obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid gezakt veranderen abbonement
MBR
En ja hoor het is weer zover nadat ik vrijdag (4-6-2010) had gebelt met KPN hoe het der voor stond met de snelheids verhoging 8mb lijn.De eerste kpn medewerker kon mij vertellen meneer dat moet al werken bij u ik zeg nee hoor nog steeds 8 mb hier in het modem.
Waarop de kpn medewerker me zei u word terug gebelt voor afspraak met een monteur wat ook is gebeurt half uurtje later die dag door een andere kpn medewerker en die mij vertelde dat helaas het nog niet hier in het dorp mogelijk was en dat kpn er mee bezich is het wel hier tekrijgen maar geen tijd of datum kon zeggen wanner het mogelijlk is 16 mb lijn komt hier dus de monteur hoefde niet tekomen meer werdt af gezegt door deze medewerker.

(De moteur die ook nog belde vroeg of de storing over was opeens waarop ik hem het uitlegde van hoe en wat en ook melde dat de centrale hier nog niet klaar voor was).

Waarop de laatste medewerker me aanrade mij abbo teverlagen van Internet en Bellen Extra 8mb tot 16mb(50euro) na Internet en Bellen Basis(35euro) en ik de zelfde snelheid hielt wat ik nu ook had 8mb dus en daar niets aan werdt verandert.
En wat zie ik tot me schrik vanmorgen dat mijn modem was gereset en ik een lagere waarde zie staan bij up/download (992 / 6.816) wat dus vanmorgen voor de reset nog (992 / 8000) was en 100% werkte.Dus ik gebelt weer met kpn en wat denkje wat ze weer vertellen dat het niet hoger kan en dat hoogst haalbare was op mijn lijn.
Dit nu dus de 2de keer door een wijziging van mijn abbo dat kpn de snelheid lager zet daar,en dat de klant dan belt van hoe en wat en ze dood leuk zeggen ja meneer hoger gaat echt niet bij u dit is wat de lijn aankan nu is hoogste wat ik halen kan opeens (992 / 6.816)SadKPN BEDANKTSad
 
allewijn
Ik heb precies hetzelfde!!!
Ik heb vorige week gebeld, daar ik in mijn TG789 zag dat ik nog op 'ADSL' zat->992.5
Dat sloot ook aan bij mijn max downloadsnelheden van 8mbps bij speedtests en het feit dat het modem ingeleerd was ergens rond de 9000kb/s.
De beste man van kpn zei dat ze mij in de centrale om gingen schakelen naar VDSL.
Vandaag werkte internet niet meer, het lampje van internet brandde ook niet meer op de TG789.
Ik dus gereset, waarna ik verbinding krijg en bij de instellingen zie dat ik nu op 993.2 DSL type zit, dus VDSL.
Ik blij, omdat ik dacht dat de switch dus al binnen een weekje geregeld was.
Maar bij een speedtest behaal ik nu nog maar 4Mbps!
Mijn upload is wel sneller, van 0.5Mbps naar 0.8Mbps.
Dus kijkende bij de instellingen, zie ik dat mijn bandbreedte nu maar 964/6982 is!
Dat is toch niet normaal!?!!?!-> Dat is LANGZAMER.

Hoe is dit toch mogelijk?
Gaat de snelheid nog omhoog de komende weken of wat is hier aan de hand?


Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:21:33
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 964 / 6 982
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/GB]: 0 / 38
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 12,2
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,9 / 3,9
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,7 / 4,3
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 910 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
MBR
Hier bij nog mijn info van het modem waarbij KPN nu weer roept het kan niet hoger en sneller en voor de reset alles 100% was hier.
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 3:29:35

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 6.816 <<<<< Voor heen was dat altijd 992/8000

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 7,83 / 67,45

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 11,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 7,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 16,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Gewijzigd door MBR op 07 juni 2010, 19:24
 
allewijn
En bij mij was dit voorheen (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9 022 en nu dus (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 964 / 6 982 !?!?!

(sorry MBR dat ik even meelift in jouw topic, ik kan jouw probleem nml niet oplossen, maar heb identiek hetzelfde probleem)
 
MBR
Geen sorry hoor hoe meer lifters hoe beter het inzicht hier op het forumWink
 
Cyberbot
dit is bullshit van KPN
ik heb het zelfd, nog geen oplossen,
Meneer uw snelheid is de max, ( PFFF) Meneer Microsoft update kunnen jouw internet naar half brengen!!!!
niet normal
wij betalen voor iets wat wij niet krijgen
 
MBR
Ja het is ook grote kolder wat ze weer zeggen daar op de helpdesk heb jaren 8 mb lijn gehad die via newsleacher altijd 835.00 kb/'s of iets hoger af en toe haalde. En dit is nu de 2 keer dat ze met dat verhaal aankomen na mij toe dat modem niet hoger in getraint kan worden.
Gewijzigd door MBR op 07 juni 2010, 22:55
 
MBR
Kijk ik weer in mijn modem zie ik dat hij weer een reset heeft gehad vannacht en alles weer ok is en haal weer de snelheid als voorheen Grin


DSL-verbinding


Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 7:51:34
DSL-type: G.992.1 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 8.000

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,65 / 81,73
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 11,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,0 / 7,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 12,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 11 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
allewijn
MBR:

Ook al is alles nu weer als 'voorheen' bij jou.
Heb jij nou een 8Mbps basis of een 16mbps extra pakket?
In ieder geval, ongeacht het pakket, zie ik dat jij nog op een ouderwetse ADSL lijn zit (dsl type 992.1).
Wil je hogere snelheden behalen, dan hoort dit omgezet te worden naar VDSL (993.2).
Ik ben dus wel omgezet, maar nu is mijn modem láger ingetraind dan met het oudere ADSL, dat klopt natuurlijk al helemaal niet.
(vandaag weer een reset gedaan en staat nu ingeleerd op 992 / 7 009)
Ik ga zometeen ook weer naar kpn bellen.
Ik zal hier posten wat ze me gemeld hebben.
 
MBR
Huidig pakket
InternetPlusBellen Basis tot 8 Mb/s € 35,00 per maand

Deze heb ik nu omdat de centrale nog niet omgebouwt is hier ik had het extra paket tot 16 mb en op aanraden van KPN medewerker na Basis paket omlaten zetten is 15 euro in de maand goedkoper zei de beste man.
Gewijzigd door MBR op 09 juni 2010, 13:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gezakt veranderen abbonement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie