obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
TG789vn vervangen maar krijg geen PPPoE verbinding
SizzLorr
Hoi,

Ik heb een internet abo lopen via KPN Glasvezel en dat klere Thomson modem er tussen uit knikkeren. Nu heb ik een Linksys WRVS4400N ergens op de kp getikt en die moet dus de rol van de TG789vn overnemen.

Ik prik de kabel vana het Genexis kastje on de WAN poort van de linksys en ik stel de instellingen als volgt in.

1. Clone MAC adres van KPN modem.
2. Kopieer PPPoE gebruikersnaam van KPN Thomson: MAC-ADRES@direct-adsl
3. Als PPPoE wachtwoord gebruik ik: kpn

Dit zou moeten werken toch? Niet! Krijg geen PPPoE verbinding tot stand.

In de logs krijg ik constant het volgende.


Dec 31 16:04:21 - Plugin pppoe loaded. 
Dec 31 16:04:21 - PPPoE Plugin Initialized
Dec 31 16:04:21 - Plugin pppoe called.
Dec 31 16:04:22 - pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Dec 31 16:04:22 - Sending PADI
Dec 31 16:04:23 - Connecting PPPoE socket: 00:00:00:00:00:00 0000 0x427d8
Dec 31 16:04:23 - Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
Dec 31 16:04:23 - Doing disconnect
Dec 31 16:04:24 - Exit.


Wat is er aan de hand?
 
andre345678
bij mijn thomson TG789vn is er een pppoA adsl wachtwoord ingestelt van 8 cijfers .
maar hij is verborgen onder het admin account dus ik heb geen flauw idee wat het is .

ik denk dat je kpn zult moeten vragen ,maar ik weet niet of ze je dat willen geven.
 
HenkD
Hallo, Ik wil het modem ook gaan vervangen. Is het uiteindelijk nog gelukt? Zo ja, hoe?

Gr, Henk
 
Codemeister
Het wachtwoord voor PPP-verbindingen via de Experia Box is verborgen, hiervoor zul je de helpdesk moeten contacteren.
 
Quadraat
Is het uberhaupt mogelijk? Ik zou dan graag mijn Airport Extreme als router willen gebruiken. De Thomson is namelijk behoorlijk beperkt.
 
SirPeter
PPPoA
kpn@direct-adsl
ww: kpn
Vpi/vci: 8.48
 
Quadraat
Bedankt, ik kan dat later vandaag proberen. Moet ik niet mijn MAC adres klonen als eerder is aangegeven?
 
SirPeter
Nee, modem logt in KPN netwerk met @direct-adsl wat er voor het @ komt maakt niets uit. Pietjepuk mag je ook invoeren Wink
 
remkofae
Hoi,

Is het mogelijk dat ik mijn Apple Airport Extreme gebruik als Glasvezel Modem/router in combinatie met KPN glasvezel internet?

Gr.

remkofae
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG789vn vervangen maar krijg geen PPPoE verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
Advertentie