obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
VDSL Splitter.
spsplus
Is er bij een VDSL+2 aansluiting / TG789vn een zogenaamde zwarte splitter nodig,
zoja wat gebeurt er als men deze niet gebruikt?

Zo ver ik het begrijp moet je zo min mogelijk kabel onderbrekingen / lassen hebben.
Gewijzigd door spsplus op 29 mei 2010, 21:19
 
TokkieTokkie

Quote

spsplus schreef:
Is er bij een VDSL+2 aansluiting / TG789vn een zogenaamde zwarte splitter nodig,
zoja wat gebeurt er als men deze niet gebruikt?

Zo ver ik het begrijp moet je zo min mogelijk kabel onderbrekingen / lassen hebben.


Splitter is alleen nodig als je nog een ouderwetse telefoonlijn erbij op de lijn hebt zitten
 
Cyberbot
ik heb KPN helpdesk Gesproken,
ze zeggen die spliter kan verschiel maken in snelheid
ik geloof er niks van,
 
SirPeter
Volgens mij is de zwarte VDSL splitter wel nodig, ook al is er geen pstn signaal en alleen adsl geleverd.

Ik geloof dat de splitter ruis tegenhoud en dus minder kans voor uitval van de lijn.

Op zich is dat te testen als je in de modem gaat kijken naar de fouten die hij in een uur meet met een splitter en zonder splitter. Persoonlijk ben ik daar wel benieuw naar Dus als iemand 2 logjes zou willen plaatsen Grin
 
Cyberbot
de spliter is alleen voor de oud telefoon,
als je nieuw voor VOIP dus heb je dat niet nodig
ik geloof niet dat is die echt nodig is,
maar misshien iemand anders kan dat uitliggen
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
de spliter is alleen voor de oud telefoon,
als je nieuw voor VOIP dus heb je dat niet nodig
ik geloof niet dat is die echt nodig is,
maar misshien iemand anders kan dat uitliggen


KPN monteur heeft mij verteld, ik had hem ertussen weg gehaald, dat die splitter in dat soort gevallen lees bovenstaande alleen maar voor meer storingen kan zorgen, plus de snelheid zou iets dalen, tja daar had ik hem juist voor weg gehaald Smile
 
Cyberbot
rbhgb bedankt voor het antwoord,
ik denk het maakt niet uit met of zonder in de snelheid,
heb je dat gemerkt tijden het gebruiken van de spliter?
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
rbhgb bedankt voor het antwoord,
ik denk het maakt niet uit met of zonder in de snelheid,
heb je dat gemerkt tijden het gebruiken van de spliter?


Ja zeker, heb er nu vier liggen, alle vier uit getest op snelheid, wat denk je, zelfs onderling zitten verschillen.
Natuurlijk niet overdreven veel, maar toen wij nog gewoon internet hadden, je weet wel adsl plus een apart abo voor de tel, waar dus juist wel zo`n splitter tussen moet, sterker nog anders werkt het geheel niet.
Ik zeg maar zo, in zo`n geval helpen alle beetjes.......

BTW zo was ik er dus achter gekomen, doe namelijk alles wat normaal mogelijk is, om de snelheid op te krikken.
 
Cyberbot
bedankt voor het atnwoord
maar ik denk het is toevallig,
die spliter is gewoon voor de VOIP,
maar hoe snel wordt het internet?
verchiel 1 MB or minder?
 
rbhgb

Quote

Cyberbot schreef:
bedankt voor het atnwoord
maar ik denk het is toevallig,
die spliter is gewoon voor de VOIP,
maar hoe snel wordt het internet?
verchiel 1 MB or minder?


Dat weet ik niet precies meer, moet ik gaan gokken, heb ik een hekel aan.
Maar gewoon bij jou thuis ff uitproberen, maar hou DLM in de gaten, anders schud je die weer wakker, tja dan weet je het wel...........Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL Splitter.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Gebruik van splitter Hardware instellingen : 6 03 aug 2016
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem? KPN met eigen modem/router : 10 19 dec 2014
haperend tv beeld VDSL KPN Internet Storing : 4 26 nov 2014
Advertentie