obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPN licht de boel weer eens op...
drpcr
Zucht... wordt het dan nooit anders?
Veel klachten die ik hier lees, zijn vaak doordat mensen niet alle kleine lettertjes hebben gelezen en dat zijn zeker onfrisse handelspraktijken.

Helaas als je alle kleine lettertjes leest, veranderd KPN gewoon tussendoor de voorwaarden, zonder dat je er iets aan kan doen, ze geven je gelijk, maar kunnen er verder niets mee doen...

Mijn Verhaal:

25 Juni, na lang wikken en wegen besluit ik van UPC naar KPN te switchen. Maar ik wilde eerst nog het één en ander controleren, dus webchat support gevraagd. Alles kon geregeld worden, basis IPB + iTV. De harddiskrecorder zou ik gratis krijgen, KPN zou alles bij UPC zeggen, telefoonnummer werd overgenomen, Wifi toegang via hotspots was het eerste jaar gratis en ik kreeg bij betaling van € 50,- (op de eerste factuur) een dongle thuisgestuurd met 500 mb tegoed. Deze € 50,- kreeg ik retour als ik de dongle terugstuurde. Graag wilde de webchat medewerker mijn order invoeren, dat vond ik geen probleem. Wel nog één keer gecheckt of ze alles, dus TV, bellen en internet op zouden zeggen (die was bij onze vorige overstap misgegaan). Werd allemaal door KPN gedaan, hoefde me geen zorgen te maken...

26 juni, een mailtje waarin mijn order werd bevestigd

2 juli Nog steeds geen schriftelijke bevestiging gehad, dus ik bellen. Order kon niet gevonden worden in het systeem, maar ze zouden hem opnieuw invoeren. Alle opties weer doorgenomen, en dit keer wilde ze mijn klantnummer van UPC i.v.m. nummerbehoud en opzeggen abbonementen. opgezocht. Alles zou geregeld worden, geen probleem.

4 juli Maar een keer bellen om te controleren of alles er wel goed instaat. KPN heeft onderhoud, dus medewerker kon niets vinden, morgen maar even terugbellen, dan zouden ze kunnen kijken...

5 juli. Teruggebeld, medewerker kijkt na, Ja, alles staat er goed in, inclusief WiFi en Dongle. Ook UPC opgzegging zou helemaal geregeld worden.

6 juli brief. Welkom voor nieuwe aansluiting ipb + iTV, met nieuw telefoonnummer en behoed huidige aansluiting. Geen vermelding WiFi, geen vermelding Dongle. Ook is de hard-disk recorder plotseling een huur-recorder geworden. Maar weer bellen. Sorry er is eens storing, wij bellen u morgen terug.

7 juli Wordt teruggebeld, ze kunnen niets vinden van nummerbehoud, ik moet hiervoor teruggebeld worden door de 2de lijn.

9 juli Ik bel maar terug, ik sta inderdaad gekoppeld aan de 2de lijn, maar zij kunnen we 5 dagen over doen om terug te bellen.

13 juli Nog steeds niet teruggebeld, dus ik bel maar weer. Excuus voor het niet terugbellen, maar het is nu echt geregeld. Ook TV? Nee niet TV, dan moet u zelf doen, sorry als u anders is verteld. En de WiFi? Dat staat er inderdaad niet in, maar kunt u gemakkelijk activeren als alles werkt. En de Dongle? Staat er ook niet in, maar als u naar de KPN winkel gaat, kunt hem daar zo meekrijgen, neem voor de zekerheid uw contract mee. De recorder is inderdaad huur, maar u hoeft zolang als u KPN abonnement heeft, geen abonnements kosten te betalen.

Voor de zekerheid UPC gebeld, daar hadden ze inderdaad alles binnen en mijn TV abonnement kon telefonisch opgezegd worden, i.v.m. de opzegtermijn kost me dat natuurlijk wel weer een halve maand extra abonnementskosten. Verder moest ik nu dus zelf de dongle halen, WiFi zelf inschakelen en de recorder is opeens een huur recorder, maar goed...

14 juli De stad in, naar de KPN winkel, nee, die Dongles hebben wij niet, we hebben alleen koop dongles en die moet u hier contant afrekenen, gaat niet via uw factuur. Ook krijgt u geen € 50,- retour als u hem inleverd. Dus vanuit KPN winkel klantenservice gebeld. Excuus voor de verkeerde informatie, maar de winkels kunnen inderdaad niet de bruikleen dongles meegeven en kunnen niet via uw factuur verrekenen. Ik maak het in orde, zodat u hem alsnog thuisgestuurd krijgt. Inderdaad voor € 50,- zonder verdere kosten.

19 juli Pakketje aan de deur. Pakketje van €60,- onder rembours. Sorry, maar ik heb niets onder rembours besteld? (verwachte verschillende pakketjes) Uit Leidschendam? Nee, sorry ik heb niets onder rembours besteld en € 60,- gaat ook geen belletje rinkelen... Dus pakketje geweigerd. Op internet wat gegoogled. Het zou van KPN kunnen komen, dus ik bellen... Helpdesk: Dat is waarschijnlijk uw modem geweest? ik: Onder rembours? en voor € 60,- ? Helpdesk: Dan is het waarschijnlijk uw dongle geweest, maar daar staat niets over in het systeem. ik: In dat geval was met mij € 50,- afgesproken en verrekening via factuur, niemand heeft wat over rembours gezegd. helpdesk: Ik laat u morgen terugbellen.

20 juli Multiserivice support: Ik lees dat u uw dongle heeft geweigerd? ik: Uhm, nee, (vertel bovenstaande verhaal). support: Oh, maar we doen niet meer aan het retourzenden van Dongles, ik: Maar dat is wel de afspraak die me mij gemaakt is, sterker nog het was datgene wat mij heeft overgehaald naar KPN te gaan. support: Dat is heel vervelend maar daar kunnen wij niet aan doen. Het enige wat ik kan doen ik de KPN winkel bellen om te zorgen dat u daar een dongle af kunt halen voor een eenmalige betaling van € 50,-, maar dat kunt u niet terugkrijgen. ik: Dus dan zijn we terug bij vorige week... support: inderdaad, maar meer kan ik niet doen.

zucht

ik: Hoe kan ik zo snel mogelijk alles annuleren en bij het oude houden, ik voel me enigszins opgelicht. Support: Helaas is de bestelling te ver om te annuleren, als alles opgeleverd is, kunt u uw abonnement opzeggen, eerder niet... Het spijt me maar meer kan ik echt niet doen... ik: Daar ga ik niet mee akkoord, maar als u er niet aan kan doen, kunt u er niets aan doen, dan moeten we de klachten molen weer in, wat ik al zo verschrikkelijk zat ben... support: Ik zal uw klacht open laten staan, dan kunt u besluiten wat u wilt doen als alles is opgeleverd...

----------------------------------------------

Is er ergens een provider die zich wel aan afspraken houdt? Ik wordt het zo verschrikkelijk zat allemaal... Omdat ik met mijn eindscriptie bezig ben kan ik niet het risico nemen zonder internet te zitten, dus nu moet ik verplicht weer € 50,- gaan betalen aan KPN, omdat zij hun afspraken niet nakomen...
 
cvandew
Wel eens gedacht aan de OPTA/CONSUWIJZER
 
drpcr
Zucht...

Weer diverse emails / brieven over nummerbehoud en digitenne die niet kloppen en maar weer bellen, en maar weer excuses...

Maar goed, ik hoef niet bang te zijn zonder internet te zitten, want 2 dagen voordat mijn abonnement ingaat, heb ik plotseling line-sync op mijn modem. Puntje voor KPN. Alleen dan doen we weer de volgende ontdekking... 5,5Mbit down... Vorige ADSL provider haalde gemakkelijk 11 Mbit.

Als ik in de modem kijk, zie ik dat hij op 10 Mbit is ingestraind. Waarschijnlijk dus 4 Mbit gereserveerd voor iTV. Ook hier was mij verteld dat de bandbreedte alleen door iTV wordt gebruikt wanneer je daadwerkelijk TV aan het kijken bent, dat je daarbuiten gewoon de volle bandbreedte zou hebben...

Ik heb KPN nog geeneens volledig, maar dat wordt volgend jaar gewoon terug naar UPC (bah) of misschien toch maar satelliet met een andere ADSL provider...

Maar zolang er hier nog geen glasvezel ligt, ben ik dus eigenlijk de sjaak en moet ik kiezen tussen 2 kwaden...
 
EmileKPN
En als er wel glas ligt zit je waarschijnlijk vast aan een gemodificeerde (lees: dichtgetimmerde) Thomson TG789vn die KPN dan Experiabox noemt. Daar wordt je niet blijer van...
 
drpcr
Zodra er glas is, zit ik bij Solcon, Tweak of XMS... ga dan niet naar KPN... Sad

Overigens gisteren de iTV aangesloten, en dat lijkt goed te werken, beeldkwaliteit is goed, de tuner lijkt iets trager als de UPC tuner, maar nog niet echt gebruikt om een goed oordeel te geven...

Wel heb ik continu "2" in beeld staan?
 
drpcr
Ik kan wel janken onderhand...

2 augustus zou alles dan daadwerkelijk omgezet worden. En inderdaad, met UPC kon ik op een gegeven moment niet meer bellen, dus telefoonlijn ompluggen van de UPC modem naar de KPN modem.

Eigen nummer bellen... telefoon gaat niet over... WTF?

KPN bellen...

02-08-2010
- Ik zie hier niets van nummerbehoud staan meneer..."
* Ik heb het toch echt bij beide aanvragen nummerbehoud aangevraagd, ook telkens het nummer doorgegeven... Jullie hebben zelf het oude nummer bij UPC opgezegd...
- Het spijt mij heel erg maar ik kan het nu ook niet toevoegen, omdat de bestelling nog niet administratief is afgerond. U zult terug moeten bellen, zodat we een poging kunnen doen het nummer alsnog over te nemen...
* Zucht...

03-08-2010
- Ik zie hier niets van nummerbehoud staan meneer
* (lang verhaal)
- Oh, hier in één van de gespreksnotities kan ik het inderdaad terugvinden. Ik zal het nu aanvragen en dan zal het over 4 weken in orde moeten zijn.
* Pardon?!! 4 Weken?
- Ja, het spijt mij maar eerder kan het niet. Het beste kunt u een officieel klacht indienen.
* Zucht, maar ik wilde juist van dat gedoe af...
- Dat kan ik mij goed voorstellen, maar ik kan verder niets voor u doen...

Hierna een email:
U heeft uw abonnement uitgebreid met een extra nummer à € 2,50 per maand.

(ik begin te huilen achter mijn toetsenbord) Maar weer bellen...

- Ja dat klopt, omdat we anders niet in orde kunnen maken. Als het nummer is overgenomen, moet u dit weer opzeggen en het betaalde geld terugvorderen met een klachtenprocedure.
* ...

-----------------------------------

Ik wilde het koste wat kost voorkomen, maar nu krijg ik gewoon instructies om een klachtenprocedure op te starten....

Shock
 
drpcr
PS

@knol

Zoals ik al aangaf wat de intrainwaarde rond de 10 Mbit. Overigens is het inmiddels ingezakt naar 7 Mbit om precies te zijn 6,99 Mbs:

776 / 7 156 kbs

Ik haal nu zonder dat de TV aanstaat nog steeds 5,5 Mbs down...
 
removeMe
pff dit is toch belachelijk... ik zou zeggen ga weg bij kpn als jij jou verhaal zo lees mijn geduld zou allang op zijn ( het is dat mijn vader het niet wil anders waren we allang overgestapt )
 
drpcr

Quote

Ik zou zeggen, blijf de KPN bellen, leg het duidelijk uit en zie wat ze er mee doen!


Meen je dit nou serieus?

...

Ik bel ze nog net niet dagelijks, minstens 30 minuten per keer (à 0,10 cent per min), overigens blijf ik altijd beleefd (de werknemer kan er ook niets aan doen dat management het gewoon beroerd doet), en ze maken het alleen maar erger...

Onderhand hoop ik bijna dat ze niets meer doen... straks "helpt" iemand me nog even door ook maar even mijn internetverbinding 2 weken af te sluiten...

Ik hou op dit moment alles voor mogelijk...

Maar inderdaad, ik had zo verschrikkelijk graag van UPC af gewild, maar morgen maar eens kijken of ik zo snel mogelijk terug kan en KPN in gebreke kan stellen...
 
drpcr
Hopakidee...

Van UPC retentie dan weer een leuke aanbieding:

Kabel analoog+
Onbeperkt Bellen Europa+
25 / 1,5 Mbit Internet (echte snelheid) +
DVR (harddisk recorder, tv pauzeren etc) +
Digitale TV

€ 44,85

+ Royaal zender pakket

€ 48,55

KPN opzeggingen gebeld, gelukkig heb ik al eerder tijdens het gedoe met de Dongle aangegeven te willen ontbinden en wordt nu binnen 2 weken teruggebeld door KPN

(hoop ik dan)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN licht de boel weer eens op...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN schikt met Brein. Pirate Bay ook voor KPN klanten weer bereikbaar. KPN Nieuws : 1 01 mrt 2014
Weer storing ingaand en uitgaande mail KPN Algemeen : 1 17 feb 2012
Wanneer weer abonnementsgegevens mobiel? Algemeen : 1 29 mei 2011
weer problemen met internet verbinding KPN Internet Storing : 7 21 nov 2010
Ik wil mijn ISDN apparatuur weer gebruiken Eigen netwerk : 3 01 nov 2010
Advertentie