obey-robots.txt
09 December 2016, 12:32
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Vraag ingetrainde snelheid

PrackeR
Hallo,

Sinds vorige week is mijn modem ingetraind op: (kbit/s) up/down = 960 / 6816 (was voorheen 512/4Mb)
Ik heb het idee dat de ingetrainde down waarde aan de lage kant is voor een 8Mb lijn, hieronder de gegevens uit het modem (speedtouch 510)

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 17.5
Attenuation (dCool up/down = 7.0 / 12.0
Noise Margin (dCool up/down = 6.0 / 14.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 4 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 20 / 950
Loss of link (remote) = 4

Zit op 614m van de centrale vlgs speedtest en heb KPN basis internet. Heb ook al eens zonder splitter getest, maar geen verbetering. Kabel tussen splitter is 0,5 m twisted. Iemand een idee of dit normaal is en of bovenstaande normale gegevens zijn?

Groetjes.

Knolselderij
Ik zou je adviseren als het mogelijk is een nieuw modem aan te schaffen, met voorkeur naar een Speetouch, al hoewel de Zyxels ook prima presteren. Je modem is niet ADSL2 of ADSL2+ geschikt. Daardoor kan je niet de volledige 8mb snelheid behalen. Verder zit je niet ver van de centrale vandaan. De snr marge van 6db van de upload zit wel op het randje..
Gewijzigd door Knolselderij op 06 april 2010, 22:08

Keipi
Knol schreef:
Ik zou je adviseren als het mogelijk is een nieuw modem aan te schaffen, met voorkeur naar een Speetouch, al hoewel de Zyxels ook prima presteren. Je modem is niet ADSL2 of ADSL2+ geschikt. Daardoor kan je niet de volledige 8mb snelheid behalen. Verder zit je niet ver van de centrale vandaan. De snr marge van 6db van de upload zit wel op het randje..

Sorry als ik het fout heb maar, Ik heb; Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.996. Als ingetrainde snelheid en mijn cap is nogsteeds 3mbps (Zoals het abonement voor april).
Mijn modem (Een Speedtouch 546 met laatste firmware) is ADSL2+ ready volgens de specificaties. Tevens zit ik <2KM van mijn telefoon centrale en volgens de telfort postcode check en een KPN Medemwerker zijn we dicht bij genoeg voor 16mbps.

De KPN Medewerker kwam na meerdere speedtests, en meerdere servers op de speedtest tot de conclusie na overleg dat we een nieuwe modem nodig hadden en die was dezelfde dag nog opgestuurd. (Wat me erg verbaast van KPN, eerste persoon aan de lijn wist meteen wat te doen en het pakketje was dezelfde dag nog opgestuurd! Complimenten voor KPN daarop.)
Paketje vandaag wel gemist maar na wat rondzoeken op internet en na-vragen aan meerdere IT personen die ik ken werd mij vertelt dat de cap van ons internet nog op 3mpbs staat bij het KPN abonement.
De modem en de telefoon centrale staan idd al op 8mpbs maar ons abonement laat ons nog niet deze 8mbps gebruiken.

Ik kan fout zijn, En de Speedtouch 510 is blijkbaar niet ADSL2+, dus ik ben het eens met Knol dat een nieuwe modem een goede optie is maar geldbesparen is altijd goed.
Als PrackeR erop na zou vragen bij de klantenservice zou hij waarschijnlijk een ADSL2+ modem opgestuurt krijgen (Zoals ik terwijl ik er niet eens om vroeg) en dan nog even geduld hebben tot de cap op het abonement word weg-gehaald.

Knolselderij
De waardes die je hebt zijn perfect! dat kan niet beterWink Maar ik begreep dat je eerst een 510 had en nu een 546? Verder moet je nog even geduld hebben voordat je de snelheid ook echt krijgtWink KPN heeft nog tot eind mei de tijd om de cap er af te halen.

PrackeR
Knol en Keipi bedankt voor jullie antwoorden.

Dat de snelheid nog steeds de oude snelheid is behorende bij 4MB/s is me reeds via het forum duidelijk geworden.
Wat mij verbaasde was de ingetrainde snelheid die mij laag leek. Ik heb nu voldoende informatie om iemand van KPN te woord te staan.
Ik zal deze avond eens een telefoontje naar KPN doen. Kijken of ik deze speedtouch 510 in kan ruilen voor een nieuw geschikt modem.

PrackeR
Oeps,

Blijkbaar iets mis gegaan met de postings.
KPN vanavond gesproken, hebben de snelheid getest en zenden mij een ander modem.
Gewijzigd door PrackeR op 07 april 2010, 19:35

Knolselderij
Kan gebeuren;Smile heb je postings even verwijderdGrin

Vince
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 5:13:30
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.370
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 675,24 / 755,48
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 20,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 6,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 7.545
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 10.443 / 0

Knolselderij
Deze lijn is opzich aardig netjesWink echter zit de snr marge wel op het randje. Misschien kan je je israpunt nog eens verbeteren? Je zit ook niet ver van de centrale vandaan, te zien aan signaalverzwakking lijn van 20DB.

Vince
Ik zit idd niet ver van de centrale vandaan ~977meter.
Zelf denk ik dat het israpunt niet te verbeteren is.

Heb je enige tips?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag ingetrainde snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen 21 15 februari 2016, 21:00
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:54:13
| KaPteiN05:22:20
| lobo40518:40:55
| glim20:24:14
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10