obey-robots.txt
04 December 2016, 15:19
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken

Switch configuratie vraag!

Rattenplan
Thomson TG789 VN glasvezelmodem

Ik heb gisteren een switch gekocht van Sitecom (LN-118). Via een kenns heb ik deze geprobeerd aan te sluiten. Diverse handmatige instellingen gedaan zoals: Vast ip, DNS, subnet enzo. Via Vista krijg ik de informatie dat er wel "lokaal" en "internet" toegang moet zijn. Echter als je Internet Explorer opent, komt er vervolgens niets... Wie kan mij verder helpen?
Gewijzigd door Rattenplan op 20 mei 2010, 07:23

wolter
Die swich heb ik ook. Sluit die gewoon aan op poort 1 van je ExpiriaBox en zet je netwerkkaart op automatisch dat werkt perfect althans hier. Als dat niet werkt weet je dan zeker dat je een swich hebt gekocht en geen router??? Als het wel een router is vergt het meer instellen. Sowiezo raad ik altijd af een router achter een router (er zit een router in je ExpiriaBox) enkel als je je netwerk in 2en wil delen moet je dat doen en zo kan het 1e deel van je netwerk niets delen (en zien) met het 2e gedeelte van je netwerk.
Lekker hollands en Duits luisteren??-->> http://nationaal-fm.com:8000 (Mp3) http://nationaal-fm.com:8500 (AAC+)

Rattenplan
Nee de switch LN-118 is geen router maar toch echt een switch. Momenteel werkt het dus even niet, de subnetten van de switch en van de draadloze adaptor zijn ook niet hetzelfde. Misschien eens proberen of ik "al het andere" op het netwerk opnieuw heb geconfigueerd heb of het dan wel werkt. Weet je wat nu het leukst is? ik heb op de zolder al een router liggen een DC-202 van Sitecom en die heeft de DHCP uit, en die werkt wel gewoon zoals het zou moeten. Dat is juist het vreemde. Ik heb inmiddels ook een nadere router gekocht N-150 van Sitecom kijken of het wel werkt dan...

Rattenplan
Eureka! ik ben eruit! , Inderdaad de router die ik al eerder had aangeschaft (dc202) zat op poort 1, toen in de switch aansloot op poort 1 en vervolgens de twee routers daarop inprikte, ging de internet verbinding als vanzelf werken, de routers beiden weer een internadres, en binnen no time toch echt weer verbinding! Bedankt voor je tip!

Hoe wist je van poort 1 ? is dit ergens beschreven? want alle andere poorten dat werkt niet, dat is nu wel duidelijk naar voren gekomen!

wolter
Dat wist ik dus niet. Mijn PC's staan dusdanig ver van de modem dat er 1 lange UTP naar me studio gaat (internetradio) en daar staan alle PC's. 1 Lange UTP kabel en de swich in studio en als automatisme heb ikethernetpoort 1 gebruikt om die lange UTP aan te koppelen dus ik wist niet eens dat het met de andere (poort 2,3 en 4) niet werkte enkel van poort 3 wist ik dat gezien deze voor TV is.
Lekker hollands en Duits luisteren??-->> http://nationaal-fm.com:8000 (Mp3) http://nationaal-fm.com:8500 (AAC+)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch configuratie vraag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen 21 15 februari 2016, 21:00
Experia Box V10 ZTE h369A internal voip configuratie Routers 4 25 juli 2015, 02:12
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
Dongel kpn buitenland vraag KPN Mobiel Internet 1 12 mei 2015, 15:36
ExperiaBox V9 ZTE H368N NAS vraag Eigen netwerk 4 24 februari 2015, 21:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:38:46
| xwardox02:08:42
| eogcnlGhost03:07:58
| KaPteiN05:38:08
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10