obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ander modem gebruiken
Zep
Hallo,

Is het mogelijk om een ander modem/router te gebruiken ipv de standaard modem die geleverd wordt bij KPN internet?
Ik heb alleen internet, zonder bellen dus, en vraag me af aan welke specificaties een ander modem moet voldoen en of ik iets moet instellen in de software om verbinding te kunnen maken?

wie weet?
Gewijzigd door Zep op 19 juni 2010, 17:51
 
swaggerboy
ja dan is dat zeker mogelijk
PfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfftPfft
 
kpntester
De settings:
vpi/vci: 8.48
username: telnr@direct-adsl
password: kpn
 
kpntester

Quote

raymster schreef:
Ik heb vandaag als leek een modem gekocht om van het gezeur met de KPN modem af te zijn. Ik heb een Linksys WAG 320n gekocht. Zojuist de stappen doorgenomen en je hebt alleen je gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Tijdens de installatie kan je KPN als provider selecteren en dat is alles. Binnen 10 minuten werkt alles en ook 100%!!! Een absolute aanrader voor iedereen die een Xbox, PS3 heeft en veel met VPN werkt!!!

Nog een aanrader (vooral voor knutselaars) is een Speedtouch 546 in combinatie met een WRT320n (min of meer dezelfde). Op de WRT320n kan je, i.t.t. bij de WAG320n een open-source firmware als DD-WRT installeren. De speedtouch zet je dan in een bridge-modus.

Het leuke van de 546 is dat je je ADSL-lijn kan tweaken met DMT-tool (als je bijvoorbeeld te weinig snelheid haalt of als je lijn instabiel is).

Mijn ervaring is dat een gemiddelde (recente) Speedtouch/Thomson stabieler is op de langere afstanden van de centrale (2+ km) dan de meeste andere consumenten-modems. Ik heb het dan niet over de beruchte Experiaboxen van KPN natuurlijk Pfft
Gewijzigd door kpntester op 14 juli 2010, 19:46
 
IndoStilo

Quote

magnetra7 schreef:
Nog een aanrader (vooral voor knutselaars) is een Speedtouch 546 in combinatie met een WRT320n (min of meer dezelfde). Op de WRT320n kan je, i.t.t. bij de WAG320n een open-source firmware als DD-WRT installeren. De speedtouch zet je dan in een bridge-modus.

Het leuke van de 546 is dat je je ADSL-lijn kan tweaken met DMT-tool (als je bijvoorbeeld te weinig snelheid haalt of als je lijn instabiel is).

Mijn ervaring is dat een gemiddelde (recente) Speedtouch/Thomson stabieler is op de langere afstanden van de centrale (2+ km) dan de meeste andere consumenten-modems. Ik heb het dan niet over de beruchte Experiaboxen van KPN natuurlijk Pfft


Kun je mij misschien uitleggen hoe je die dan instelt?
Ik heb de wrt320N achter een st546 zitten. De firmware op de 320N is die van dd-wrt, maar sinds ik die firmware erop heb, heeft hij mijn internet verbinding eruit gegooid en kan er nu dus niet meer op.
Hij heeft het wel altijd gedaan, maar gister begon mijn xbox te klooien met dat NAT verhaal en en heb toen de dd-wrt firmware erop gezet, omdat die dat hele probleem zou verhelpen.

Groeten
 
kpntester

Quote

IndoStilo schreef:
[knip]

Grappig om te zien dat er meer mensen zijn met eenzelfde configuratie als mij!

Je sluit één van de LAN-poorten op de 546 aan op de WAN-poort van de router. In DD-WRT kies je voor de optie 'DHCP' bij de WAN-instellingen. Vervolgens zijn er meerdere manieren om de 546 als modem te laten functioneren (bridgen).

Ik gebruik zelf een PPP-truc, maar die gaat te ver om hier nu te bespreken. Een manier die over het algemeen prima werkt is het zogenaamde 'DHCP spoofing'.

In de webinterface van de 546 kan je in één van de menu's van 'Thuisnetwerk' de volgende optie aanklikken: 'het publieke IP-adres aan een apparaat toewijzen'. Kies in het lijstje de router.

Geef de WRT320n vervolgens een reboot en als het goed is krijgt deze nu een WAN ipadres toegewezen (dus niet één uit de 192.168 of 10.0 serie). Er is nog één stap nodig om de verbinding werkend te krijgen.

Open in DD-wrt de optie 'setup' -> 'advanced routing'. Voer deze parameters in:


Destination LAN net: 0.0.0.0
Subnetmask: 0.0.0.0
Gateway: 192.168.1.254 (het IP van de 546 dus)
Interface: vlan1 (controleer of dit inderdaad de WAN-interface is, meestal wel)


PS: welke firmwareversie van DD-WRT draai jij? Ik draai r13527, in de uitvoering 'std-usb-ftp'. Mijn ervaring is dat dit een stabiele versie is.

Veel succes!
Gewijzigd door kpntester op 18 juli 2010, 21:28
 
IndoStilo
Heb alles zo gedaan, maar kan nog steeds geen verbinding met internet krijgen via de 320.

Het WAN IP is wel goed doorgestuurd, zag hem namelijk staan toen ik in de interface zat. Kan met de laptop wel verbinding met de 320 maken en als hij net is verbonden, geeft hij wel aan dat er internettoegang is, maar na 5 seconden knalt ie er weer uit.

Nog meer tips?, want loop al de hele dag te klooien en sta op het punt dat ding als frisbee te gaan gebruiken.

Groeten

Edit:
Heb als eerst de mini erop gezet en toen de big.
ik heb deze downloads ervoor gebruik:
dd-wrt.v24-13493_NEWD-2_K2.6_big
dd-wrt.v24-13493_NEWD-2_K2.6_mini
Gewijzigd door IndoStilo op 18 juli 2010, 22:02
 
Shinzok
Nou je hebt het over het tweaken van je lijn met de 546v6 speedtouch met het programma DMT.

dat is allemaal leuk en aardig, maar als kpn een bepaald profiel op je lijn heeft gezet dan ben je (even kort door de bocht) gewoon dik genaaid. want wat je ook probeert je zal nooit hoger halen dan wat kpn in het profiel heeft staan.

profiel = geknepen lijn in mijn ogen.

Hier is het screenshot van zo'n situatiedmt20100720_1559

of jij moet een manier weten om wel die 100% uit deze lijn te halen.

Oh even over de afstand naar de centrale ---> Er ligt minder dan 1800 meter koper kabel. niet de 3500 die wordt aangegeven in het tabelletje. (heb dit namelijk door de kpn laten meten).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ander modem gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
DVS1200 buiten gebruiken Algemeen : 2 24 jul 2020
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Mail versturen van mobiel wat van een ander provider is Algemeen : 3 20 aug 2017
Advertentie