obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Downstream en Upstream gehalveerd?
Beuzer
Sinds vorige week is mijn internetsnelheid ineens gehalveerd.
Mijn router geeft ook aan: Downstream: 4096 Upstream: 512. Terwijl ik een 8 mbit abbo heb.
Ik heb hier en daar gelezen dat KPN bezig is met de wijkkastjes?
Kan iemand mij meer vertellen, en misschien hoe lang dit gaat duren?
 
Beuzer
Mooi dat ik niet de enige ben. Hoop dat iemand ons meer duidelijkheid kan geven.
KPN heeft het druk en kom er telefonisch echt niet door heen, helaas.
 
Rolf
Jeej, na 3 maanden 12.5 mbit gehaald te hebben is de boel ook gehalveerd bij mij...
 
VriezeNet
Dan ga je de rekening ook gewoon halveren...KPN maakt er de laatste maanden overal gewoon een zootje van Angry
 
freek87
Paar dagen terug gebeld met KPN. Inderdaad nieuwe apparatuur in de wijkcentrales. Maar de oplossing was simpel in mijn geval: modem altijd aan laten staan.

Ik zette het modem 's nachts altijd uit als het niet gebruikt werd. Wat bleek, de basisinstelling lag op de helft van mijn abbo (dat werd dus 500k up, 4000k down) en dat bleef dan ook zo. Maar als je het modem aan laat staan, ook 's nachts, dan gaat die nieuwe apparatuur bijregelen (intrainen) op basis van de gemeten lijnkwaliteit en dergelijke.

Na de eerste nacht was het al 770k / 4700k geworden, nu is het 1031k / 6732k. Ik kan zien dat de verbinding elke nacht inderdaad even tussen 01:00 en 02:00 gereset wordt.

Weet niet of het bij jullie werkt, bij mij wel. Het zou een goeie tip voor KPN zijn om dit aan alle gebruikers te melden... scheelt een hoop gemopper....
 
Rolf
Jup als je de modem elke avond uitzet, 'ziet' de DLM dit als verlies.. Hij zal dus de snelheid automatisch naar beneden gooien.
 
Beuzer
Ik laat mijn modem/router zoiezo altijd al aan staan. Dat is het probleem dus niet. Maar zodra mijn verbinding wegvalt moet ik de boel wel resetten voor het weer werkt. Hebben jullie ook last van internet wat vaak uitvalt? Mijn internetsnelheid is dus niet alleen gehalveerd maar het internet vliegt er dus ook vaak uit. Mijn router verteld me dan: Ping primary Domain Name Server: FAIL.
Maar dit gebeurd alleen zodra ik mijn downloads volledig open zet. Als ik de boel terug schroef naar 400kb/s draait alles wel lekker door.
 
Beuzer
Mijn verbinding begint nu langzamerhamd weer wat omhoog te gaan. zit nu op ruim 6 mbit en hoop dat doe nog wat omhoog gaat. Het lijkt erop dat er elke nacht verbetering in komt.
 
Beuzer
En vandaag heb ik bijna 8 mbit. Lijkt erop dat ik naar de 16 gaGrin
 
Bren
Probleem opgelost
Gewijzigd door Bren op 01 september 2010, 21:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downstream en Upstream gehalveerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream speed ADSL factor 10 te laag KPN Internet Storing : 1 26 jul 2012
snelheid gehalveerd Snelheid : 1 12 okt 2011
Snelheid gehalveerd Algemeen : 9 30 aug 2011
Upstream snelheid i.c.m. TG789vn Snelheid : 2 13 dec 2010
Snelheid opeens voor de helft gehalveerd Snelheid : 16 03 dec 2010
Advertentie