obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt steeds weg
Appie
Sinds vrijdag 27 - 8 - 2010 valt om de zoveel tijde bv half uur mijn verbinding weg.
Zowel tv, als internetverbinding.
Ik heb niks veranderd en alle kabels zitten nog goed!

ik heb wel een beetje genoeg van die kpn zooi eerst maanden wachten tot je pakket krijgt en dan de monteur die 4x langs moest komen om het eindelijk aan te sluiten. Doet het het eindelijk 2 maanden beginnen de problemen weer.
 
data-full-width-responsive="true">
Codemeister
We hebben toch echt meer informatie nodig voordat we je kunnen helpen.

Welk abonnement heb je, welke Experia Box heb je en ben je ten tijde van de uitval verbonden via een LAN-verbinding of draadloos?
 
Appie
Draadloos,
kpn experiabox TG789vn
Pakket van E45 met korting E 12,-
En heb alleen tv en internet.

Dit genoeg?
 
Codemeister
Bedankt. We gaan eerst bekijken waar het mis gaat. Kun je via http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=2&l1=0 de verbindingspecificaties kopiëren?
 
iskece
codemeister is mijn net goed ? last van een te hoge ping en sites die trager dan laden
Uptime: 0 days, 11:34:18

DSL Type: ITU-T G.993.2

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 2 463 / 25 665

Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 2 363 / 2 152

Output Power (Up/Down) [dBm]: 4,4 / 14,3

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 1,0 / 2,4

SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,4

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / 2D2D2D2D

Loss of Framing (Local/Remote): 5 / -

Loss of Signal (Local/Remote): 4 / -

Loss of Power (Local/Remote): 0 / -

Loss of Link (Remote): -

Error Seconds (Local/Remote): 6 / -

FEC Errors (Up/Down): 201.872.171 / 1

CRC Errors (Up/Down): 1.938 / -

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
 
Codemeister
@iskece:

Je hebt VDSL en daarom is de afstand tot de centrale niet exact te berekenen. In jouw geval is een schatting 1,7 kilometer. De snelheid die je haalt klopt en is in orde.

De SN-marge mag niet lager zijn dan 6 dB voor een stabiele lijn. Dit is bij jou 5,4 dB en mogelijk heb je daardoor een instabiele(re) verbinding. Wat je kunt doen is de verbinding nalopen en controleren of het aansluiten zonder splitter verschil geeft.

Tenslotte: je FEC-fouten zijn erg hoog! Dit kan komen door slechte bekabeling. Foutseconden zijn funest voor je router en zullen voor uitval zorgen.

Het kan dus geen kwaad je bekabeling eens te controleren en eventueel te verbeteren.
 
Appie
Bij mij werkt alles weer naar behoren.
Hoe het kan weet ik niet.
maar toch bedankt hier
 
Codemeister
Prima. Mocht het probleem zich opnieuw voordoen dan zal ik het topic heropenen.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Slechte verbinding + vreemd spectrum KPN Internet Storing : 9 11 aug 2016
Internet steeds traag KPN Internet Storing : 3 15 jul 2016