obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 780 herstart tijdens online games, help!
alien00785
wij hebben dit modem (de speedtouch 780) nou al 5 jaar. nogsteeds draaiend op die oude firmware (7.4.5.1) speciaal gemaakt voor internet + bellen (note: 8 m/bit pakket). sinds een paar maanden heb ik een vreemd probleem. ik heb UPnP aan staan en de ports geconfigureerd op IP 192.168.1.85 . ik heb nu al een stuk of 8 keer gehad dat mijn modem op eens herstart tijdens het gamen. ik heb dit gehad met Team Fortress 2 en Battlefield: Bad Company 2. het gebeurt willekeurig, soms na 15 minuten spelen, soms na een avond spelen. dit probleem heeft zich nog NIET voor gedaan tijdens het browsen of het downloaden dus ik neem aan dat het te maken heeft met de protocollen tijdens het gamen. mijn kabel zit overigens aangesloten op Ethernet slot 2. na een tijdje wachten is het modem weer herstart en branden alle lampjes weer.

ik heb geen idee wat dit probleem veroorzaakt dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
 
alien00785
PS: heeft dit te maken met dat DLM probleem?
 
SirPeter
Zet upnp eens uit. Is namelijk niet altijd nodig als de poorten goed staan. Ik heb vaker gehoord dat de modems zichzelf herstart als upnp aan staat. Filesharing etc is upnp niet nodig, voor games weet ik niet zeker.

Firmware is nog steeds goed voor de 780.
DLM zorgt alleen dat de juiste snelheid op de lijn wordt gezet. DLM zorgt niet voor de herstarts van de modem tijdens het gamen. Kan wel zijn dat DLM de lijn als instabiel gaat zien omdat de modem af en toe tijdens het gamen wegvalt. Het kan dus zijn dat DLM een Mb oid lager gaat zetten. Dat wordt automatisch weer gecorrigeerd als de modem een paar dagen stabiel is geweest.
 
alien00785
helaas is voor de meeste games UPnP wel degelijk nodig voor een stabiele verbinding. als ik geen poorten open zet kan ik weinig servers zien en moet ik een aantal keer opnieuw verbinden + ik heb tot voor kort nog geen problemen gehad met UPnP.
 
alien00785
vanavond weer 2 keer uitgevallen, ik wou gelijk posten maarja.... het modem was nog bezig met herstarten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 780 herstart tijdens online games, help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Internet Connection Interrupted bij Steam games KPN Glasvezel Storing : 5 11 nov 2013
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL) Algemeen : 23 28 sep 2013
Probleem KPN Experia V8 box Games Eigen netwerk : 2 27 sep 2013
ITV-online werkt niet KPN Glasvezel diensten : 4 09 mrt 2013
Advertentie