obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
hoe ver woon ik van de centrale
rbhgb

Quote

boekbros schreef:
Die BS over signaalverzwakking gedeeld door weet-ik-veel-wat-voor-factor moet maar eens ophouden! Ik woon ruim 600m van de centrale en heb verschillende SV's gezien van 18 tot en met 25 na resetten. Wie kan zeggen op basis daarvan hoe de kabel loopt??? Dat rammelt toch!? Welk rekenwonder heeft dit bedacht??
De centrale is niet verplaatst, mijn huis staat nog stevig. Of zitten er onder de grond stel trollen elastiek te maken van 'mijn' kabel....?


BS Tja kan het een beetje beamen, maar er zijn meer berekeningen, alle komen ongeveer in de buurt wat het zou moeten zijn.
Als jij iets beter hebt/weet meld dat dan ff Smile
 
Cyberbot
ik ben ook op werk Smile
maar wat doet dit tool? wat ik geloof niet in de tools om ( speed up your pc or internet) dit zijn gewoon vital ,
ik denk KPN moet echt iets hier aan doen,
Gewijzigd door Cyberbot op 31 mei 2010, 11:21
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
ik ben ook op werk Smile
maar wat doet dit tool? wat ik geloof niet in de tools om ( speed up your pc or internet) dit zijn gewoon vital ,
ik denk KPN moet echt iets hier aan doen,


Hier wat info......


TCP Optimizer, versnel de internet-verbinding

In onze rubriek handige software vinden we TCP Optimizer,
op die plek kunnen we het programma ook downloaden.
Is het installeren afgerond, dan kunnen we het programmaatje openen en zien dan:




De meeste winst die door TCP Optimizer behaald kan worden bij het versnellen van de
internetverbinding, is het bepalen van de maximale MTU. Standaard staat die op 576.
Om die MTU te kunnen invullen, moeten we op "Custom Settings" klikken.
Maar we gaan eerst uitzoeken wat de maximale MTU van ons systeem is.

We klikken op de tab "Largest MTU" en zien dan:




In dit voorbeeld hebben we al op "Start" geklikt, waarna er een aantal "pings" zijn gestart.
Het resultaat van die metingen is dat we onze MTU op 1500 mogen instellen.

Dat kunnen we doen in het volgende venster.




We hebben rechtsonder "Custom Settings" geselecteerd, waardoor de tot dan inactieve venstertjes
actief en toegankelijk werden.
Nu kunnen we het getal 1500 inbrengen in het daarvoor bestemde venstertje.

Zoals gezegd, de belangrijkste functie van TCP Optimizer, het versnellen van onze internetverbinding,
hebben we nu gebruikt. Er zijn nog meer tweaks uit te voeren, waarbij we het beste de online Helpfile,
bereikbaar via "Help", kunnen gebruiken.

En zo kunnen we het maximale uit onze internetverbinding gaan halen, met TCP Optimizer!

Maar is een FritzBox VoIP niks voor je, volgens kenners Cool het snelste modem.
Moet je geen internet plus bellen ABO hebben, ik kan het dus niet uittesten Frown

Ik zou zeggen verdiep je daar eens in, als dat kan natuurlijk.

Wat dat progje betreft, ik hoor wel of er belangstelling voor is..........
 
Cyberbot
alvast bedankt voor het info,
twee manden geleden had 8 MB snelheid met dit snelheid haal ik tijden downloaden 2.75 Mb/sec, toen dacht ik ik doe 16 MB bij KPN wordt nog sneler, maar helaas het langzamer geworden, toen had ik TCP optimizer Smile
dit programma's pasen jouw netwerk kart van auto naar 100MB, eventueel 1GB, maar als jouw modem dat niet kan halen dat wordt zeker niet hoog/senl,
ik denk KPN moet iets hier doen,
 
Cyberbot
Ik heb net de helpdesk van KPN gebeld en hij zei ik dat 2,9KM van de central woont!!!!!!!
wat mankeren die gasten!!!!
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
Ik heb net de helpdesk van KPN gebeld en hij zei ik dat 2,9KM van de central woont!!!!!!!
wat mankeren die gasten!!!!


Tja, Smile vul hier je postcode eens in: http://pcdb.bbned.nl/ voor de grap dan wel te verstaan.......
Waar woon je nu.........Smile
Gewijzigd door rbhgb op 31 mei 2010, 16:47
 
Cyberbot
Beschikbare Dienst Project Max snelheid
WBA ADSL KPN WBA ATM 8Mb/1Mb
WBA ADSL2+ KPN WBA ATM 20Mb/1Mb
WBA SDSL KPN WBA ATM 2.3Mb/2.3Mb


DSL centrale
Afstand tot centrale 343 meter
Code centrale Wkd
Naam centrale Werkendam
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
Beschikbare Dienst Project Max snelheid
WBA ADSL KPN WBA ATM 8Mb/1Mb
WBA ADSL2+ KPN WBA ATM 20Mb/1Mb
WBA SDSL KPN WBA ATM 2.3Mb/2.3Mb


DSL centrale
Afstand tot centrale 343 meter
Code centrale Wkd
Naam centrale Werkendam


Da`s géén 2,9Km he`je moet ook niet op en paar meter kijken, maar het is wel wat zuiverder dan de KPNSmile
 
Cyberbot
ja precies
ik weet het echt niet meer van KPN,
hij zei die snelheid is de haalbaar die ik mag krijgen
ik heb spliter tussen gedaan ( doom) maakt het snelheid gewoon nog langzaamer,
die spliter is gewoon sort filter verder niks
kan jullie aub advice geven?
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
ja precies
ik weet het echt niet meer van KPN,
hij zei die snelheid is de haalbaar die ik mag krijgen
ik heb spliter tussen gedaan ( doom) maakt het snelheid gewoon nog langzaamer,
die spliter is gewoon sort filter verder niks
kan jullie aub advice geven?


De klant (Was Toch Koning) Pfft
Als je een keuze hebt, die wij niet hebben, alles gaat via één en de zelfde centrale, komt alleen een nieuw radertje bij, dan wist ik het wel...........................
Als ik b.v. op dit forum zie, wat wij zouden moeten kunnen halen qwa snelheid, met de ongeveer zelfde gegevens, dan zakt mijn broek af.......
DUS.......................Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe ver woon ik van de centrale', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL langzaam, te ver van centrale?? Snelheid : 2 14 aug 2013
Wisselen van centrale Snelheid : 2 13 jan 2013
Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 feb 2012
KPN Centrale Opleveringsproblemen : 2 11 feb 2012
Waarom niet de dichtsbijzijnde centrale? Eigen netwerk : 6 05 mrt 2011
Advertentie