdeelt aan de Experiabox is anders tiel0.cust.kpn.net, maar hoe je die gegevens er uit vist ... Het is mij nog niet gelukt.
 
Besiktas11
Ik ken het probleem . Heb je een prachtige FritzBox WLAN 7270 INCLUSIEF DECT en de hele hutsefluts, krijg je de gegevens niet van KPN om "misbruik tegen te gaan".

Het vreemde is dat als je Internet + Telefonie van Telfort afneemt je wél die gegevens krijgt! Ook bij Planet is dat volgens mij het geval. Beide zijn 100% KPN-dochters dus daar geldt het dogma kennelijk niet.

Is hier nu niets tegen te ondernemen ? Moeten we dan echt eerst de boel definitief hacken voordat KPN gaat meewerken ? Kan toch niet de bedoeling zijn. Daarnaast kunnen ze misbruik toch eenvoudig meten en attackeren.

KPN, gemiste kans!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SIP account KPN Internet+Bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Planet IMAP email account op Macbook Hardware instellingen : 2 14 mrt 2023
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Advertentie