obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Van ADSL standard naar Internet Extra
Sebas1969
Zoals iedereen van Planet ben ook ik overgezet naar KPN. Op zich maakte het me weinig uit totdat ik weer eens naar mijn gegevens keek en toevallig op "pakket wijzigen" klikte. Begrijp ik nu goed dat mijn huidige ADSL standaard een downloadsnelheid heeft van 3 MB waar ik € 34,90 voor betaal terwijl ik voor € 35 Internet extra kan hebben met een snelheid van 8 -12 Mb? Voor een dubbeltje meer 3 tot 4 keer zo snel? Bijna te mooi om waar te zijn ergo waar zit de adder onder het gras en waarom heeft KPN dat niet gemeld bij de ontmanteling van Planet (of annexatie of whatever...)? Angry

Kan iemand dit bovenstaande bevestigen? Dank! Smile
 
Chief
Internet van KPN Basis (tot 3Mb sec down / 512 Kb sec up) kost 25 euro
Internet van KPN Extra (tot 8Mb sec down / 1024 Kb sec up) kost 35 euro
Internet van KPN Premium (tot 20Mb sec down / 1024 Kb sec up) kost 50 euro

Allen jaar contracten, maar je kan voor de laatste ook (t/m 15 september) kiezen voor een twee jarig contract waarbij je dan een Toshiba notebook cadeau krijgt (let op: zolang de voorraad strekt).

Down = van de centrale naar de KPN Experiabox
Up = van de KPN Experiabox naar de centrale
KPN Experiabox = Thomson SpeedTouch WL780 (4 poorts/wireless modem) (bruikleen)

De snelheden zijn afhankelijk van de afstand tot de centrale, en de lijn kwaliteit. Bij een tot 3 Mbit aansluiting zal je op http://speedtest.net/ ongeveer op 2500 kbps uitkomen, en bij een tot 8 Mbit ongeveer op 6800 kbps.

Voor "Internet van KPN Extra" zal de download snelheid op http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php ongeveer uitkomen op 800 KB/sec

Een premium abonnement heeft alleen zin als de afstand tot de centrale niet te groot is, en de lijnkwaliteit voldoende goed is. Je kan dit zelf in de SpeedTouch modems vinden onder "Breedbandverbinding -> Details" waarbij dan de gegevens voor "Signaalverzwakking lijn" en "SN-marge" van belang zijn.

Voor mensen die bij een lagere snelheid al (veel) CRC-fouten en HEC-fouten zien is Premium dus zeer waarschijnlijk niet eens mogelijk.

Tevens krijg je vijf gratis e-mail boxen die je op "Mijn KPN" kan aanmaken. Meer dan vijf e-mail boxen is ook mogelijk, maar alleen tegen betaling van 5 euro per maand.

Een gratis homepage is tevens aan te maken, al heb ik daar zelf nog niet eens naar gekeken (toch eens doen).
Gewijzigd door Chief op 08 augustus 2008, 11:56
- Open Source (Mozilla) Developer and Ubuntu GNU/Linux user 101 -
 
Sebas1969
Bedankt voor je antwoord Chief maar kan ik dat lezen als "Ja"? Hoogstwaarschijnlijk is Internet Extra dus aanzienlijk sneller dan ADSL Standard en dat voor maar 0,10 euro meer. Toch?
 
Chief
Ja, en heel simpel door on-line de bestelling te doen, of even te bellen met 0900:0244 (ik zou even bellen).

Kijk ook eens op: http://www.kpn.com/internet/internets...Extra.prod (overstappen)

Opmerking: Ik ben geen KPN medewerker, maar zelf een eind gebruiker die onlangs ook overstapte van ADSL Lite (3 Mbit/512 Kbit) naar "Internet van KPN Extra" en dit tot volle tevredenheid kan ik je zeggen.

p.s. De opgegevens snelheden hebben betrekking op mijn eigen aansluiting (ruim 3KM van de centrale), maar ADSL heeft een 'overhead' van ongeveer 15% (komt dus aardig in de buurt).
Gewijzigd door Chief op 08 augustus 2008, 15:41
- Open Source (Mozilla) Developer and Ubuntu GNU/Linux user 101 -
 
Sebas1969
Dank je, ga ik doen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van ADSL standard naar Internet Extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Advertentie