obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar
TokkieTokkie

Quote

LG1 schreef:
ja dat dacht ik eerst ook
totdat ik er bij stil stond dat met de overgang van isdn naar internet plus bellen ik geen gebruik meer maakte van de isdn lijn
en ik las dat als je isdn samen met adsl combineerde je nooit hoger dan 8mb kon halen
dus ging ik ervanuit dat het isdn gebeuren aan de wijkcentrale was verwijderd en ik dus gewoon een plain adsl verbinding had.
zonder nog iets van isdn troep er tussen.
blijkbaar dus niet
jammer
zou dus betekenen dat ik nooit meer dna 8mb haal tenzij kpn het isdn gebeuren in de wijk centrale weghaalt.

och ja. hoe dan ook ik heb inmiddels de andere firmware erin zitten.
het was de 3 keer drukken mode maar dan zelfde als de 30 sec dus aanzetten en de reset knop in gedrukt houden en dan los nog 2 a 3 keer.
toen kwam ik erin JIPPIE ;-)


helaas dus niet werkende op mijn voormalige isdn aansluiting
dus moet dat met een sx552 doen maar wil dat niet met mijn eigen doen dat riskeer ik niet ahah.

helaas werkt het voip gedeelte niet als er geen werkende adsl is ook niet als je een andere dhcp server op je box aansluit en die van de box zelf uit zet.
dus zit mete en extra 4 poort switch en wifi repeater met usb printer of file server haha


Nee je leest niet, jij zit met je DSL op een ISDN kaart van de DSLAM, dat scheelt max iets van een 0,5 mBit t.o.v. een analoge DSL aansluiting.
Die 8 mBit is de max van een ADSL1 aansluiting (zowel IDSN alsmede Analoog), een ADSL2+ ISDN aansluiting kan (mits dicht genoeg bij de centrale) ook gewoon 20 mBit halen.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 17 april 2010, 17:10
 
LG1

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

LG1 schreef:
ja dat dacht ik eerst ook
totdat ik er bij stil stond dat met de overgang van isdn naar internet plus bellen ik geen gebruik meer maakte van de isdn lijn
en ik las dat als je isdn samen met adsl combineerde je nooit hoger dan 8mb kon halen
dus ging ik ervanuit dat het isdn gebeuren aan de wijkcentrale was verwijderd en ik dus gewoon een plain adsl verbinding had.
zonder nog iets van isdn troep er tussen.
blijkbaar dus niet
jammer
zou dus betekenen dat ik nooit meer dna 8mb haal tenzij kpn het isdn gebeuren in de wijk centrale weghaalt.

och ja. hoe dan ook ik heb inmiddels de andere firmware erin zitten.
het was de 3 keer drukken mode maar dan zelfde als de 30 sec dus aanzetten en de reset knop in gedrukt houden en dan los nog 2 a 3 keer.
toen kwam ik erin JIPPIE ;-)


helaas dus niet werkende op mijn voormalige isdn aansluiting
dus moet dat met een sx552 doen maar wil dat niet met mijn eigen doen dat riskeer ik niet ahah.

helaas werkt het voip gedeelte niet als er geen werkende adsl is ook niet als je een andere dhcp server op je box aansluit en die van de box zelf uit zet.
dus zit mete en extra 4 poort switch en wifi repeater met usb printer of file server haha


Nee je leest niet, jij zit met je DSL op een ISDN kaart van de DSLAM, dat scheelt max iets van een 0,5 mBit t.o.v. een analoge DSL aansluiting.
Die 8 mBit is de max van een ADSL1 aansluiting (zowel IDSN alsmede Analoog), een ADSL2+ ISDN aansluiting kan (mits dicht genoeg bij de centrale) ook gewoon 20 mBit halen.
ik lees wel maar de reden dat ik dit zeg is dat ik schriftelijk bevestigd heb gekregen dat dit niet mogelijk was
bij een isdn lijn max 8mb!! go figure.
 
TokkieTokkie

Quote

LG1 schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

LG1 schreef:
ja dat dacht ik eerst ook
totdat ik er bij stil stond dat met de overgang van isdn naar internet plus bellen ik geen gebruik meer maakte van de isdn lijn
en ik las dat als je isdn samen met adsl combineerde je nooit hoger dan 8mb kon halen
dus ging ik ervanuit dat het isdn gebeuren aan de wijkcentrale was verwijderd en ik dus gewoon een plain adsl verbinding had.
zonder nog iets van isdn troep er tussen.
blijkbaar dus niet
jammer
zou dus betekenen dat ik nooit meer dna 8mb haal tenzij kpn het isdn gebeuren in de wijk centrale weghaalt.

och ja. hoe dan ook ik heb inmiddels de andere firmware erin zitten.
het was de 3 keer drukken mode maar dan zelfde als de 30 sec dus aanzetten en de reset knop in gedrukt houden en dan los nog 2 a 3 keer.
toen kwam ik erin JIPPIE ;-)


helaas dus niet werkende op mijn voormalige isdn aansluiting
dus moet dat met een sx552 doen maar wil dat niet met mijn eigen doen dat riskeer ik niet ahah.

helaas werkt het voip gedeelte niet als er geen werkende adsl is ook niet als je een andere dhcp server op je box aansluit en die van de box zelf uit zet.
dus zit mete en extra 4 poort switch en wifi repeater met usb printer of file server haha


Nee je leest niet, jij zit met je DSL op een ISDN kaart van de DSLAM, dat scheelt max iets van een 0,5 mBit t.o.v. een analoge DSL aansluiting.
Die 8 mBit is de max van een ADSL1 aansluiting (zowel IDSN alsmede Analoog), een ADSL2+ ISDN aansluiting kan (mits dicht genoeg bij de centrale) ook gewoon 20 mBit halen.
ik lees wel maar de reden dat ik dit zeg is dat ik schriftelijk bevestigd heb gekregen dat dit niet mogelijk was
bij een isdn lijn max 8mb!! go figure.


En ik zeg je dat dit je reinste kolder is, die 8mBit limiet geld enkel voor ADSL1, ik kan je uit ervaring zeggen dat er weldegelijk 20 mBit IDSN/DSL verbindingen bestaan bij KPN.

e.e.a is natuurlijk wel afhankelijk van je afstand tot de centrale en dat de centrale over ADSL2+ beschikt is natuurlijk ook noodzakelijk.
 
LG1
ja snap het heel goed hoor
maar ja.. help desk medewerkers en hun standaard programma denk ik dan maar.
 
Razor-Blade
Ik krijg niet helemaal helder of VOIP nu wel gaat werken of niet, ben wel benieuwd naar deze firmware..totdat er een oplossing is voor de 789VN..

Kwam in tweakers forum nog deze SIP Server Gegevens tegen, sommige zijn hier al genoemd...

SIP-server: 213.75.12.212

Overige SIP-servers:
213.75.12.212
213.75.12.214
145.7.92.158
145.7.92.202

Ben benieuwd of iemand Voip nu al werkend heeft.
Gewijzigd door Razor-Blade op 29 april 2010, 11:23
 
kpntester

Quote

Razor-Blade schreef:
Ik krijg niet helemaal helder of VOIP nu wel gaat werken of niet, ben wel benieuwd naar deze firmware..totdat er een oplossing is voor de 789VN..

Kwam in tweakers forum nog deze SIP Server Gegevens tegen, sommige zijn hier al genoemd...

SIP-server: 213.75.12.212

Overige SIP-servers:
213.75.12.212
213.75.12.214
145.7.92.158
145.7.92.202

Ben benieuwd of iemand Voip nu al werkend heeft.

Hallo Razor-Blade,

Nee tot op heden heeft nog niemand telefonie goed werkend. Ik was echter al een heel eind zoals in dit topic staat. De SIP-servers die jij aanwijst worden niet meer gebruikt, die zijn nog uit de VoIP-tijd van InternetPlusBellen. Tegenwoordig maakt KPN gebruik van telefonie over een apart VPI/VCI (nummertje 8/47). De SIP-server die je hier voor moet gebruiken is ééntje uit de 10.x.x.x-reeks. Deze weten we echter nog niet.
De gebruikersnaam is dacht ik gewoon je telefoonnummer met als wachtwoord 'kpn'.

Als we nou is achter die SIP-server op 8/47 konden komen ...

Ik kan in ieder geval al met mijn gekraakte Siemens op dat aparte VPI/VCI komen en mijn IP-adres daarin uitlezen (zie dit topic).

Binnenkort maar is een niet dichtgetimmerde Thomson scoren, die heeft een geavanceerde telnetinterface en misschien kan ik door middel van een adresscan achter de SIP-server komen.

Pingen naar die oude SIP-server laat trouwens wel iets merkwaardigs zien:

magnetra@ulvlap ~ $ ping 213.75.12.212
PING 213.75.12.212 (213.75.12.212) 56(84) bytes of data.
From 145.7.92.85 icmp_seq=292 Packet filtered
From 145.7.92.85 icmp_seq=295 Packet filtered
From 145.7.92.85 icmp_seq=330 Packet filtered
From 145.7.92.85 icmp_seq=384 Packet filtered
^C

Gewijzigd door kpntester op 29 april 2010, 15:54
 
LG1
voip werkt maar niet via kpn
maar je moet ook gewoon je eigen voip dienst afnemen en alleen internet nemen
 
sjoerdm
Met de info van mastered000 is het mij gelukt om de voor mij overbodige experiabox weer wat nut te geven (na de firmwareupdate).

Ik probeer nu de router als switch/accesspoint te gebruiken omdat we inmiddels ander internet hebben.

Ik heb de DHCP uitgezet en het interne adres in de range van de huidige router gezet en dan deze twee via UTP (in een willekeurige LAN poort) gelinked.

Helaas krijg je geen IP wanneer je nu iets in de SX551 plugged. Moet ik wellicht NAT aan/uit zetten of een bridge mode gebruiken?

Wat hulp zou leuk zijn Smile
 
Razor-Blade
Hallo Sjoerd,

Van belang is dat voor deze router je default gateway je "Andere Router " annex DHCP server is"
Het kan zijn dat je siemens DHCP request niet forward in je netwerk (Routering), normaal gesproken forward een router een DHCP requests.
Ik weet even nog niet of we de poorten op de Siemens nu als een switch kunnen zien.

Wat je wel kan doen is een 2e dhcp configuren (Dus op je siemens weer DHCP aan zetten) maar in een andere range dan je router die al DHCP uitvoert.
Dan krijgen je PC's wel netjes van je siemens een IP adres en kun je daarmee verder je netwerk in.
Configureer in je DHCP scope van de siemens dan je andere router als default gateway (Voor internet enzo)

Anders proberen:

DHCP op je siemens uit.
Een pc een vast ipdres geven en de default gateway van je "Andere router", deze aansluit op je siemens en je siemens weer op de rest van je netwerk.
Daarna proberen de andere router te pingen. Lukt dit dan is je IP netwerk verder wel in orde.

Belangrijk is dus dat DNS / DHCP op de siemens router de IP adressen krijgen van je routern die nu als DNS/DHCP dient.



suc 6 Smile
 
sjoerdm
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb geprobeerd det te doen maar het lijkt er op dat het in zijn geheel niet werkt.

Ook wanneer ik de 2e (de geflashde) router zelf een andere dhcp range laat uitgeven en de pc welke daarop aangesloten wordt de eerste router ip als gateway geef.

Het lijkt er op dat de utp van de 1e naar de geflashde router niet werkt omdat de lan poort van de geflashde router dit niet doorlust?
De wanpoort is dsl dus deze kan ik niet gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod : 2 30 okt 2016
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk : 14 18 dec 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Nieuwe Experiabox Snelheid : 11 31 dec 2014
Advertentie