obey-robots.txt
02 December 2016, 20:49
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid 4mbit maar haal slechts 160kB

adsl00
De snelheid is sinds kort 4mbit op mijn internetplusbellen (goedkoopste). Hij traint in op 4096/288 maar als ik download (verschillende 100mb test bestanden geprobeerd) blijft hij rond de 160kB\s. 1.5Mbit ofzo dus.

Heb het op 2 computers getest dus daar ligt het niet aan. Het de experia box ook al naar fabrieksinstellingen gereset maar dat hielp niks.

Iemand een idee?

Maus
Bekabels / wifi? Wat voor ontvanger? Welk kanaal staat je wifi op? Probeer die anders handmatig naar bijv kanaal 11 te zetten.

adsl00
Bekabeld en wifi geprobeerd.

luukabc
Dit wil ik even volgen, ik heb exact hetzelfde probleem. Ik dacht (en denk) dat het bij mij lag aan de bekabeling vanaf het ISRA punt naar de Experiabox. Deze was bij mij 4 - 5 meter, dit heb ik nu ingekort en sindsdien is mijn intrainsnelheid ook 291 / 4.099 (voorheen xxx / 1.600) De daadwerkelijke downloadsnelheid is echter nog steeds 160KB/s, ik neem aan (en hoop) dat dit binnenkort meer wordt.
Gewijzigd door luukabc op 22 mei 2010, 10:38

Knolselderij
Hebben jullie een oud HetNet abbo? Ik weet dat er plannen zijn om de 1,5mb verbindingen te verhogen, als de lijnlengte dat toelaat... Mijn familielid heeft exact hetzelfde namelijk. Gewoon nog even afwachten!

luukabc
Ik had/heb geen HetNet abbo, altijd KPN Internet + bellen gehad. Nog niks veranderd, maar ik wacht de maand mei af. Met de snelheidsverhoging hoop ik dat het probleem opgelost wordt.

v_borst
Mijn vader heeft exact hetzelfde probleem. TOT het modem is alles perfect, PAL ACHTER het modem 160 kb.
Heb alles al gereset...nieuwe kabels....nieuw modem.....niets helpt.

KPN zegt dat ze niets doen, aangezien alles tot het modem goed is.

HELP HELP HELP dus......iemand????

adsl00
Pas geleden contact gehad met KPN. Het klopt wel en heeft idd te maken met het oude hetnet abonnement. Blijkbaar heeft de te hoge snelheid te maken ivm bandbreedte voor Internetplusbellen, maar dat lijkt me stug omdat dat eerst niet was. Ze weten het zelf ook niet allemaal en doen er een beetje vaag over, de 2e medewerker kon me pas dit antwoord geven na wat uitzoekwerk.

Hopen dat het wordt geupgrade binnenkort want 1,5mbit is triest anno 2010.

v_borst
Hallo Allemaal,

Ik ben inmiddels weer wat maanden verder, maar er is geen verbetering gekomen bij mijn vader. Situatie blijft dus 4 mb voor de router, maar er PAL achter 106 kb!
Bellen naar KPN met een storing levert helemaal niets op.
Mijn vader zit er nu aan te denken om alles op te zeggen en een andere provider te zoeken. Heeft iemand tips wat ik nog zou kunnen doen?

Het is toch te gek voor woorden dat je hier ruim 30 euro voor betaald maandelijks, terwijl de snelheid simpelweg nooit gehaald kan worden.

Knolselderij
Ik adviseer je contact op te nemen met iemand van Webcare, die mensen kunnen een aantal dingen meten en vast snel een conclussie trekken waar de bottleneck zit.. Je traint weliswaar in op 4mb, echter is het profiel achter de DSLAM (in centrale) nog niet aangepast, daarom download je nog met oude snelheid...
Zit je ook ver van de centrale vandaan overigens?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 4mbit maar haal slechts 160kB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:39:32
| eogcnlGhost00:57:08
| KaPteiN03:10:32
| xwardox05:49:27
| Wim27054706:24:06
| glim06:34:03
| Anne4906:38:06
| bart jonk21:29:58
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10