obey-robots.txt
02 December 2016, 20:51
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

Thomson TG789vn snelheidsprobleem

KarperKoos
Goedemorgen vrienden,
Ik heb het volgende probleem met mijn internetverbinding waar ik geen antwoord op weet en krijg van de helpdesk want die weten het ook niet meer.
Misschien kunnen jullie me helpen want ik ben inmiddels radeloos.

Wij hebben Internetplusbellen 16Mbit aangeschaft.
Tot in het modem staat er 17Mbit maar het hoogst haalbare wat er uitkomt is 6,8Mbit wie kan dit verklaren?
Hier voor hadden we 8Mbit van Orange en daar kwam ook werkelijk 8Mbit uit.
Als er iemand is die het weet geef me a.u.b. een antwoord

Is er misschien een kleine kans dat er iets niet goed staat in het modem?

Bij voorbaat dank.

Hier wat info over de verbinding.


DSL-verbinding
Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 17:03:43

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 029 / 17 073

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 142 / 452

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 15,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,9 / 5,4

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 236 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 8.629.243 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 281 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Sergi
Heb zelf 8 mb en haal 5mb snelheid... dus je bent niet de enige.
 
KarperKoos
Dank je wel Sergi voor het reageren maar is er een oplossing voor, met dit antwoord kunnen we niet zo veel denk ik.
Ongetwijfeld zijn er meer mensen met het probleem maar weet iemand die er verstand van heeft wat er mis kan zijn.

Groeten.
 
TokkieTokkie
KarperKoos schreef:
Dank je wel Sergi voor het reageren maar is er een oplossing voor, met dit antwoord kunnen we niet zo veel denk ik.
Ongetwijfeld zijn er meer mensen met het probleem maar weet iemand die er verstand van heeft wat er mis kan zijn.

Groeten.


Je lijn tot aan het modem is gammel, sluit je modems een rechtstreeks op het ISRA aan en kijk of het dan nog zo is, zo ja dan bij KPN klagen en vragen om lijnonderzoek.
 
KarperKoos
Bedankt voor je reactie TokkieTokkie we gaan het eens proberen.

Groeten. Wink
 
KarperKoos
Nou , we zijn er uit.
Volgens een aardige 2e lijns meneer kan onze downloadsnelheid niet hoger komen dan 6.8MB ofwel 8 Mbit (terwijl er wel 18 Mbit op de lijn staat,tot en met het modem)het hangt van allerlei factoren af zei de aardige jongeman, maar welke kon hij me niet uitleggen helaas.
Om even kort te gaan: Nu zitten we dus met een abbo opgescheept voor een jaar wat ik pas na drie maanden kan veranderen naar 8 Mbit (meer kan ik toch niet krijgen) ben niet juist voorgelicht door de verkoper van KPN toen hij me het abbo verkocht, de wederom aardige heer vertelde mij na het nakijken van de mogelijkheden dat ik gegarandeerd 16Mbit kon krijgen .. en dat klopt.
Alleen heb ik geen verbetering in mijn downloadsnelheid die is en blijft 835KB p/s terwijl ik op het dubbele gerekend had.
Beetje jammer allemaal maar ik heb helaas geen poot om op te staan en mag gewoon het volle pond betalen,neemt niet weg dat het weer eens tijd wordt voor de KPN om op televisie te komen in een consumenten programma via eventueel de opta (zo heet dat toch?) ik ben nog aan het onderzoeken wat de optie's zijn maar het moge duidelijk zijn dat we het er niet bij laten zitten.
Als ik het had geweten had ik fijn bij Online gebleven daar heb ik nooit geen problemen gehad en was nog een stuk goedkoper ook.
Zo ,dat moest ik even kwijt.

Met vriendelijke groet,
Koos Ontevreden

Bloedzuigers!
Gewijzigd door KarperKoos op 21 mei 2010, 15:31
 
Cyberbot
Hello
ik heb het zelf probleem
16 Mb gevraagt maar krijg ik gewoon 1.5 MB/sec down
ik heb gebeld en gebeld maar ze zeggen moet gewoon modem configurereen dat klopt niet
vandaag heb ik iets grapige gehoord, dat microsoft update kunnen de snelheid lager maken na de installatie, ik ben systeem een netwerk beheerder en vind ik een doom antwoord
 
KarperKoos
@Cyberbot
Vriend, als ik 1.5MB/sec download krijg spring ik een gat in de lucht, echt waar.

16MBit = 2MB download - 25% verlies = 1.5MB en dat is wat wij willen meer hoeft echt niet, maar 830KB is echt te weinig voor een 16Mbit contract.

En u als systeem en netwerkbeheerder moet weten dat 1.5MB netjes is bij een 16Mbit aansluiting dus u hoeft niet te klagen hoor.

Groeten
 
Cyberbot
Hoi,
ja klopt maar mijn contract is nu voor de premi,
dus 40 Mb, dus met 40 Mb krijg ik die 1.5 MB/sec
misschien was ik niet duidelijk aboven,
 
KarperKoos
Okay, sorry man.

Ja dat is ook de helft, wordt je niet vrolijk van.
Misschien verdubbelen ze het nog onder het mom van snelheidsverhoging.

Groeten
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn snelheidsprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk 1 16 januari 2014, 08:37
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen 3 14 januari 2014, 22:00
TG789vn Routers 2 01 december 2013, 16:04
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen 1 13 november 2013, 08:30
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi 1 12 november 2013, 16:30
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:51
| eogcnlGhost00:58:27
| KaPteiN03:11:51
| xwardox05:50:46
| Wim27054706:25:25
| glim06:35:22
| Anne4906:39:25
| bart jonk21:31:17
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10