obey-robots.txt
08 December 2016, 01:17
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nieuwe abonnee van iTV heeft haperig beeld

A3jaan
Eerst maar het goede nieuws over bellen + internetten + tv:

- De telefonische bestelling ging prima. Ze vroegen door waar dat nodig was en gaven (voor mij) duidelijke antwoorden op mijn vragen.
- Gelijk met de bestelling kon de afspraak met de monteur gemaakt worden (4 weken van te voren).
- De monteur kwam tussen de aangegeven tijden en had de zaak binnen 45 minuten voor elkaar.
- Handleidingen zijn duidelijk
- Redelijk snel internet (abo 8 - 16 mb)
- Scherp beeld.

Helaas ook een minder goede ervaring:
Het beeld blijft af en toe stil staan. Het is mij te vaak 'haperig' en 'schokkerig', zeker als je sport of een film zit te kijken.
(De haperingen heb ik ook als ik van zender verwissel, maar dat vind ik niet zo erg.)
Het geluid loopt wel door, maar NIET het beeld.
Ik had gehoopt dat het na de Digitenne-ervaringen allemaal beter zou gaan, maar dat is nog niet het geval.

Vraag: Wat is hier aan te doen?

Gegevens
- Afstand KPN-punt - Experiabox < 1,5 meter
- Afstand Experiabox - TV-ontvanger = 15 meter met een goede kwaliteit ethernetkabel.
- Afstand TV-ontvanger - TV = < 1,0 meter met een HDMI-kabel.
- Mer TV-Ontvanger: Motorola 1960 en Experiabox: Thomson

- Sony BRAVIA TV 66 cm HD-ready van december 2008
Wat ik al geprobeerd heb:
- Meerdere keren TV-ontvanger en Experiabox opnieuw opgestart.
Gewijzigd door A3jaan op 04 april 2010, 22:42
 
Knolselderij
Post eens je intrainwaardes? die vind je via 192.168.1.254 Ik vermoed dat er veel HEC en FEC errors aanwezig zijn, die het probleem veroorzaken.
 
TokkieTokkie
Knol schreef:
Post eens je intrainwaardes? die vind je via 192.168.1.254 Ik vermoed dat er veel HEC en FEC errors aanwezig zijn, die het probleem veroorzaken.


HEC en FEC zijn geen probleem (dat zijn herstelde fouten) CRC fouten daarintegen zijn wel een probleem omdat dat fouten zijn die niet hersteld zijn en dat leid tot Artifacts en haperingen.
 
Knolselderij
Precies, wat TokkieTokkie zegt is helemaal juistWink
 
A3jaan
Als ik het opgegeven adres intyp, krijg ik de melding: Pagina niet gevonden.
Als ik het adres 192.168.2.254 intyp (Volgens het boekje) kom ik in de Thomson gateway.
Nou nog de uitdaging: Hoe en waar meet/zie ik de intrainwaardes?
 
Knolselderij
Links zie je Breedbandverbinding staan, klik daar op. Dan op DSL verbinding klikken en dan rechtsboven in de pagina op Details klikken. Kopieer en plak dat eens naar hier!Wink
 
A3jaan
Bedankt voor de uitleg.

Nog een toevoeging over het mindere beeld:
Er zijn niet alleen af en toe haperingen, maar ook regelmatig onderaan het beeld een blokkerig beeld.

INTRAINWAARDEN:

Met de laptop, die draadloos verbonden is, heb ik de onderstaande gegevens kunnen achterhalen.
De TV staat uit en de TV-ontvanger staat aan *)

Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 23:05:28

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 968 / 16 003

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 773 / 3 585

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,1 / 11,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,9 / 10,4

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 26.845.498 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


*)
Als beide aanstaan, zijn de waarden vrijwel gelijk.
M.u.v. FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 26.973.893 / 0
Gewijzigd door A3jaan op 05 april 2010, 19:37
 
A3jaan
Weet (nog) niet welke gemeten waarden nou juist goed of slecht zijn.

Van het 0900 helpdesknr. kreeg ik het advies de splitter er tussenuit te halen.
Dat zou in 80% van de gevallen een einde maken aan de haperingen.
Dat heb ik gedaan, maar helaas zonder merkbaar resultaat.

Inmiddels is beloofd metingen te verrichten.
 
Knolselderij
Je intrainwaardes zien er perfect uit. daar ligt het niet aan. Wel redelijk wat fecfouten, maar zo lang dat geen crc fouten zijn is het wel okeWink Ik ben benieuwd wat de metingen uitwijzenWink
 
A3jaan
Het moet gezegd worden: De medewerkers van de KPN geven mij de indruk er alles aan te doen om het probleem op te lossen.
Regelmatig wordt er bijgesteld en geïnformeerd of het beeld al beter is (zelfs op zaterdagavond 18:30 uur en een week later op zondagmorgen 10:30 uur).
Ook is men al twee keer thuis geweest voor metingen en bijstellen.

Maar, na een maand in bezit is het resultaat nog steeds bedroevend.
Heel veel haperingen, het gaat dan om 18 á 20 stuks per 10 minuten.
Het beeld blijft staan en het geluid loopt door.

Telefoon en internet werken prima.

Aan de hand van de tips heb ik nog even naar wat meetgegevens gekeken die afkomstig zijn van de Experiabox.
Te zien is heel veel FECfouten.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb begrepen dat FECfouten automatisch hersteld worden, maar dat dat lastig wordt als het er heel veel zijn.
Dus daar schijnt nog aan gewerkt te worden.
Als er meer info is, laat ik dat weten.



Koppelingsinformatie


Actief: 0 dagen, 14:25:24

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 009 / 15 992

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/GB]: 386 / 4 095

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 21,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,6 / 11,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,6 / 4,6

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 32 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 9 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 935 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.311.504.938 / 17

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 897 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe abonnee van iTV heeft haperig beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing 2 30 november 2016, 13:30
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod 2 30 oktober 2016, 22:03
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk 7 22 mei 2016, 15:12
KPN heeft er een 100% tevreden klant bij Algemeen 5 24 februari 2016, 23:15
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk 14 18 december 2015, 17:23
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:45:28
| dirkjohan03:55:07
| KaPteiN04:36:20
| lobo40508:35:18
| glim10:50:26
| Peterkessen11:50:40
| avardiannl21:19:43
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10