obey-robots.txt
09 December 2016, 12:30
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Bent u zo'n InternetBellenPlus abonnee?

Chief
Bent u zo'n InternetBellenPlus abonnee met een Experia Box?

Dan moet u inmiddels een brief of een e-mail hebben ontvangen over het aanpassen van de default SSID (netwerk ID) en WEP en WPA beveiligings sleutels.

Het probleem is dat Thomson een te simpel algoritme gebruikte on deze waarden te genereren, en hierdoor loopt u nu mogelijk een gevaar! Waarom? Omdat er een programma, met source code, op Internet in omloop is wat het mogelijk maakt om uw Internet verbinding te gebruiken (misbruiken) en op uw kosten te kunnen bellen met binnen en buitenland!

Dus wanneer u nog steeds de default waarden gebruikt, en nog steeds niets heeft ondernomen, dan is het nu echt de hoogste tijd.

Mijn motto is: "Better safe than sorry" dus zetten wij het wireless (draadloos) interface altijd direct weer uit na gebruik, en dat kan ook heel simpel met behulp van de knop op de voorkant van het modem (gewoon blijven drukken tot het WAN LEDje uit gaat c.q. weer aan is). Ook na het aanpassen van de default gegevens. Ook al zijn wij zelf niet eens InternetPlusBellen abonnee.

Wilt u ook een stuk veiliger met draadloos Internet aan de slag? Bezoek dan de volgende website en maak uw eigen sleutels aan:

http://www.kurtm..../index.php

En verander uw SSID i.e. "SpeedTouchXxXxXx" in iets wat (minder snel) tot problemen kan leiden.

Gewoon common sense...

Toevoeging (01-08-2008):

"Recentelijk is gebleken dat het mogelijk is om de standaard beveiliging van de KPN Experia Box te omzeilen. Hiermee is het voor kwaadwillenden mogelijk om gebruik te maken van jouw draadloze netwerk en internetverbinding. Hoewel er nog geen gevallen bekend zijn waar dit ook daadwerkelijk is gebeurd, raden we je sterk aan om de standaard netwerknaam te wijzigen in een zelf bedachte netwerknaam. Hieronder vind je een uitleg over hoe je je netwerknaam kunt wijzigen."

Zie ook: https://www.kpn.c...netten.htm

Ik wil hier graag iets aan toevoegen, en dat is dat u beter:

https://speedtouch.lan

kunt gebruiken in plaats van http://192.168.1.254 omdat dit veiliger is. Wel dient u de eerste keer het certifikaat te accepteren!
Gewijzigd door Chief op 01 augustus 2008, 17:18

roos
Chief schreef:
Bent u zo'n InternetBellenPlus abonnee met een Experia Box?

Dan moet u inmiddels een brief of een e-mail hebben ontvangen over het aanpassen van de default SSID (netwerk ID) en WEP en WPA beveiligings sleutels.

Het probleem is dat Thomson een te simpel algoritme gebruikte on deze waarden te genereren, en hierdoor loopt u nu mogelijk een gevaar! Waarom? Omdat er een programma, met source code, op Internet in omloop is wat het mogelijk maakt om uw Internet verbinding te gebruiken (misbruiken) en op uw kosten te kunnen bellen met binnen en buitenland!

Dus wanneer u nog steeds de default waarden gebruikt, en nog steeds niets heeft ondernomen, dan is het nu echt de hoogste tijd.

Mijn motto is: "Better safe than sorry" dus zetten wij het wireless (draadloos) interface altijd direct weer uit na gebruik, en dat kan ook heel simpel met behulp van de knop op de voorkant van het modem (gewoon blijven drukken tot het WAN LEDje uit gaat c.q. weer aan is). Ook na het aanpassen van de default gegevens. Ook al zijn wij zelf niet eens InternetPlusBellen abonnee.

Wilt u ook een stuk veiliger met draadloos Internet aan de slag? Bezoek dan de volgende website en maak uw eigen sleutels aan:

http://www.kurtm..../index.php

En verander uw SSID i.e. "SpeedTouchXxXxXx" in iets wat (minder snel) tot problemen kan leiden.

Gewoon common sense...

Toevoeging (01-08-2008):

"Recentelijk is gebleken dat het mogelijk is om de standaard beveiliging van de KPN Experia Box te omzeilen. Hiermee is het voor kwaadwillenden mogelijk om gebruik te maken van jouw draadloze netwerk en internetverbinding. Hoewel er nog geen gevallen bekend zijn waar dit ook daadwerkelijk is gebeurd, raden we je sterk aan om de standaard netwerknaam te wijzigen in een zelf bedachte netwerknaam. Hieronder vind je een uitleg over hoe je je netwerknaam kunt wijzigen."

Zie ook: https://www.kpn.c...netten.htm

Ik wil hier graag iets aan toevoegen, en dat is dat u beter:

https://speedtouch.lan

kunt gebruiken in plaats van http://192.168.1.254 omdat dit veiliger is. Wel dient u de eerste keer het certifikaat te accepteren!

dank u voor deze beveilingstips
maar tot op heden nog geen brief of email ontvangen.
En ik verwacht ook niet dat ze die zullen sturen want op emails reageren ze ook niet.

Hasje
Heb ook een experia box, en heb nooit hierover een schrijven ontvangen van de KPN, wat ik toch wel een vreemde zaak vind. Inmiddels gebruik ik hem niet meer draadloos maar toch. Er zijn wat vreemde dingen met mijn PC gebeurd, de afgelopen tijd. Nu wil ik niet te snel paranoide worden, maar ik heb zo wel mijn vraagtekens. Mag ik er vanuitgaan dat het "niet draadloos zijn" met dit modem, de beschreven beveilingsproblemen niet mogelijk zijn1.

Chief
Hasje schreef:
Mag ik er vanuitgaan dat het "niet draadloos zijn" met dit modem, de beschreven beveilingsproblemen niet mogelijk zijn1.

Het verkrijgen van een draadloze verbinding neen, maar het zou mij werkelijk niets verbazen als hackers op een gegeven moment KPN immiteren en het modem op afstand kunnen "beheren", echter zal dit niet eenvoudig zijn en zich niet beperken tot KPN en/of Thomson modems.
- Open Source (Mozilla) Developer and Ubuntu GNU/Linux user 101 -

roos
Hasje schreef:
Heb ook een experia box, en heb nooit hierover een schrijven ontvangen van de KPN, wat ik toch wel een vreemde zaak vind. Inmiddels gebruik ik hem niet meer draadloos maar toch. Er zijn wat vreemde dingen met mijn PC gebeurd, de afgelopen tijd. Nu wil ik niet te snel paranoide worden, maar ik heb zo wel mijn vraagtekens. Mag ik er vanuitgaan dat het "niet draadloos zijn" met dit modem, de beschreven beveilingsproblemen niet mogelijk zijn1.

zo lang de netwerknaam speedtouchxxxx niet gewijzigd is, blijft het voor kwaadwillende mogelijk in uw netwerk te komen.
De experiabox stuurt nl speedtouchxxxx uit. kwaadwillenden in de omgeving van het wireless bereik kunnen daar misbruik van maken.

btw ik heb een mail gehad inmiddels van KPN hierover
en inmiddels mijn 5e experiabox, KPN houdt me bezig Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bent u zo'n InternetBellenPlus abonnee?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe abonnee van iTV heeft haperig beeld Helpdesk 12 16 juni 2010, 20:24
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:52:57
| KaPteiN05:21:04
| lobo40518:39:39
| glim20:22:58
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10