obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overstappen van ziggo ---> Kpn?
Rene40
Hallo hier een vraag van een twijfelaar.

Ik denk er over na om over te stappen naar kpn alles in 1, bellen, internet en I-televisie. hd.
Op dit moment heb ik alles in 1 van ziggo en ben daar prima tevreden mee vrijwel zonder storing (al 4 jaar) lekker snel.
Ik kan bij kpn goedkoper uit zijn, even gauw gerekend kan ik zo'n 350 euro besparen per jaar das toch er aangenaam
Dat komt door twee dingen kpn levert meer voor minder geld en ik krijg via mijn werkgever ook nog eens een leuke korting op kpn diensten, daarnaast spreekt de decoder met HD mij erg aan.

Ik heb het forum al aardig uitgespit en wordt niet vrolijk van wat er allemaal geschreven wordt over de diensten van Kpn, met name de levering op koper, de onwetende helpdesk medewerkers en alles verkopende verkopers terwijl het eigenlijk niet afgeleverd kan worden.

Op mijn adres wordt kpn ook op koper afgeleverd, heb nog nooit glas de grond in zien gaan de laatste jaren en verwacht ook niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren.
Als ik de postcode check doe kan ik alleen het basis pakket krijgen tot 8 mbFrown, das dan al weer erg jammer ik heb in het verleden wanadoo gehad die leverde zonder problemen tot 20 mb (effectief was dat 13 mb ) op de telefoonlijn.

Ik zit op om en nabij 2 km van de wijk centrale en wordt voozover ik weet gewone adsl geleverd, wat ik gelezen heb zit ik dan al in de risicogroep met 8 mb, ik kijk graag tv en heb geen zin in vast lopers en trage verbindingen.

Mijn ziggo snelheid is nu bij benadering om en nabij de 13 mb, bellen, tv kijken, en internetten met meedrere pc's tegelijk geen probleem.
Iets inleveren van snelheid vind ik op zich geen probleem alleen begrijp ik dat bij kpn de I-tv ook nog eens ten koste gaat van je snelheid en of beeldkwaliteit.

Iemand die mij van advies kan voorzien (geen verkoper graag) kan de webcare iets roepen over de bandbreedte op mijn adres postcode 3437DA.
Ik denk na over het complete pakket, internet, bellen, en I-tv met hd pakket uiteraard in de hoogst mogelijke kwaliteit/snelheid, kan dat nu wel of niet op mijn adres.

Alvast bedankt, René
 
Giant2000
Weet waar je aan begint...

Hou rekening met een vreselijk trage bediening, een signaal waar je niks mee kan behalve via één type tuner kijken, reken maar niet dat je HD zenders kan krijgen want dat gaat maar tot 1400 meter (bruto kabellengte = langer dan hemelsbreed).
Ook Internetsnelheden is behoorlijk inleveren. Vastlopers en andere vreselijke storingen die we het afgelopen jaar gehad hebben behoren gelukkig tot de verleden tijd. Daar komt nog bij dat je geen Film1 hebt, geen BBC, geen Car Channel, geen Sify, geen 13th street, geen EurosportHD en nog veel, heel veel meer niet. Je hebt ook geen analoog signaal meer voor meerdere tv's in huis. Een 2e ontvanger is sinds kort uitgeschakeld.

Maar niet alles is negatief. je hebt wel heel scherp beeld (SD, HD uitzendingen zijn zelfs nog duidelijk beter van kwaliteit). En je kan opnemen en kijken tegelijk. Je hebt videoland, uitzending gemist. En je krijgt er gratis Digitenne bij. En de service is beter dan wat je gewend bent.

Het is misschien behoorlijk goedkoper dan wat je nu hebt, maar je levert wel behoorlijk in.
 
Golden
Het beeld van ITV is zeker scherp maar haalt het echt niet bij de scherpte van Ziggo. Ook bij Ziggo kan je tv kijken terwijl je naar (2!) andere zenders kijkt, en ook Ziggo heeft movie on demand en uitzending gemist. Digitenne is maar heel beperkt qua zenderaanbod en zeker niet overal storingsvrij te ontvangen. En de KPN service? die is geweldig zolang... het niet te moeilijk wordt. Ze beloven vanalles maar nakomen...

Kortom, de korting die je werkgever krijgt moet wel heel groot zijn zou je dit serieus willen overwegen.
 
Aat
Ik zou ook lekker bij Ziggo blijven.

Heb die experia box (glasvezel) maar wat een drama is dat.
Zappen tussen zenders duurt LETTERLIJK 5 seconden. Vaak storingen en beeld kwaliteit is ook niet alles.

m.a.w. niet doen, blijf waar je bent en ga niet naar KPN
 
Giant2000
Je vraagt je wellicht af waarom mensen toch voor KPN kiezen?

Ik ben in de tijd toen de kabel nog @home heette van het kastje naar de muur gestuurd omdat ik meer sneeuw dan beeld had. Tot iemand mij digitenne liet zien. Dat was op dat moment 10x beter dan de kabel. Kabel opgezegd, digitenne genomen en toen iTV beschikbaar werd had ik voor 1 euro extra nog veel meer. De tuner kostte mij wel 100 euro, en dan nog instapkosten etc. Maar digitenne bleef er bij, gratis.
Tsja... en nu heb ik diverse keren heel sterk overwogen naar Ziggo te gaan. Zij hebben een gigantische inhaalslag gemaakt de laatste 3 jaar. Er is digitale tv gekomen, HD, etc. Ik zie bijna alleen maar voordelen als ik naar Ziggo ga. Maar ja, aan de andere kant heb ik wel een tuner liggen waar ik niks mee kan, en op zich... het werkt als een tierelier tegenwoordig. Die zapsnelheid, ach, daar wen je dan ook wel weer aan. Of het beeld van Ziggo beter is dan wat KPN nu levert durf ik te betwijfelen. Ik denk eerder gelijkwaardig.
Als ik nu zou overstappen dan zou mijn reden zijn dat ik een behoorlijk aantal kanalen mis op dit moment. En ik kan ook geen HD krijgen, op 1800 meter van de centrale (ik zie hem vanuit mijn huis). Ik ben op zich niet een tv kijker van knippen en kijken wat er op is. Een tuner met opname mogelijkheid en Programma Gemist is voor mij dus ideaal. Verder zou ik heel graag via de computer willen kunnen opnemen (nu doe ik dat met een digitenne kaart, maar dan is de beeldkwaliteit behoorlijk minder), om reclame uit films te knippen, want ik ben allergisch voor reclameonderbrekingen. Daarom ben ik waarschijnlijk ook het type tv kijker als wat ik hierboven noem.
En dat ik KPN heb is misschien ook het gevoel van: het werkt nu... wat voor gedonder krijg ik bij overstappen, geen telefoon, geen beeld, geen internet een tijdje, weer achteraan bellen. Ik vind de service van KPN behoorlijk goed in vergelijking met @home waar een ongeïnteresseerde medewerker je het standaardbandje afdraaide. Ook bij KPN krijg je wel van die types, maar dan leg ik neer en bel gewoon opnieuw. Ik ben laatst door een hele vriendelijke meneer geholpen toen ik een storing had, gaf me tijdens het wachten nog aardig tips mee, al dan legaal (?)
Kortom: doe je voordeel met mijn verhaal en laat maar weten wat je gaat doen.
ITV is geen slecht product.
 
Rene40
Bedankt voor de reacties tot nu,

Ben al een tijdje in het bezit van een hd televisie en overweeg om ook de hd zenders bij het digitale pakket te nemen van ziggo.
Ik heb op dit moment twee standaard decoders in huis, je voelt hem dus al ik moet een hd ontvanger aan gaan schaffen a 200 euro of een Itv ontvanger a 369 euro:-(
Naast de kosten van de "nieuwe" ontvanger heb ik ook het hd pakket nodig, al met al gaat mijn abo dan naar de 80 euro per maand.

Ik kan tot 50% korting op kpn diensten krijgen, das behoorlijk zeg maar, daarnaast heeft Kpn nu de aktie met de gratis Itv HD ontvanger die ook nog eens een harddisk heeft.

Het is een lastige afweging, of fors besparen maar inleveren van zenders en internet snelheid, en waarschijnlijk niet eens HD zenders op mijn adres gezien de afstand van de wijk.
Of een nog duurder abo bij ziggo en de aanschaf van een nieuwe decoder......................

kpn.com zegt dat hd gewoon wordt geleverd op mijn postcode, de verhalen die ik op het forum gelezen heb spreken dat vaak tegen, max 8 mb op mijn adres

Ik denk er voor nu nog maar even over na, kijken of er nog wat reacties komen positief dan wel negatief.
Mocht ik de sprong in het diepe maken zal ik zeker mijn bevindingen posten, dank tot zover.

René
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen van ziggo ---> Kpn?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aankondiging Cyberaanval Anonymous op Brein, KPN, Tele2, XS4ALL, UPC, Ziggo KPN Nieuws : 1 13 okt 2012
Overstappen? Vergeet het maar KPN Glasvezel diensten : 1 10 jan 2011
Kwaliteit TV-beeld KPN Glasvezel vs Ziggo KPN Glasvezel diensten : 7 11 okt 2010
Brein verliest rechtszaak tegen Ziggo (en XS4ALL) Algemeen : 1 19 jul 2010
Overstappen naar Orange Extra (brief KPN) Helpdesk : 3 11 nov 2007
Advertentie