obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wireless problemen nieuwe Experia box
RvS_009
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingevuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

EDIT: ik zie dat ik het topic verkeerd heb gezet? Kan iemand het voor mij bij storingen zetten?
Gewijzigd door RvS_009 op 22 juni 2010, 18:13
 
KPNwebcare3
Goedemiddag,

Uit ervaringen is gebleken dat het wel eens zou kunnen helpen om de beveiliging van de experiabox via de webinterface om te schakelen naar WEP. Deze zal nu waarschijnlijk op WPA staan.
U dient er wel voor te zorgen dat de laptop verbonden is met de experiabox. Handig is om dit bekabeld te doen omdat dit stabieler is. Ook moet u er rekening mee houden dat u na de omzetting de Wii opnieuw dient te verbinden omdat de beveiliging dan gewijzigd is. Na het omzetten kunt u op de normale manier proberen draadloos verbinding te maken.

Hoe u de beveiliging kan wijzigen is op onderstaande pagina te lezen:
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6300#5

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
www.kpn.com/webcare
 
boekbros
of een ander kanaal kiezen, wil ook nog wel eens helpen
 
RvS_009

Quote

Goedemiddag,

Uit ervaringen is gebleken dat het wel eens zou kunnen helpen om de beveiliging van de experiabox via de webinterface om te schakelen naar WEP. Deze zal nu waarschijnlijk op WPA staan.
U dient er wel voor te zorgen dat de laptop verbonden is met de experiabox. Handig is om dit bekabeld te doen omdat dit stabieler is. Ook moet u er rekening mee houden dat u na de omzetting de Wii opnieuw dient te verbinden omdat de beveiliging dan gewijzigd is. Na het omzetten kunt u op de normale manier proberen draadloos verbinding te maken.

Hoe u de beveiliging kan wijzigen is op onderstaande pagina te lezen:
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6300#5

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.


Bedankt voor uw reactie.

het veranderen naar WEP werkt inderdaad en het probleem is nu opgelost. Alleen zou ik toch graag WPA-beveiligingssleutel gebruiken omdat een WEP-code heel makkelijk te kraken is.

Is er nog een mogelijkheid om hem via een WPA verbinding werkend te krijgen?
 
TokkieTokkie

Quote

RvS_009 schreef:
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingevuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

EDIT: ik zie dat ik het topic verkeerd heb gezet? Kan iemand het voor mij bij storingen zetten?


Vista en Win7 vinden kanaal 6 van de 789 niet leuk.
 
RvS_009

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

RvS_009 schreef:
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingevuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

EDIT: ik zie dat ik het topic verkeerd heb gezet? Kan iemand het voor mij bij storingen zetten?


Vista en Win7 vinden kanaal 6 van de 789 niet leuk.


Maar hij staat helemaal niet op kanaal 6, maar kanaal 1.
 
TokkieTokkie

Quote

RvS_009 schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

RvS_009 schreef:
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingevuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

EDIT: ik zie dat ik het topic verkeerd heb gezet? Kan iemand het voor mij bij storingen zetten?


Vista en Win7 vinden kanaal 6 van de 789 niet leuk.


Maar hij staat helemaal niet op kanaal 6, maar kanaal 1.


Dan van B/G/N terug schakelen naar B/G
 
RvS_009

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

RvS_009 schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

RvS_009 schreef:
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingevuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

EDIT: ik zie dat ik het topic verkeerd heb gezet? Kan iemand het voor mij bij storingen zetten?


Vista en Win7 vinden kanaal 6 van de 789 niet leuk.


Maar hij staat helemaal niet op kanaal 6, maar kanaal 1.


Dan van B/G/N terug schakelen naar B/G


Maar kan ik dan dus gewoon WPA beveiliging gebruiken? en geen WEP? (ik heb de laptop niet bij de hand, dus ik kan het ff niet testen, zal het morgen doen)
 
KPNwebcare3
Goedemiddag,

Als advies kan ik meegeven om de beveiliging gewoon op WEP te laten staan om de verbinding werkend te houden. Wat betreft de beveiliging kunt u deze nog verder aanscherpen door uw SSID (netwerknaam) aan te passen naar een persoonlijke SSID, hetzelfde geldt ook voor uw sleutel. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om de broadcast van uw ssid uit te zetten zodat uw netwerk niet zichtbaar is. Op deze manier is er dus ook niet de mogelijkheid om automatisch verbinding te maken door derden.

Bovenstaande maatregelen zijn te nemen door het te wijzigen in het modeminterface. Uitleg hierover kunt u vinden op de hulppagina via de eerdergenoemde link.
www.kpn.com/webcare
 
boekbros
iedereen zit op kanaal 1 zowat! Ik kies voor 7 of 8 en die doen het prima (Windows7)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless problemen nieuwe Experia box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie