obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Kan KPN wel leveren?
M@rcel
Hallo,

Een tijd geleden heb ik Internet+Interactieve TV besteld bij KPN. Keurig een brief ontvangen met bevestiging, ingangsdatum en inloggegevens. Na een tijdje bleek dat het mijnkpn account niet meer benaderbaar was. KPN gebeld en te horen gekregen dat de opdracht, zonder opgaaf van reden, geannulleerd was... Vijf minuten later nogmaals KPN gebeld en nu kreeg ik te horen dat de order weliswaar geannuleerd was, maar dat er een nieuwe order handmatig was "ingeschoten". En inderdaad kreeg ik een nieuwe brief met nieuwe (andere) logingegevens en een nieuwe datum (30/6). Nou vooruit dan maar, kan gebeuren...

Maar sinds vandaag is deze nieuwe account ook niet meer te gebruiken onder "mijnkpn". Ik heb dan ook het vermoeden dat ook deze order is geannuleerd. En nu weet ik het niet meer. Wat is er aan de hand? Is er iemand van Webcare die me dit uit kan leggen?

Meer info eventueel per PM/email.

Dank jullie wel!

Marcel
 
M@rcel
Niemand? Frown
 
M@rcel
De tweede order is dus ook gecanceld met als status: "kan niet geleverd worden". En de helpdesk kan me weer niet vertellen wat de reden is. Ze kunnen wel weer een nieuwe opdracht aanmaken.

Kan KPN Webcare hier nog iets voor mij doen?
 
M@rcel
Inmiddels ben ik erachter wat er aan de hand is (was!).

Lang geleden had ik een ISDN+adsl aansluiting. Na opzegging van dat abonnement, jaren terug, is de lijn uiteraard annexB gebleven. Dit is blijkbaar voor KPN reden om de bestelling te annuleren. Dit omdat VDSL niet over annexB geleverd wordt.

Ik begrijp dat KPN dit niet levert (t'is een keuze). Wat ik niet begrijp is dat er geen reden voor de annulering gegeven wordt.

Radeloos als ik was Wink , heb ik er voor gekozen om een telefonische bestelling te doen. "Dat wordt een vdsl verbinding, meneer". Gaat dat wel goed met de annexB die ik heb liggen? "De computer accepteert het, dus het moet kunnen". Deze keer werd ik, een paar weken later, gebeld door een KPN medewerker. Deze vertelde mij dat VDSL/AnnexB een probleem was en gaf me twee opties:
- ITV over ADSL/annexB, 8Mb voor itv plust inet? Dacht het niet.
- VDSL over annexA: de omzetting zou mij 90 Euro moeten kosten. Dacht het niet.

Ik heb daarop voorgesteld om VDSL op een nieuwe aderpaar te zetten. En ik vond dat ik daar niks voor zou moeten betalen. En zo is het uitgevoerd Smile

Ik heb nu dus een VDSL lijn met een TN789 (25Mb/2Mb). Interactieve TV draait prima. Eigen Emailserver draait prima. Mijn budgetphone voip-account werkt. Mijn voipcheap account (nog) niet Sad
 
EmileKPN
Voipcheap gaat je ook niet lukken...
KPN blokkeert de betamax clonen (voipcheap, voipbuster etc). Waarom weet ik niet en volgens mij is het ook niet toegestaan, maar het is wel zo.
 
M@rcel
Door een kamailio sip-proxy te draaien op een datacenter-server van mijn neef, draait voipcheap nu ook.

Het blokkeren van de Betamax providers is inderdaad in strijd met de net-neutrality. Maar helaas is deze neutrality niet wettelijk geregeld en daardoor niet meer dan een begrip (in Nederland).
 
EmileKPN
Dat is een mooie oplossing, maar waarschijnlijk niet voor iedereen beschikbaar. Weet je toevallig of er ergens deze sip proxy vrij toegankelijk draait?
 
M@rcel
Ik heb er geen gevonden, want dan had ik die kunnen gebruiken...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan KPN wel leveren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie