obey-robots.txt
06 December 2016, 06:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Instellingen TG787 weg bij korte stroomuitval

JDN
Ik heb inmiddels mijn tweede TG787 van KPN.
Het eerste model (met firmware 8.2.2.1) was een waar drama, ik kon er echt niets mee.
Gevraagd om nieuwe firmware, maar dat was allemaal niet mogelijk, ik kreeg een volledig nieuw modem.
Gelukking met een betere firmware (8.2.T.4), deze was een stuk stabieler.

Maar nu heb ik nog altijd 1 probleem wat mijn eerste TG787 ook had: alle instellingen die ik erin zet (zoals SSID naam, preshared key, port-forwardings, etc.) zijn weg als de stroom even van het modem is geweest. Vandaag weer een korte stroomstoring geweest, en ik kon weer alles gaan instellen.

Ik heb de helpdesk van KPN gebeld met het verzoek een exemplaar te bezorgen die wel de instellingen bewaart.
De persoon probeerde mij eerst wijs te maken dat dit gedrag normaal is ("een router heeft nu eenmaal geen harddisk zoals uw pc"....). Uiteindelijk gaf hij aan dat er inmiddels een TG789 is, die de instellingen wel bewaart. Omruilen was echter niet bespreekbaar, mijn TG787 is niet defect maar dat euvel hoort gewoon bij dat model....

Nu overweeg ik een officiele klacht in te dienen bij KPN, over deze fout en de reactie van de helpdesk medewerker.
Graag hoor ik echter eerst nog of er meer ervaringen zijn over dit fenomeen, en of ik het mogelijk toch zelf kan oplossen?

JDN
Gewijzigd door JDN op 15 maart 2010, 19:11

gfive
Het zelfde probleem hier.
En omdat je je settings niet mag exporteren wordt dit erg vervelend zo.... (IPCool

SirPeter
Alleen als een modem defect is kan de modem omgeruild worden. Het is anders te duur voor KPN als iedereen opeens een andere modem wil hebben voor diverse redenen.
Draadloze instellingen gewoon op de fabrieksinstellingen houden. Portforwarding gegevens in een notepadje zetten of screenshotjes maken.
*edit, trouwens even de stroom van de modem er van af halen kan niet resulteren in verlies van instellingen. Alleen een reset.
Gewijzigd door SirPeter op 15 maart 2010, 19:49

gfive
Ik heb IPB, alle porten die ik open zet werken niet meer na een stroom storing, uitval.
Mijn telefonie doet het wel maar internet niet. (ook niet na verbinding verbreken en opnieuw verbinden)

Kortom een modem reset is nodig om weer internet te krijgen. En ja alle porten, die ik nodig heb, moeten dan weer open gezet worden.
Die werken dan vervolgens weer half of niet. Dus moet je ze weer een voor een uitzetten en dan weer aanzetten en dan nog maar hopen dat de porten werken.

Kpn hier vaak over gebeld, maar help krijg je niet en ruilen doen ze niet. Kortom het kost je geld maar geen hulp

dus: *edit, trouwens even de stroom van de modem er van af halen kan niet resulteren in verlies van instellingen. Alleen een reset.
Klopt half. instellingen zijn er maar doen het niet.

JDN
Bij mijn TG787 zijn dus echt na een korte stroomuitval (even de adapter in een ander stopcontact oversteken) de instellingen die ik gedaan heb (netwerknaam, preshared key, port-forwardings) weg. Die moet ik er opnieuw inzetten.

Ik twijfel of KPN sterk staat met de weigering de box om te ruilen. De helpdesk medewerkers zullen dit als standaard-antwoord klaar hebben, maar als je er meer werk van maakt....
Feit is dat het een wanproduct is, waarmee ik als gebruiker nadelen ondervind. Ze moeten voor een werkend alternatief zorgen, dat is wel zo redelijk denk ik.

Ik ga het gewoon proberen, net zoals bij mij eerste modem. Dat heb ik toen in eerste instantie via de helpdesk proberen op te lossen, echter geen oplossing. Ik kreeg toen een standaardmail van KPN hoe tevreden ik was met mijn contact met de helpdesk en of die mijn probleem hebben opgelost. Het laat niet raden wat ik antwoordde. Prompt werd ik teruggebeld door een KPN medewerker en het omruilen was zo geregeld.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen TG787 weg bij korte stroomuitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
iptv instellingen kpn. Algemeen 2 19 februari 2016, 23:47
Instellingen VOIP account mapping Eigen telefoon netwerk 6 19 november 2014, 06:49
VPN instellingen Hardware instellingen 2 07 april 2014, 20:09
Korte uitleg: Wat is het verschil tussen hubs, switches, routers en toegangspunten? KPN Handleidingen 1 13 januari 2014, 16:29
Experia V8 instellingen kwijt Hardware instellingen 1 20 juni 2013, 19:04
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost06:09:35
| KaPteiN10:29:24
| jan1914:15:32
| xwardox15:30:43
| MacDaddy 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10