obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Draadloos uitzetten
Zep
Hallo

En vraag waarop iemand misschien een antwoord heeft:

Ik heb een THOMSON SpeedTouch 780 modem en wil deze via bedrading gaan gebruiken. Nu heb ik begrepen dat je via de software in de modem het vinkje "interface ingeschakeld" weg moet halen. Daarmee is als het goed is de draadloos functie uitgeschakeld.
Mijn vraag is nu of het modem dan nog steeds straling uitzend/genereert of slechts het zaakje blokkeert zodat er nog altijd straling is?

Misschien een vreemde vraag maar ik zou het echt niet weten.

Hoop dat iemand er iets meer over weet.
 
Giant2000
Nee, wanneer je deze functie uitschakeld heeft het modem die straling niet meer. Ik schakel hem om die reden ook uit als ik er geen gebruik van maak (even een favorietje maken)
 
Zep
Dank voor het antwoord. Als je deze functie draadloos uitzet is het toch alleen mogelijk hem weer via een kabel in je modem aan te zetten? Je kunt de modem na het uitschakelen van wifi niet meer draadloos bereiken toch?
(ik zeg het maar even voordat iemand zonder kabels zijn draadloos functie uitzet)
 
Giant2000
De Wifi van de 780 moet inderdaad via kabel weer worden geactiveerd, de 789 heeft hiervoor een knop.
 
drpcr
Vergeet je niet je CV uit te zetten? Je radiatoren geven namelijk ook extreem veel meer elektromagnetische straling af, dan je WiFi router. Overigens noemen we het daarbij meestal "warmte" ook wel bekend als infrarode electromagnetische straling....

Zodra de experiabox ioniserende (radioactieve) straling gaat afgeven, wil ik wel een batch kopen, wat dat is een stuk goedkoper dan de stralingsbronnen die ik nu in het lab gebruik.... Shock
 
Giant2000
Onderschat de straling niet die zo'n router afgeeft. Veel mensen zijn hier namelijk overgevoelig voor. Maar het is algemeen bekend dat daar lacherig over gedaan wordt door lui die daar geen last van hebben.Angry
 
drpcr
Of mensen met verstand van zaken....

Ik werk dagelijks met stralingsbronnen en bestralingen. De lacherigheid komt van het feit dat mensen niet snappen wat electromagnetische straling is. Dit is (versimpeld) licht en warmte. Als je laatst van WiFi hebt, heb je ook last van je CV, gaskachel, TV, het aard magnetisch veld (indirect), sateliet uitzendingen, de zon etc. etc.

Zelfs al zou het "iets" zijn waar je last van kunt hebben (wat dus niet zo is), dan sta je d.m.v. b.v. FM of AM radio, of vroeger analoge TV, bloot aan veel hogere "straling" dan je ooit zult ontvangen van je WiFi routertje.

Er is niemand op deze aarde die ooit heeft kunnen aangeven dat ze überhaupt het verschil kunnen werken tussen een electromagnetische zender die uit of aan staat (m.u.v. warmte voelen, of licht zien natuurlijk). Er zijn wel legio gevallen bekend van mensen die "klachten" krijgen van een zendpaal, waar nog geen stroomkabel naar toe is gegraven.

Met de mensen de klachten hebben zelf is vaak moeilijk te praten, omdat het geloof in het eigen gelijk vaak sterker is dan logica of educatie, maar ik zou dit soort mythen vooral niet aanmoedigen...
 
Giant2000
Waarbij ik nog even wil aantekenen: niet alle energie is meetbaar... en dat is een wetenschap waarmee je met technici lastig over kan praten omdat ze dat op scholen en universiteiten niet hebben gehad en indien toch, er lacherig over gedaan wordt.
 
drpcr
Oh, de zweefafdeling...

Goed, als de "energie" (energie is per definitie meetbaar, maar laten we het "ongedefineerde" maar voor het gemak even "energie" noemen) niet meetbaar is, hoe weet je dan dat het er is?

Daarnaast, als het niet meetbaar is, kan niemand het dus opmerken. In dat geval is het dus per definitie ook niet schadelijk, of in staat overlast te bezorgen. In dat geval kun je dat namelijk meten en er is net gesteld dat het niet meetbaar is...
 
Giant2000
Dus als iets niet meetbaar is is het dus niet schadelijk... Wetenschap tegenover het onverklaarbare... dan heb ik niets meer toe te voegen. Ik ga mij maar weer eens toeleggen op de kwantummechanica. Erg interessant.

Quote

In de kwantumtheorie variëren natuurkundige grootheden stapsgewijs (met 1 kwantum tegelijk) en is er geen waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid.

Gewijzigd door Giant2000 op 29 juni 2010, 23:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos uitzetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Ondertiteling UITZETTEN ? Algemeen : 1 31 okt 2016
Ondertiteling uitzetten Algemeen : 2 31 okt 2016
Firewall uitzetten Experiabox V10 Eigen netwerk : 2 28 okt 2015
HEOS EN DRAADLOOS NETWERK Algemeen : 4 23 feb 2015
Advertentie